X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A6 i Audi A6 Avant, model 2014

2014-09-05
Strona główna -> Audi -> A6 -> C7 (2010-dziś)

Wysokiej mocy jednostki wysokoprężne współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Wszystkie inne – z nowo zaprojektowaną, wyjątkowo lekką i charakteryzującą się niskim tarciem manualną przekładnią sześciobiegową lub siedmiostopniową, automatyczną skrzynią S tronic. W wariantach z napędem na przednią oś, dwusprzęgłowa, zaprojektowana od podstaw automatyczna skrzynia, zastąpiła przekładnię multitronic. Stały napęd na cztery koła quattro w modelach o mocy powyżej 200 kW (272 km) można wyposażyć w sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment napędowy na koła osi tylnej.

Podwozie z zaawansowanym technicznie zawieszeniem łączy duży komfort i sportową charakterystykę. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select to element wyposażenia seryjnego. Na życzenie Audi montuje jedno z dwóch podwozi sportowych i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu A6 Avant 2.0 TDI ultra o mocy 140 kW (190 KM), sprężyny zawieszenia wykonano z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (GRP). To innowacja Audi, która pozwoliła zmniejszyć wagę samochodu ok. 4,4 kg, obniżyć zużycie paliwa oraz zwiększyć precyzję jazdy i komfort drgań. Koła mają średnicę od 17 do 20 cali.

Wysublimowane i atletyczne: nowe Audi A6 allroad quattro. W nowym Audi A6 allroad quattro, opartym na A6 Avant, karoserię zawieszono wyżej. Wykończenia ze stali szlachetnej zdobią dolne partie przodu i tyłu pojazdu. Stylistyka auta jest masywna i atletyczna, pręty wzmacniające w osłonie chłodnicy Singleframe osadzono pionowo. W ofercie dla tego modelu znajdziemy cztery wersje silnika V6 o pojemności trzech litrów – jednostkę benzynową 3.0 TFSI oraz trzy warianty motoru 3.0 TDI. Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension to element wyposażenia seryjnego.

Sportowy duch do sześcianu: nowe modele S6, S6 Avant i RS 6 Avant. Nowe Audi S6 i S6 Avant są sportowymi samochodami codziennego użytku. 4.0 TFSI – silnik V8 z doładowaniem biturbo, rozpędza tę limuzynę o mocy 331 kW (450 KM) w 4,4 sekundy od 0 do 100 km/h. W modelu S6 Avant sprint ten trwa 4,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 9,2 litra w przypadku limuzyny i 9,4 litra na 100 km, a w przypadku modelu Avant (214 g lub 219 g CO2 na km). Tak wysoka wydajność jednostki napędowej, to w dużej mierze zasługa systemu cylindrów odłączanych na żądanie cylinder on demand (COD), który przy częściowym obciążeniu silnika odłącza cztery z ośmiu cylindrów.

Do wyposażenia seryjnego nowego Audi S6 i S6 Avant należy stały napęd na cztery koła quattro i sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport sprawiające, że karoseria zawieszona jest o 20 mm niżej. Lakierowane zaciski hamulcowe w matowej czerni, obejmują tarcze hamulcowe zamontowane za 19-calowymi kołami.

Topową wersją nowej rodziny A6 jest Audi RS 6 Avant. To super wyczynowy pojazd przeznaczony do codziennego użytku i do aktywnego spędzania wolnego czasu. Do „setki” przyspiesza w 3,9 sekundy, a na życzenie klienta jego prędkość maksymalna jest „podkręcona” do 305 km/h. Silnik 4.0 TFSI ma moc 412 kW (560 KM), zadowala się przy tym średnio 9,6 litrami paliwa na 100 km (223 g CO2 na km). Także tu, wysoka efektywność to w dużej mierze zasługa systemu COD.

Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi siły napędowe wytwarzane przez silnik V8 biturbo. Seryjnie montowany układ napędowy quattro wykorzystuje międzyosiowy mechanizm różnicowy o wysokim współczynniku blokowania. Zawieszenie RS adaptive air suspension obniża karoserię o 20 mm. Alternatywnie, Audi dostarcza sztywne zawieszenie sportowe RS plus z funkcją Dynamic Ride Control (DRC). Duże tarcze hamulcowe utrzymane są w pozwalającej obniżyć ciężar stylistyce wave. Koła mają średnicę 20 cali. Na życzenie dostępne są koła 21-calowe.

Sprzedaż nowego Audi A6 rozpocznie się jesienią 2014.

 

źródło: Audi

« < 1 2 3 > »

Komentarze