X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi A6 i Audi A6 Avant, model 2014

2014-09-05
Strona główna -> Audi -> A6 -> C7 (2010-dziś)

Paleta nowych modeli rodziny A6 nie ma teraz sobie równych również w dziedzinie systemów infotainment, których najbardziej rozbudowaną wersją jest nawigacja MMI Navigation plus z MMI touch. Zaawansowany system z elektrycznie wysuwanym 8-calowym monitorem wykorzystuje nową platformę techniczną – szybki procesor graficzny Tegra 30 produkcji partnera Audi, firmy Nvidia. Audi connect przekazuje dane za pomocą standardu szybkiej transmisji danych LTE i umożliwia korzystanie w pojeździe ze zindywidualizowanych usług online, w tym nowych aplikacji Media Streaming.

Oferta systemów wsparcia kierowcy jest również niezmiernie atrakcyjna. Jej ukoronowanie to tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop&Go. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, dzięki pomiarom radarowym zwiększający bezpieczeństwo tego manewru oraz aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, zapobiegający przypadkowemu zjechaniu z toru jazdy, współpracują ze sobą ściśle. Asystent jazdy nocą ma teraz jeszcze więcej funkcji, a system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic to obecnie element wyposażenia seryjnego. Ważne informacje mogą pojawić się na przedniej szybie, w zasięgu wzroku kierowcy, dzięki opcjonalnemu wyświetlaczowi danych na szybę.

Gruntownie zmodernizowana paleta silników. W nowym modelu A6 i w A6 Avant, oferta obejmuje trzy silniki TFSI o mocy od 140 kW (190 KM) do 245 kW (333 KM) oraz pięć jednostek TDI, których moc sięga od 110 kW (150 KM) do 240 kW (326 KM). Wszystkie spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6, a ich współczynnik emisji CO2 obniżyły się o 22 procent. Najbardziej wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne określa się w Audi mianem „ultra“. Jednostka 1.8 TFSI ultra w połączeniu z całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów S tronic, na 100 km zużywa średnio 5,7 litra paliwa (133 g CO2 na km). Natomiast silnik 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM) charakteryzuje się wyjątkowo niskim spalaniem, rzędu 4,2 litra paliwa na 100 km (109 g CO2 na km).

Najbardziej zaawansowaną jednostkę benzynową – 3.0 TFSI, gruntownie przebudowano. Konstruktorzy silników ulepszyli też szereg aspektów związanych z pracą i użytkowaniem jednostki wysokoprężnej 3.0 TDI clean diesel, w obu jej wersjach – zarówno tej o mocy 160 kW (218 KM), jak i w wersji silniejszej: 200 KW (272 KM). 3.0 TDI clean diesel biturbo ma moc 235 kW (320 KM). Jego wzmocniona wersja, 240 kW (326 KM), dzięki funkcji dodatkowego przyspieszenia (boost) może osiągnąć moc nawet do 255 kW (346 KM). Silnik ten napędza wprowadzone na rynek specjalnie z okazji 25. rocznicy powstania techniki TDI modele specjalnej serii A6 3.0 TDI competition i A6 Avant 3.0 TDI competition.

« < 1 2 3 > »

Komentarze