X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Ponad milion sprzedanych egzemplarzy Klasy B

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2014-01-02
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa B -> W246 (2011-dziś)

Ponad milion sprzedanych egzemplarzy Klasy B

Od momentu premiery w 2005 roku Mercedes-Benz dostarczył klientom na całym świecie już ponad milion egzemplarzy Klasy B.

Szczególną popularnością Sports Tourer cieszy się w Niemczech i w Chinach. Około 30 proc. jego nabywców jeździło wcześniej autem innej marki. Już niebawem do oferty dołączą dwie nowe wersje modelu.

- Klasa B to perfekcyjne połączenie przestronnego, dynamicznie stylizowanego nadwozia, zwinności i niezrównanego komfortu jazdy - mówi Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż. - Właśnie dlatego jest tak popularna wśród naszych klientów, i to z najróżniejszych grup - od rodzin z dziećmi do aktywnych seniorów.

Klasa B cieszy się wzięciem również wśród nabywców flotowych. W 2013 roku po raz kolejny została wybrana Firmowym Samochodem Roku (Corporate Car of the Year). Obecnie najpopularniejsze są benzynowe i wysokoprężne odmiany B 180 - na każdą z nich przypada około 30 proc. sprzedaży. Co druga Klasa B ma na pokładzie nawigację i system multimedialny. Klienci chętnie decydują się także na pakiet Night oraz biksenonowe reflektory.

Mercedes-Benz wprowadził na rynek Klasę B w 2005 roku. Przestronny Sports Tourer jest drugim po Klasie A kompaktowym modelem spod znaku trójramiennej gwiazdy. Do jego budowy posłużyła przednionapędowa platforma o "kanapkowej" strukturze, zapewniająca wysoki stopień bezpieczeństwa biernego i umożliwiająca zastosowanie alternatywnych źródeł napędu.

Najmocniejsza odmiana B 200 Turbo napędzana była 2-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o mocy 193 KM. Na bazie pierwszej generacji modelu powstał jednak jeszcze mocniejszy prototyp, i to z napędem na tylną oś - B 55 AMG. Otrzymał on 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 387 KM, 7-biegową przekładnię automatyczną, a także wzmocnione hamulce oraz 18-calowe obręcze.

W 2011 roku do sprzedaży trafiła druga generacja Klasy B, zbudowana na całkiem nowej platformie, z której później skorzystały kolejne kompaktowe modele ze Stuttgartu – Klasa A, CLA oraz GLA.

Nowa Klasa B zapoczątkowała też inną rewolucję – w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwsze auto kompaktowe, standardowo otrzymała radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym wspomaganiem hamowania. Ostrzega on kierowcę o ryzyku uderzenia w tył poprzedzającego samochodu i, w razie potrzeby, z pełną siłą uruchamia hamulce. Jako jedyna w swoim segmencie, Klasa B jest ponadto oferowana z opcjonalnym napędem na obie osie.

Obecnie model jest wytwarzany w fabrykach w Rastatt w Niemczech oraz w Kecskemét na Węgrzech. W Rastatt mieści się globalne centrum produkcji samochodów kompaktowych Mercedes-Benz.

Rok 2014 przyniesie premiery dwóch nowych wersji Klasy B z alternatywnymi układami napędowymi. W lutym na europejskim rynku zadebiutuje wyjątkowo ekonomiczny model B 200 Natural Gas Drive, zasilany gazem ziemnym.

Chwilę później - w USA w drugim kwartale, a w Europie pod koniec roku - pojawi się Klasa B Electric Drive z napędem elektrycznym. Z zasięgiem równym 200 km, przestronną kabiną z miejscem dla pięciu osób i mocnym silnikiem model ten wyznaczy nowe standardy w zakresie komfortu, jakości i bezpieczeństwa wśród aut lokalnie bezemisyjnych.

 

źródło: Daimler

Komentarze