X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Początek nowej ery VW

2012-05-16
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 6 (2008-2012)

Lekka konstrukcja MQB
- Przyszłe modele z MQB będą o ponad 40 kilogramów lżejsze
- Mniejsza masa mimo poprawionego komfortu i większego bezpieczeństwa

Nowa generacja samochodów na ogół jest cięższa, niż poprzednia. Przyczyna jest znana: postęp w dziedzinie motoryzacji – większe bezpieczeństwo, komfort i przestronność – dotychczas przeważnie oznaczał także większą masę. Konstrukcja z modułową platformą podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie pozwoliła po raz pierwszy opracować podstawowe podzespoły dla wielu nowych modeli, które przy zwiększonej funkcjonalności i wydajności są znacznie lżejsze, niż w przypadku platformy, na której opierają się aktualne samochody klasy kompaktowej Volkswagena. Jest to tym bardziej zaskakujące, że MQB zapewnia lepszy komfort i wyższą dynamikę jazdy. Ponadto MQB jest już dzisiaj przystosowana do wszystkich obowiązujących obecnie na świecie i ewentualnych przyszłych wymagań dotyczących bezpieczeństwa.

Dokładnie zbadana masa każdej części. Razem z zakładami produkcyjnymi i dostawcami, Volkswagen zbadał masę każdej części i zoptymalizował ją. Dzięki tym działaniom udało się obniżyć ciężar prawie wszystkich podzespołów stosowanych przy MQB.

Konstrukcja podłogi lżejsza o 18 kg. Modułowa struktura podłogi MQB składa się w 85 procentach ze stali o wysokiej wytrzymałości. Dzięki zastosowaniu formowanej termicznie stali, której wytrzymałość przekracza wytrzymałość normalnej stali konstrukcyjnej ponad czterokrotnie, udało się uzyskać redukcję masy o 18 kilogramów, i to przy poprawionym zachowaniu się podczas zderzenia. Aby móc w przyszłości jeszcze bardziej zmniejszyć masę, MQB jest przygotowana, aby blachy stalowe zastąpić aluminiowymi. Struktura podłogi w systemie MQB jest przystosowana także do samochodów napędzanych elektrycznie i modeli hybrydowych.

Wiele elementów we wnętrzu również zostało zoptymalizowanych pod kątem masy. Przykładem mogą być przednie i tylne siedzenia, konstrukcja nośna deski rozdzielczej oraz układ klimatyzacji. Łącznie waga elementów wewnętrznych przyszłych modeli zmniejszyła się o ponad 10 kilogramów w porównaniu z odpowiednimi poprzednikami. A mimo to komfort wzrósł. Lżejsza stała się także elektronika MQB. Tutaj, dzięki optymalizacji detali, zaoszczędzonych zostało około 3 kilogramów.

Silnik lżejszy nawet o 21 kg. W układzie napędowym zmniejszona została masa wszystkich wariantów silników i przekładni, co dobrze widać na przykładzie 1,4-litrowego silnika benzynowego o mocy 90 kW/122 KM: w seryjnych samochodach będzie on o ponad 21 kg lżejszy, przy czym lwia część oszczędności to wpływ zastosowania aluminium przy skrzyni korbowej z obudową cylindrów.

Poprawione właściwości jezdne i komfort. Dzięki udoskonalonym konstrukcjom i odpowiedniemu doborowi materiałów, masa zawieszenia zmniejszyła się o ponad 6 kg, przy czym poprawiły się jednocześnie właściwości jezdne i komfort, bowiem zredukowane zostały masy ruchome.

Przerwana spirala masy. Wszystkie samochody opierające się w przyszłości na MQB będą o ok. 40 kg lżejsze, niż ich bezpośredni poprzednicy. Z MQB udało się przerwać spiralę masy. Mniejsza masa oznacza mniejsze zużycie paliwa wszystkich modeli z MQB, a tym samym ochronę zasobów surowców i mniejszy, negatywny wpływ na środowisko.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze