X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Początek nowej ery VW

2012-05-16
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 6 (2008-2012)

Identyczne części, gdzie to tylko możliwe. Zgodność z obowiązującymi na całym świecie normami emisji spalin, dwie klasy pojemności skokowej i zróżnicowane spektrum mocy świadczą o uniwersalności EA288, stosowanego w ramach modułowego system silników wysokoprężnych (MDB). Dzięki konstrukcji z wykorzystaniem modułowych podzespołów fabryki silników otrzymały możliwość szybkiego i elastycznego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe i wymagania klientów. Jeszcze w tym roku Volkswagen AG będzie oferował wersję silnika EA288 spełniającą wymagania normy Euro 6, która zacznie obowiązywać dla wszystkich nowych samochodów dopiero we wrześniu 2014 roku.

Nowe silniki wysokoprężne serii EA288 – szczegóły techniczne
Poza rozstawem i stosunkiem skoku do średnicy cylindrów wszystko jest nowe. Tak jak nowy silnik benzynowy (EA211), także czterocylindrowy silnik wysokoprężny stosowany wraz z modułową platformą podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie przejął z poprzedniej wersji tylko rozstaw cylindrów.

Wewnętrzne rozwiązania zmniejszające emisję. Elementy mające wpływ na spaliny będą stosowane, w zależności od klasy emisji, jako elementy modułowe lub zintegrowane w konstrukcję, na przykład układy wtryskowe, czujniki ciśnienia w cylindrach, czy układ chłodzenia powietrza doładowującego w module rury dolotowej. Rozwiązania te, jak już wspomniano, pozwalają TDI spełniać już dzisiaj wymagania przyszłej normy Euro6, a poza tym umożliwiają zwartą konstrukcję silnika. Uzyskanie wartości wymaganych przez normę Euro6 nie jest takie łatwe: norma ta wymaga od silników wysokoprężnych obniżenia ilości tlenków azotu (NOx) w spalinach z 180 do 80 mg/km.

Staranne oczyszczanie spalin. Podobnie jak elementy wewnątrz silnika, także komponenty układu oczyszczania spalin mają formę modułową. Nowością w MDB jest umieszczenie tych podzespołów w bezpośrednim pobliżu silnika. W celu spełnienia zróżnicowanych światowych standardów emisji moduły układu oczyszczania spalin:

• katalizator oksydacyjny,
• filtr cząstek stałych,
• katalizator zasobnikowy NOx względnie selektywny katalityczny system redukcji (SCR)

są stosowane pojedynczo lub jako kombinacje. Za znaczną redukcję emisji NOx w samochodach klasy Golfa i niższych odpowiedzialny jest katalizator zasobnikowy NOx. W większych i cięższych modelach, na przykład w nowym Volkswagenie CC BlueTDI, Volkswagen postawił na technologię SCR (Selective Catalytic Reduction) z wtryskiem AdBlue. Zużycie paliwa i komfort optymalizują dodatkowo różnego rodzaju rozwiązania konstrukcyjne.

Łożyska toczne i dwustopniowa pompa olejowa redukują tarcie. Oprócz redukcji substancji szkodliwych Volkswagen wprowadził do wszystkich podzespołów nowego TDI rozwiązania minimalizujące tarcie wewnętrzne. Należą do nich pierścienie uszczelniające zaworów z mniejszym naprężeniem wstępnym, poprawione chłodzenie mostków między cylindrami i zastosowanie łożysk tocznych dla wałka rozrządu (po stronie napędu) oraz wałków wyrównujących.

Szybki przyrost temperatury. Innowacyjny system zarządzania temperaturą podczas fazy rozgrzewania silnika wykorzystuje dwa oddzielne obwody chłodzenia dla głowicy cylindrów i skrzyni korbowej z obudową cylindrów, dzięki czemu silnik szybciej dochodzi do temperatury roboczej. Także wnętrze samochodu zimą szybciej się nagrzewa. Drugi, niezależnie włączany obwód chłodzenia pozwala na optymalną regulację temperatury powietrza doładowującego z dodatkowymi korzyściami dla emisji spalin.

Wałki wyrównujące dla 2.0 TDI. Nowe silniki z zapłonem samoczynnym są nie tylko wyjątkowo ekologiczne, oszczędne i mają wysoki moment obrotowy, lecz także pracują spokojnie i komfortowo. Przykładem może być 2.0 TDI, w którym zastosowano 2 wałki wyrównujące z łożyskami tocznymi.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze