X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Początek nowej ery VW

2012-05-16
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 6 (2008-2012)

Światowa premiera systemu odłączania cylindrów w 1.4 TSI. Aktywny system zarządzania pracą cylindrów (ACT) wyznacza nowe standardy w motoryzacji. Volkswagen jako pierwszy producent na świecie zastosował, tę pozwalającą zaoszczędzić paliwo innowację technologiczną w wielkoseryjnym silniku czterocylindrowym. Początkowo będzie to TSI o mocy 103 kW/140 KM. Zasada aktywnego zarządzania pracą cylindrów wygląda następująco: przy niskich i średnich obciążeniach dwa cylindry zostają wyłączone, przez co spalanie w znormalizowanym cyklu obniża się o 0,4 l/100 km. Cylindry są odłączane przy prędkości obrotowej między 1.250 a 4.000 obr./min i momencie obrotowym między 25 Nm a 100 Nm.

Nowy kąt pochylenia. Ponadto nowe silniki serii EA211 charakteryzuje nowa pozycja wbudowania. Przy znanych silnikach benzynowych poprzedniej serii EA111 „gorąca” strona wylotowa znajdowała się z przodu, a silniki były montowane z nachyleniem ku przodowi. Poprzez odwrócenie głowicy cylindrów w nowej generacji EA211, w związku z wprowadzeniem MQB, wylot spalin znajduje się po stronie przegrody czołowej (ściany między komorą silnika a kabiną pasażerską), tak jak w silnikach wysokoprężnych. Taka sama, jak w silnikach wysokoprężnych serii EA288, jest także pozycja wbudowania nowych silników benzynowych z pochyleniem 12 stopni do tyłu. Dzięki temu możliwe jest ujednolicenie układu wydechowego, wałów napędowych i pozycji wbudowania skrzyni biegów.

BlueMotion Technology. Dostosowany specjalnie do silników benzynowych EA211 pakiet BlueMotion Technology (system Start-Stop z rekuperacją) pozwolił na dalsze zmniejszenie emisji CO2.

Nowe silniki benzynowe serii EA211 – szczegóły techniczne
Tylko odległość między cylindrami pozostała bez zmian. Seria EA211 to zupełnie nowa konstrukcja, z serii EA111 przejęty została jedynie odstęp cylindrów wynoszący 82 milimetry. Aby umożliwić ujednoliconą pozycję wbudowania w MQB wszystkich silników, inżynierowie odwrócili głowicę cylindrów silnika benzynowego. Jednocześnie zmienili jego pochylenie – teraz jest pochylony do tyłu. Silnik ten jest także bardzo zwarty, o czym świadczy skrócona o 50 mm długość montażowa. Korzyść dla pasażerów: więcej przestrzeni w kabinie.

Aluminiowy blok obniża masę jednostek napędowych. Dzięki ultrasztywnemu kadłubowi silnika z aluminiowego odlewu ciśnieniowego, nowe jednostki benzynowe ważą 112 lub 114 kilogramów. W przypadku 1.4 TSI masa zmniejszyła się w stosunku do silnika z żeliwa szarego EA111 o 22 kg. Pieczołowicie kultywowana przez Volkswagena zasada lekkiej konstrukcji nie pomija nawet najmniejszych detali. I tak konstruktorzy silników zmniejszyli średnicę łożysk głównych wału korbowego w 1.4 TSI z 54 do 48 milimetrów, sam wał korbowy został „odchudzony” o 20 procent, a korbowody nawet o 25 procent. Lżejsze są także aluminiowe tłoki (z płaskimi denkami).

Kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą. Podczas prac projektowych i konstrukcyjnych duży nacisk został położony także na kwestię zarządzania temperaturą. Aby optymalnie wykorzystać energię spalin podczas pracy przy rozgrzanym silniku, a z drugiej strony umożliwić jeszcze skuteczniejsze chłodzenie przy dużych obciążeniach, kolektor wydechowy nowych silników EA211 został całkowicie zintegrowany z głowicą cylindrów i zaopatrzony we własny płaszcz chłodzący. To jeszcze nie wszystko: inżynierowie Volkswagena zaprojektowali dwuobwodowy układ chłodzenia. Podczas gdy silnik podstawowy jest chłodzony wysokotemperaturowym obwodem chłodzącym z mechanicznie napędzaną pompą, obwód niskotemperaturowy, z pompą regulowaną elektrycznie w zależności od zapotrzebowania, opływa chłodnicę powietrza doładowującego i obudowę turbosprężarki. Do ogrzewania wnętrza wykorzystywany jest obwód głowicy cylindrów tak, że temperatura w kabinie, podobnie jak w silniku, rośnie bardzo szybko.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze