X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Początek nowej ery VW

2012-05-16
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 6 (2008-2012)

Silniki w MQB
Nowe, efektywne silniki benzynowe i wysokoprężne
EA211: silniki benzynowe, oszczędne i dynamiczne, jak nigdy wcześniej
EA288: silniki wysokoprężne, czyste, z dużym momentem obrotowym i spełniające wymagania Euro6

Wysokoefektywne silniki spalinowe i nowe, alternatywne rozwiązania napędów już dawno odgrywają ważną rolę na drodze ku przyszłości. Aby także w najbliższych dziesięcioleciach zapewnić indywidualną mobilność, jaką obecnie znamy i cenimy, muszą być spełnione trzy warunki:
• konsekwentna poprawa efektywności napędów;
• wykorzystanie energii ze źródeł alternatywnych, w szczególności energii odnawialnej;
• opracowanie koncepcji pojazdów neutralnych pod względem emisji CO2.

Koncern Volkswagen odpowiedział na to wyzwanie, postawione wszystkim producentom samochodów, wprowadzając innowacje technologiczne w różnych dziedzinach. Przykładem może być marka Volkswagen i produkowane już od 2006 roku modele BlueMotion. Na ich czele znajduje się obecnie Polo BlueMotion ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 3,3 l/100 km (emisja CO2: 87 g/km).

Ponadto do produkcji seryjnej wprowadzane są systematycznie nowe systemy napędowe. I znów przykładem jest Volkswagen: w 2010 roku zaprezentowany został Touareg Hybrid – pierwszy Volkswagen napędzany silnikiem benzynowym i elektrycznym. W 2012 roku dołączy do niego jeden z najczęściej kupowanych modeli – Jetta – przedstawiona w Detroit w wersji Hybrid. Jej silnik TSI o mocy 110 kW/150 KM będzie wspierany silnikiem elektrycznym 20 kW, zasilanym z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,1 kWh. W 2013 roku Volkswagen rozpocznie erę elektrycznej mobilności, wprowadzając na rynek e-up! i Golfa Blue-e-Motion.

Wraz z wprowadzeniem nowej modułowej platformy podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie Volkswagen demonstruje, jak wielki potencjał jeszcze tkwi w konwencjonalnych jednostkach benzynowych i wysokoprężnych. Zupełnie nowe rodziny silników EA211 (benzynowe) i EA288 (wysokoprężne) zostały udoskonalone wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Na przykład w silnikach benzynowych debiutuje aktywny system zarządzania pracą cylindrów ACT, dostępny po raz pierwszy na świecie dla wielkoseryjnych silników czterocylindrowych, który poprzez odłączanie i dołączanie cylindrów znacznie poprawia efektywność napędu. To kolejny kamień milowy w technologii napędów Volkswagena.

Nowe silniki benzynowe serii EA211
Dla MQB i New Small Family. Za kodem EA211 kryje się nowa rodzina silników benzynowych. Obejmuje ona jednostki z trzema i z czterema cylindrami. Silniki serii EA211 zadebiutowały wraz z rozpoczęciem produkcji up! (nie należy do MQB), jako silniki trzycylindrowe MPI. Wraz z czterocylindrowym, czterozaworowym TSI (bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie) o mocy 63 kW/85 KM i 77 kW/105 KM (pojemność obu wariantów 1,2 litra) oraz 90 kW/122 KM i 103 kW/140 KM (pojemność 1,4 litra) silniki EA211 weszły także do systemu MQB i wyznaczają standardy w kwestii efektywności, lekkiej konstrukcji i siły ciągu.

Mocne silniki benzynowe. Wartości momentu obrotowego silników o sprężaniu 10,5:1 pozwalają poruszać się zarówno w sposób dystyngowany, jak i dynamiczny. Maksymalne momenty obrotowe 165 Nm i 175 Nm jednostek 1,2-litrowych oraz 200 Nm lub 250 Nm obu wariantów 1,4-litrowych są dostępne już od 1.400 obr./min i utrzymują się na maksymalnym poziomie do 4.000 obr./min.

Oszczędne silniki benzynowe. Wartości zużycia paliwa przez silniki EA211 obniżyły się od 8 do 10 procent między innymi dzięki redukcji tarcia wewnętrznego, mniejszej masie i zoptymalizowanemu zarządzaniu temperaturą. W połączeniu z innowacyjnym systemem odłączania cylindrów (ACT) możliwość oszczędności wynosi nawet do 20 procent. Proporcjonalnie zmniejszyła się także emisja CO2.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze