Optymalne wykorzystanie mocy przerobowych. Równocześnie otwierają się dla Volkswagena całkowicie nowe możliwości optymalnego wykorzystania wydajności poszczególnych zakładów. W jednym zakładzie nie będzie produkowany tylko jeden model, lecz opcjonalnie także inne samochody, w tym także innych marek. Przykładem może być nowy zakład produkcyjny w Foshan (południowe Chiny), który od 2013 roku, obok Golfa będzie produkował także Audi A3. Również dla dostawców koncernu rysują się nowe, interesujące perspektywy związane z wprowadzeniem MQB i MPB. Do 2018 roku wielkość zakupów w porównaniu z dotychczasowymi koncepcjami różnych platform wzrośnie prawie dwukrotnie. Dla dostawców taki rozwój sytuacji oznacza miliardowe inwestycje. Dzięki większym ilościom sztuk dostawcy mogą jednak optymalnie zautomatyzować swoje urządzenia produkcyjne i oferować usługi i produkty po bardzo konkurencyjnych cenach.
Nowe systemy wspierające w MQB
- MQB czyni samochody bezpieczniejszymi i bardziej komfortowymi
- Seryjny w Golfie i Audi A3: hamulec MKB
- Systemy wspierające z klasy średniej i wyższej teraz także w klasie Golfa
Wraz z modułową platformą podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie w popularnych modelach, takich jak Golf, pojawią się po raz pierwszy systemy wspierające, które dotychczas były dostępne dla większych i droższych samochodów. Oto kilka przykładów:
• system rozpoznający znaki drogowe
• system rozpoznający zmęczenie kierowcy
• automatyczna kontrola odległości ACC
• system obserwacji otoczenia przed samochodem Front Assist
• system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist.
Swoją premierę wraz z MQB będą miały dwa kolejne innowacyjne systemy wspierające kierowcę:
• elektronicznie regulowana blokada poprzeczna przedniej osi „VAQ” (eliminuje niekorzystne zjawiska związane z trakcją występujące w samochodach z napędem na przednią oś);
• progresywny układ kierowniczy (zapewnia bezpośrednią reakcję na ruchy kierownicy i poprawia komfort i bezpieczeństwo).
Kolejne dwie nowości w tym segmencie samochodów również pozytywnie wpływają na bezpieczeństwo: proaktywny system ochrony pasażerów (miał swoją premierę w Touaregu) oraz hamulec MKB, nagrodzony niedawno przez ADAC „Żółtym Aniołem” w kategorii Innowacje. Hamulec ten będzie montowany seryjnie między innymi w następnej generacji Golfa i Audi A3.
Elektronicznie regulowana blokada poprzeczna przedniej osi (VAQ). Dla samochodów zaprojektowanych w systemie MQB dostępna będzie – po raz pierwszy w samochodach seryjnych z napędem na przednią oś – elektronicznie regulowana poprzeczna blokada przedniej osi (VAQ). Zakończony sukcesem chrzest bojowy VAQ przeszła w ubiegłych latach podczas 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring. Elektronicznie regulowana blokada poprzeczna przedniej osi stanowi skuteczne uzupełnienie znanych systemów ASR, XDS i ESP. System opiera się na sprzęgle wielotarczowym. Ciśnienie potrzebne do uruchamiania VAQ jest generowane i regulowane przez elektrycznie napędzaną pompę hydrauliczną. Moduł sterujący w sposób ciągły oblicza optymalne siły blokowania dostosowane do aktualnej sytuacji.
Na przykład system zapobiega poślizgowi koła o najmniejszej przyczepności przy różnicy przyczepności oraz poślizgowi koła wewnętrznego na zakrętach. Przy dynamicznej jeździe VAQ przenosi moment napędowy odpowiednio do zróżnicowanych sił przylegania wewnętrznego i zewnętrznego koła do nawierzchni.