X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Pierwszy RS serii modelowej Q - Audi RS Q3

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-09-23
Strona główna -> Audi -> Q3

Pierwszy RS serii modelowej Q - Audi RS Q3

Model RS Q3 jest dowodem na to, że filozofię dużej efektywności samochodów Audi można przenieśc

na grunt segmentu kompaktowych SUV-ów, a tym samym stworzyć pojazd zupełnie nowej klasy. Ten wysokiej mocy kompaktowy SUV zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell. To czwarty już model RS, który quattro GmbH, spółka córka koncernu Audi AG wyspecjalizowana w samochodach sportowych i wyczynowych, zamierza wprowadzić na rynek w tym roku.

Każdy detal RS Q3 emanuje sportowym duchem filozofii RS. Pod maską znajdziemy wielokrotnie nagradzany, efektywny silnik 2.5 TFSI. Na przestrzeni ostatnich czterech lat, ta pięciocylindrowa jednostka co roku nagradzana była przez międzynarodowe jury ekspertów tytułem „International Engine of the Year“ w swojej klasie. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem ma pojemność skokową 2480 cm3, dzięki której osiąga moc 228 kW (310 KM), a jego maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Obie te wartości sprawiają, że Audi RS Q3 nie ma sobie równych w swojej klasie.

Od 0 do 100 km/h, Audi RS Q3 przyspiesza w czasie 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Efektywnościowe rozwiązania: system Start-Stop, w który auto jest wyposażone seryjnie i regulowana pompa olejowa, przyczyniają się do wyjątkowej ekonomiki pojazdu. RS Q3 zadowala się średnio zaledwie 8,8 litrami paliwa na 100 km (206 g CO2 na km). Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który pracuje w trzech trybach, steruje się działaniem pedału gazu i układu kierowniczego. Modyfikacji – w zależności od trybu – podlega też dźwięk silnika.

Za przeniesienie napędu odpowiada kompaktowa, siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Kierowca może określać charakterystykę i sposób pracy wyposażonej w dwa sprzęgła przekładni, wybierając pomiędzy trybem D i S lub samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, utrzymanej w typowej stylistyce RS. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest poruszane hydraulicznie i sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe. Podczas zwykłej jazdy sprzęgło kieruje siły napędowe przede wszystkim na koła osi przedniej. W razie potrzeby może je jednak błyskawicznie przekierować, częściowo lub w całości, na koła osi tylnej.

Audi RS Q3 charakteryzuje się nie tylko wysoką dynamiką i stabilnością manewrów, ale również zapewnia doskonały komfort jazdy. Osadzone na zębatce elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia dużą sprężystość i precyzję manewrów. Samochód wyposażono również w elektromechaniczny hamulec postojowy. Na tylnej osi zamontowano osiem wahaczy: po cztery na koło. Sportowe zawieszenie RS sprawia, że karoseria osadzona jest o 25 mm niżej.

Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 365 mm wykonano w falowej stylistyce Wave, co wpłynęło pozytywnie na zmniejszenie ich ciężaru. Obejmują je szczęki lakierowanych na czarno, ośmiotłoczkowych zacisków ozdobionych emblematem RS. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma tryb sportowy, można go też całkowicie wyłączyć.

Wyraziste detale stylistyczne. Widoczne na pierwszy rzut oka akcenty stylistyczne podkreślają wyjątkowy status Audi RS Q3. Najbardziej wyraziste są zderzaki RS, napis quattro na środkowym wlocie powietrza, aluminiowe relingi, spojler zamontowany na tylnej krawędzi dachu, dyfuzor i duża, eliptyczna końcówka rury wydechowej. Przy pomocy dwóch pakietów stylistycznych można nadać temu kompaktowemu SUV-owi jeszcze bardziej zindywidualizowanego wyglądu.

« < 1 2 > »

Komentarze