X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Pierwsze testy Hyundaia i20 WRC

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-06-04
Strona główna -> Hyundai -> i20

Pierwsze testy Hyundaia i20 WRC

Po intensywnych, kilkumiesięcznych przygotowaniach Hyundai wyprowadził samochód i20 WRC z warsztatu na drogę,

aby rozpocząć program testów. Na należącym do firmy terenie testowym, w pobliżu centrali w Alzenau, z powodzeniem przeprowadzono próby shakedown, sprawdzające specyfikacje samochodu Hyundai i20 WRC w warunkach rzeczywistych. Kolejne fazy intensywnych testów auta będą prowadzone z myślą o przygotowaniach do udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC w 2014 r w Monte Carlo.

Po trzydniowej próbie shakedown, przeprowadzonej na odcinku 550 km, wykonano serię kompleksowych testów i20 WRC w różnych konfiguracjach oraz zebrano dane, które zostaną przeanalizowane przez inżynierów w centrali Hyundai Motorsport. Ocenie poddano wszystkie kluczowe parametry samochodu, ze szczególnym uwzględnieniem tych, dotyczących zastosowanego w i20 WRC 1,6-litrowego silnika Turbo.

„Samochód opuścił warsztat i muszę przyznać, że to emocjonujące widzieć po raz pierwszy, jak sprawdza się w warunkach rzeczywistych” - powiedział Michel Nandan, szef zespołu. „Do końca 2013 r. mamy przygotowany harmonogram intensywnych testów. Będziemy wykonywać próby w rozmaitych miejscach Europy, aby przetestować samochód i20 WRC w zróżnicowanych warunkach - zbliżonych do tych, z jakimi możemy mieć do czynienia w Rajdowych Mistrzostwach Świata w przyszłym roku.”

Podczas shakedown oraz testów dodatkowych zespół Hyundaia nie odnotował żadnych istotnych problemów.

„Przebieg pierwszych testów oceniam pozytywnie.” – dodał Nandan. „Dysponujemy teraz ogromną liczbą informacji, które pomogą w przygotowaniach do startu w Monte Carlo” – dodał.

Model Hyundai i20 WRC został zaprojektowany w centrum badawczo-rozwojowym Namyang w Korei Południowej. Przygotowania auta do udziału w rajdach zostały w pełni powierzone centrali Hyundai Motorsport w Alzenau.

 

źródło: Hyundai

Komentarze