X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 208 HYbrid FE, dane techniczne

2013-03-01
Strona główna -> Peugeot -> 208

W 2011 roku Peugeot i Total przedłużyły umowę partnerską i dziś wspólnie prowadzą projekt, który ma w przyszłości umożliwić budowę jeszcze bardziej wydajnych paliwowo środków transportu dających wiele radości z jazdy.


Peugeot 208 HYbrid FE – nowa droga ku przyszłości. Aby sprostać temu wyzwaniu Total i Peugeot zacieśniają współpracę, dążąc do opracowania innowacyjnych technologii transportowych przyszłości.
Peugeot, Dział Rozwoju Nowych Technologii Grupy PSA, koncern Total oraz szereg podległych mu spółek (Total Lubricants, Hutchinson, CCP Composites, Total Global Polymers) pracują koordynowane przez Dział Peugeot Sport, doświadczony w stawianiu sobie ambitnych wyzwań, specjalizujący się w zaawansowanych technologiach i skomplikowanych układach hybrydowych stosowanych w sporcie motorowym.


Aby projekt miał solidne podstawy, zdecydowano się wykorzystać niezwykle wydajny model 208 1,0 l VTi (68 KM), który zostanie poddany znacznym modyfikacjom. Na pierwszy rzut oka będą one widoczne w stylistyce nadwozia oraz rozwiązaniach poprawiających jego właściwości aerodynamiczne. Przeprojektowany Peugeot 208 HYbrid FE ma być bardziej opływowy (zdecydowanie niższy współczynnik oporu powietrza Cx) niż model seryjny. Zachowa jednak przestronne wnętrze pierwowzoru. A dzięki specjalnym oponom oraz felgom zmniejszą się również opory toczenia.
Obniżenie masy własnej będzie miało decydujący wpływ na osiągi. Przewiduje się, że pojazd będzie o 200 kg lżejszy od wersji produkcyjnej. Dwie spółki koncernu Total – Hutchinson oraz CCP Composites – zajmą się produkcją materiałów kompozytowych i poliwęglanowych, które zostaną następnie wykorzystane do budowy paneli nadwozia, okien oraz wnętrza kabiny.


Peugeot 208 HYbrid FE będzie się również wyróżniał mocnym, niekonwencjonalnym, hybrydowym układem napędowym, składającym się z 3-cylindrowego silnika spalinowego wraz z przekładnią EGC, motoru elektrycznego oraz akumulatora, który poddano szeregowi testów wytrzymałościowych. Silnik spalinowy zostanie odpowiednio przygotowany do pracy w nowym układzie napędowym: modyfikacje układu chłodzenia oraz cyklu spalania, mniejsze tarcie wewnętrzne, obniżona masa własna tłoków i głowicy cylindra…

 

źródło: Peugeot

« < 1 2 > »

Komentarze