X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 2008

2013-03-02
Strona główna -> Peugeot -> 2008

Proces spalania zoptymalizowano poprzez poprawę właściwości aerodynamicznych komory spalania (przewodów wlotowych, denek tłoków) oraz przystosowanie zapłonu do pracy przy wysokim stężeniu gazów spalinowych pozostałych wtórnie w komorze spalania. Aluminiowa głowica posiada cztery zawory na cylinder, bezpośredni, wielopunktowy układ wtryskowy oraz układ bezstopniowej zmiany faz rozrządu (VTT). Na tym nie kończą się jednak udoskonalenia konstrukcji głowicy cylindra. Dzięki zastosowaniu procesu odlewania PMP (Lost Mould Process), w którym specjalizują się zakłady produkcyjne w Charleville, możliwe było zredukowanie liczby podzespołów głowicy cylindra w silnikach EB do niespotykanego dotąd poziomu.


Z głowicą zintegrowano również kolektor wydechowy, otwór wylotowy układu chłodzenia oraz poduszkę silnika, dzięki czemu chłodziwo przepływa w bezpośrednim sąsiedztwie kolektora wydechowego i pozwala silnikowi błyskawicznie osiągnąć optymalną temperaturę pracy. Ponadto głowica cylindra jest lżejsza o 6 kilogramów, co pozwala obniżyć masę własną pojazdu. Silnik 1,2 VTi charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, co znacząco poprawia komfort podróżowania. Jednostka gwarantuje niski poziom wibracji i hałasu. Drgania wyeliminowano przy pomocy pojedynczego koła zamachowego o dużym momencie bezwładności oraz przeciwstawnie obracającego się wałka wyważającego. Poziom hałasu udało się obniżyć dzięki usztywnieniu konstrukcji skrzyni korbowej, przy pomocy rezonatora w układzie dolotowym, który ma pochłaniać dźwięki o nieprzyjemnej częstotliwości oraz dzięki dodatkowemu tłumikowi środkowemu w układzie wylotowym.


Nowoczesna konstrukcja silników nowej generacji decyduje o ich wysokiej wydajności paliwowej. Oferują one również świetne osiągi, co jest możliwe dzięki zastosowaniu turbosprężarki, układu bezpośredniego wtrysku paliwa oraz systemu Stop & Start. W połączeniu z wydajną konstrukcją modelu 2008, system Stop & Start pozwala obniżyć zużycie paliwa do poziomu, który wyróżnia ten pojazd na tle konkurencji. Po naciśnięciu pedału przyspieszenia silnik uruchamia się praktycznie bez opóźnienia. Robi to bezszelestnie i nie przenosząc wibracji na kabinę pasażerską. Tak płynna i dyskretna praca systemu motywuje kierowcę do jego częstego używania. Ponadto system może pracować w szerszym zakresie temperatur (od -5°C do +35°C) aniżeli rozwiązania oferowane przez konkurencję.


W skład systemu wchodzi układ kontroli pracy alternatora (Volt Control), który umożliwia odzysk energii podczas wytracania prędkości oraz akumulator hybrydowy, pozwalający na magazynowanie i dostarczanie dodatkowej energii podczas uruchamiania silnika (e-booster). System Stop & Start wykorzystuje alternator odwracalny w silniku e-HDi oraz rozrusznik wzmocniony w silniku e-VTi, aby:

  • ograniczyć zużycie paliwa w mieście nawet o 15 %,
  • zagwarantować błyskawiczny restart silnika (400 ms),
  • aktywować funkcję wyłączania silnika e-HDI od 20 km/h w wersji z przekładnią manualną, (8 km/h w wersji ze skrzynią zautomatyzowaną) oraz przy 0 km/h w wersji z silnikiem e-VTi,
  • zwiększyć przyjemność użytkowania (cicha praca, brak wibracji).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze