X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 2008

2013-03-02
Strona główna -> Peugeot -> 2008

Oferta silników benzynowych modelu 2008 1):

  • 1,2 e-VTi 60 kW (82 KM)2); 118 Nm, 5-stopniowa przekładnia zautomatyzowana, system Stop & Start; emisja CO2: 99 g/km,
  • 1,2 VTi 60 kW (82 KM); 118 Nm, 5-stopniowa przekładnia manualna; emisja CO2: 114 g/km,
  • 1,2 e-THP 81 kW (110 KM)2); 205 Nm, 5-stopniowa przekładnia manualna, system Stop & Start; emisja CO2: 104 g/km,
  • 1,6 VTi 88 kW (120 KM); 160 Nm, 5-stopniowa przekładnia manualna; emisja CO2: 135 g/km,
  • 1,2 e-THP 96 kW (130 KM)2); 230 Nm, 6-stopniowa przekładnia manualna, system Stop & Start; emisja CO2: 109 g/km.

Oferta silników wysokoprężnych modelu 2008 1):

  • 1,4 HDi FAP 50 kW (68 KM), 160 Nm, 5-stopniowa przekładnia manualna; emisja CO2: 104 g/km, 4 l/100km w cyklu mieszanym,
  • 1,6 e-HDi FAP 68 kW (92 KM), 230 Nm, 6-stopniowa przekładnia półautomatyczna, system Stop & Start; emisja CO2: 98 g/km, 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym,
  • 1,6 e-HDi FAP 68 kW (92 KM), 230 Nm, 6-stopniowa przekładnia manualna, system Stop & Start; emisja CO2: 103 g/km, 4 l/100 km w cyklu mieszanym,
  • 1,6 e-HDi FAP 84 kW (115 KM), 270 Nm, 6-stopniowa przekładnia manualna, system Stop & Start; emisja CO2: 106 g/km, 4 l/100 km w cyklu mieszanym.

1) Silniki są obecnie poddawane procedurze homologacyjnej
2) Silniki dostępne w późniejszym terminie


Trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji. Zbudowany przez Grupę PSA nowy silnik trzycylindrowy udowodnił już swą wydajność paliwową oraz niski poziom emisji CO2. Jednostka ta jest również bardzo lekka i kompaktowa – w przypadku wersji1,2 VTi jest o 21 kg lżejsza od czterocylindrowego silnika o porównywalnej mocy. W celu uzyskania takich rezultatów, wykorzystano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. 30-procentowa redukcja strat będących wynikiem tarcia wewnętrznego (co odpowiada około 1/5 mocy zużywanej przez jednostkę napędową) była możliwa dzięki:

  • powłoce DLC (ang. Diamond Like Carbon) na sworzniach, pierścieniach tłokowych oraz popychaczach,
  • przesunięciu osi tulei tłokowych o 6,9 mm,
  • paskowi oleju pracującego w kąpieli olejowej i zintegrowanego w misce olejowej, co gwarantuje cichszą pracę silnika.

Zmodyfikowany układ chłodzenia z funkcją split-cooling powoduje, iż silnik bardzo szybko osiąga optymalną temperaturę pracy. Po uruchomieniu zimnego motoru chłodziwo krąży jedynie w głowicy cylindra, aby szybciej doprowadzić do jej rozgrzania. Po osiągnięciu optymalnej temperatury pracy układ chłodzenia przełącza się w tryb obejmujący również chłodnicę oraz dolną część silnika.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze