X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Mokka - podwozie

2012-06-19
Strona główna -> Opel -> Mokka

Opel Mokka

Niemiecka inżynieria podwozia SUV-a na miarę potrzeb europejskich kierowców.

Inżynierowie Opla zakończyli właśnie ostatni etap jazd testowych nowego modelu SUV-a Mokka. Testy przeprowadzono w Niemczech przed rozpoczęciem sprzedaży nowego modelu, która jest planowana na koniec tego roku. Podczas prac nad rozwojem nowego modelu Opla Mokka skoncentrowano się przede wszystkim na wysokiej klasy podwoziu, w pełni odpowiadającym standardom niemieckiej inżynierii, które skonstruowano tak, aby spełniało wymagania europejskich klientów. Podwozie idealnie sprawdza się nie tylko w warunkach miejskich, ale również podczas jazdy terenowej.

„Jesteśmy dumni z naszego zupełnie nowego SUV-a. Mokka to połączenie kluczowych elementów niemieckiej technologii, takich jak silniki i skrzynie biegów, elementy podwozia, hamulce, systemy ESP i AWD, rozwiązania akustyczne, układy wydechowe, fotele i wiele innych" — mówi Ulrich Schmalohr, Dyrektor ds. globalnej oferty pojazdów. „Stylistyka, osiągi, jakość, rozwiązania techniczne oraz wrażenia akustyczne spełniają wysokie standardy, których oczekują dziś klienci firmy Opel”.

Inteligentny system napędu na wszystkie osie zapewnia doskonałą przyczepność

Oprócz napędu na przednie koła (FWD) Opel Mokka może być wyposażony w technologię napędu na wszystkie osie (AWD), która zapewnia lepszą przyczepność i zwiększoną kontrolę nad pojazdem. Technologia AWD to wydajne i pomysłowe rozwiązanie, uruchamiane wyłącznie na żądanie. Dzięki konkurencyjnej cenie jest dostępne dla szerszego grona klientów. System AWD zapewnia lepszą kontrolę nad pojazdem (szczególnie na zakrętach), a także wystarczającą przyczepność, co skutecznie zapobiega poślizgowi kół. Dodatkowo system sam rozpoznaje moment, w którym AWD nie jest już potrzebne.

Na przykład: kiedy pojazd porusza się po linii prostej na autostradzie na nawierzchni o dobrej przyczepności, cały moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła. Samochód przechodzi do trybu FWD, który zapewnia dobrą ekonomikę zużycia paliwa.

Aby wzmocnić doznania z jazdy i przyczepność pojazdu, moment obrotowy może zostać płynnie i automatycznie przeniesiony z osi przedniej na tylną i dostosować się do poziomu przyczepności lub warunków jezdnych. Stosunek rozkładu momentu obrotowego pomiędzy osią przednią a tylną może wówczas płynnie przechodzić z 100–0 do 50–50, gdy przyczepność nawierzchni jest słaba. Dzięki temu można skorzystać z systemu, który automatycznie dostosowuje się do warunków drogowych. System AWD wraz ze wszystkimi swoimi elementami waży jedynie 65 kilogramów, co pozwala obniżyć zużycie paliwa i ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

Wysokiej klasy powozie gwarantuje najlepsze właściwości jezdne i przyczepność pojazdu
Zawieszenie Opla Mokka umożliwia uzyskanie maksymalnych osiągów oraz kontroli nad pojazdem nawet w trudnych warunkach drogowych. Zastosowane w przednim zawieszeniu kolumny MacPherson — tak dobrze sprawdzające się w innych pojazdach marki Opel — zostały zoptymalizowane poprzez dodanie sprężyn kompensujących boczne obciążenia, wzmocnionych poduszek górnego mocowania amortyzatora i podwójnych tulei prowadzących. Poprawiło to przyczepność pojazdu oraz jakość jazdy, a jednocześnie pozwoliło obniżyć poziom hałasu i wibracji. W tylnym zawieszeniu zastosowano oś z belką skrętną o przekroju w kształcie litery U, zlokalizowaną przed tylnymi kołami. Ta złożona oś powstała w dwóch różnych wersjach, tak aby zapewnić kompatybilność z wariantami wyposażonym w AWD i FWD. Rozwiązania takie gwarantują znakomitą przyczepność oraz kontrolę nad pojazdem, niezależnie od wybranego wariantu.

« < 1 2 > »

Komentarze