X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Meriva z silnikami nowej generacji

2013-10-09
Strona główna -> Opel -> Meriva -> B (2010-dziś)

Ponadto nowy silnik 1.6 CDTI charakteryzuje się najwyższą w swojej klasie kulturą pracy dzięki bezpośredniemu wtryskowi zapewniającemu efektywne spalanie, zoptymalizowanej konstrukcji podzespołów oraz zastosowaniu ekranów akustycznych. Niezależnie od prędkości obrotowej i obciążenia jednostki zaskakuje ona niskim poziomem hałasu.

Silniki benzynowe zgodne z normą Euro 6 i nowe przekładnie o obniżonym tarciu. Nowa wersja Merivy jest dostępna także z silnikami benzynowymi 1.4 w trzech różnych wersjach. Wolnossąca odmiana bazowa generuje 74 kW/100 KM mocy. Dwie odmiany turbodoładowane o mocy 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM mogą współpracować ze zmodernizowaną sześciobiegową przekładnią automatyczną o obniżonym tarciu, z funkcją ActiveSelect, umożliwiającą zmianę biegów w trybie sekwencyjnym za pomocą dźwigni sterującej skrzynią. Takie połączenie silnika benzynowego i przekładni automatycznej to nowość w stosunku do pierwotnej oferty. Oczekuje się, że będzie je wybierać od 15 do 20% klientów. Podobnie jak silnik 1.6 CDTI, wszystkie silniki benzynowe w nowej Merivie już teraz spełniają surowe wymagania normy emisji Euro 6.

Nie inaczej jest w przypadku nowej Merivy z silnikiem przystosowanym do spalania LPG. Silnik 1.4 Turbo LPG o mocy 88 kW/120 KM charakteryzuje się nie tylko emisją CO2 obniżoną do około 121 g/km, ale pozwala także zmniejszyć koszty paliwa prawie o połowę. Potencjalni użytkownicy nie powinni się też martwić o dostępność stacji z dystrybutorami gazu – w całej Europie działa ich prawie 30 000.

Niezależnie od wybranej wersji silnikowej, wszystkie Merivy oferują wyższy komfort zmiany przełożeń. To efekt optymalizacji dotychczasowych konstrukcji pięcio- i sześciobiegowych przekładni, przeprowadzonej przez firmę Opel nakładem 50 milionów euro. Liczne modyfikacje elementów skrzyń biegów i mechanizmów zmiany przełożeń, a także integracja tych podzespołów z pojazdem zaowocowały znaczną poprawą ich pracy.

Jest to szczególnie zauważalne w nowych Merivach ze skrzyniami manualnymi: zmiana przełożenia następuje szybciej, płynniej i bardziej precyzyjnie, a operowanie dźwignią wymaga minimalnego wysiłku.

Supernowoczesny system multimedialny IntelliLink z wbudowaną nawigacją. W nowej Merivie zastosowano także supernowoczesny system multimedialny IntelliLink umożliwiający płynne zintegrowanie smartfona z pojazdem. Na dużym siedmiocalowym kolorowym monitorze o wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest nowy interfejs z czytelną i ułatwiającą obsługę grafiką IntelliLink. System jest wyposażony w moduł Bluetooth, umożliwiający obsługę telefonu bez użycia rąk, funkcję strumieniowej transmisji dźwięku oraz dodatkowe złącze USB.

Standardem w Merivie jest IntelliLink z radioodtwarzaczem CD, natomiast cyfrowe radio DAB – oferujące lepszą jakość odbioru i dźwięku – jest dostępne jako opcja. Nawigacja wchodzi w skład systemów IntelliLink Navi 650 i Navi 950. Działa ona wyjątkowo szybko i precyzyjnie, a punkty docelowe można wprowadzać poleceniami głosowymi. Podobnie jak w Insignii, w jednym zdaniu można podać adres i zażądać uruchomienia nawigacji. Zaktualizowane mapy wprowadza się do pamięci urządzenia przez złącze USB. IntelliLink w najbogatszej wersji Navi 950 zawiera mapy całej Europy. Kolejną funkcją systemu jest odczytywanie na głos wiadomości przychodzących. Oprócz własnego systemu sterowania głosem, IntelliLink w nowej Merivie obsługuje także systemy powiązane ze smartfonem – np. SIRI w przypadku iPhone’a.

« < 1 2 3 > »

Komentarze