X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Meriva z silnikami nowej generacji

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-10-09
Strona główna -> Opel -> Meriva -> B (2010-dziś)

Opel Meriva z silnikami nowej generacji

Od premiery rynkowej w 2003 r. Opel Meriva pozostaje gwiazdą segmentu małych minivanów

i punktem odniesienia dla innych modeli. Druga generacja, obecna na rynku od 2010 r., podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej wraz z wprowadzeniem takich innowacyjnych rozwiązań, jak drzwi boczne FlexDoors z zawiasami przy tylnym słupku, znakomity i funkcjonalny układ foteli, zapewniających pozycję sprzyjającą wypoczynkowi zarówno z przodu, jak i z tyłu, czy liczne i pomysłowe schowki. Wszystko to czyni z aktualnej wersji Merivy mistrza ergonomii, co potwierdzają niezależni eksperci w dziedzinie zdrowia. Teraz Opel prezentuje Merivę – jeszcze bardziej wyrafinowaną, jeszcze efektywniejszą i bardziej funkcjonalną niż dotychczasowy model. Światowa premiera samochodu będzie miała miejsce podczas salonu motoryzacyjnego w Brukseli w połowie stycznia (16-26 stycznia 2014 r.).

Świeża stylistyka z modnymi dodatkami i eleganckimi chromowanymi detalami. Stylistyczna filozofia Opla – artystyczna wrażliwość skojarzona z niemiecką precyzją – doskonale pasuje do małego, ale bardzo funkcjonalnego minivana. Dzięki licznym udoskonaleniom nowa Meriva stała się jeszcze bardziej dopracowanym modelem. Przedni pas zwraca uwagę grillem z większą ilością chromu oraz chromowanymi akcentami wokół lamp przeciwmgielnych. Z grillem sąsiadują nowo zaprojektowane przednie reflektory z motywem orlego oka. Po raz pierwszy w modelu dostępne są diodowe światła do jazdy dziennej. Profil wzbogacono o elegancką chromowaną listwę podkreślającą falisty kształt dolnej krawędzi szyb. Wraz z centralnie ulokowanymi klamkami sygnalizuje on obecność innowacyjnego rozwiązania, jakim są drzwi FlexDoors z zawiasami przy tylnym słupku, ułatwiające wsiadanie do pojazdu.

Nowością, dodającą dynamiki i elegancji, w tylnej części nadwozia są diodowe lampy o niebanalnym kształcie elementów świecących. Klasę i prestiż pojazdu podkreślają również nowo zaprojektowane 17- i 18-calowe obręcze kół. Meriva jest jedynym małym minivanem z 18-calowymi kołami, dzięki którym samochód doskonale prezentuje się na drodze, pokonując swoich rywali także pod tym względem.

Nowa generacja ekologicznych silników Diesla zgodnych z normą Euro 6, z wyznaczającymi trendy rozwiązaniami technicznymi. Nowa Meriva jest dostępna ze średniolitrażowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym Opla 1.6 CDTI. Opracowana od podstaw jednostka napędowa zadebiutowała niedawno w modelu Zafira Tourer. W Merivie kilka jej odmian będzie stopniowo zastępować jednostki 1.3 i 1.7 CDTI. Atutami nowego silnika 1.6 CDTI są bardzo dobre osiągi, niskie zużycie paliwa i imponująco wysoka kultura pracy. To zalety ważne nie tylko dla pasażerów, ale także dla środowiska naturalnego. Już dziś silnik ten spełnia przyszłe normy emisji spalin Euro 6, które zaczną obowiązywać od września 2015 r.

Początkowo diesel nowej generacji będzie oferowany w Merivie tylko w wersji o mocy 100 kW/136 KM. Wykonana w całości z aluminium jednostka z wtryskiem bezpośrednim common rail i turbiną o zmiennej geometrii rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr./min. To o 6 KM i 20 Nm więcej w porównaniu z wycofywaną jednostką 1.7 CDTI. Znacznie poprawiło się także przyspieszenie: nowa Meriva osiąga prędkość 100 km/h nie po 9,9, ale po 9,1 sekundy. Silnik imponuje też niskimi wartościami zużycia paliwa i emisji CO2, co jest zasługą najniższego tarcia wewnętrznego wśród silników tej klasy w przedziale od 1500 do 2500 obr./min. Zużycie paliwa i emisja powinny kształtować się na poziomie zaledwie 4,4 l/100 km i 116 g/km. To poprawa o 10% w stosunku do silnika 1.7 CDTI 96 kW/130 KM (w którym spalanie i emisja wynosiły odpowiednio: 4,9 l i 129 g). Kolejne, jeszcze oszczędniejsze i emitujące jeszcze mniej CO2, wersje silnika nowej generacji 1.6 CDTI pojawią się w pierwszej połowie 2014 r.

« < 1 2 3 > »

Komentarze