X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel Cascada o mocy 147 kW/200 KM

2013-08-09
Strona główna -> Opel -> Cascada

Opel Cascada o mocy 147 kW/200 KM

Nowy turbodoładowany silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem, o wysokiej wydajności i maksymalnym momencie obrotowym.

Moc 147 kW/200 KM, maksymalny moment obrotowy: 300 Nm, prędkość maksymalna: 235 km/h — wyjątkowo mocna wersja turbodoładowanego silnika Opla nowej generacji 1.6 SIDI będzie miała światową premierę w modelu Cascada podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (IAA) w dniach 12–22 września. Opel po raz pierwszy zaprezentuje nową wersję kabrioletu średniej wielkości z najmocniejszą obecnie jednostką benzynową dostępną w modelu Cascada, łatwo rozpoznawalnym dzięki dwóm rurom wydechowym. Silnik to jedna z zaprojektowanych od nowa czterocylindrowych jednostek Opla z bezpośrednim wtryskiem (SIDI = Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim). Ten drugi w kolejności nowy wariant jest najmocniejszym z silników Opla o pojemności 1,6 litra. Dołączy on do turbodoładowanego silnika 1.6 SIDI o mocy 125 kW/170 KM, który został zaprezentowany przy okazji wprowadzenia Cascady na rynek wiosną tego roku. W przypadku obu nowych silników można bez ograniczeń korzystać ze zwykłej benzyny oraz paliwa super.

„Dzięki całkowicie nowemu, jeszcze mocniejszemu turbodoładowanemu silnikowi 1.6 SIDI o mocy 200 KM, który zadebiutuje podczas IAA, nasza Cascada stanie się niezwykle atrakcyjnym wyborem dla klientów rozważających zakup kabrioletu. Nowy, najmocniejszy silnik benzynowy oznacza rozszerzenie oferty jednostek napędowych dostępnych w modelu Cascada o prawdziwego rekordzistę pod względem mocy i momentu obrotowego. W ten sposób w ofercie silników benzynowych i wysokoprężnych Opla znalazły się dwie niezwykle mocne jednostki — turbodoładowany silnik SIDI o mocy 200 KM i momencie obrotowym 300 Nm oraz BiTurbo CDTI o mocy 195 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Cascada może więc zaoferować rzadkie połączenie wysokiej mocy i przyjemności płynącej z jazdy z otwartym dachem” — przekonuje Martin Vögler, główny konstruktor silników benzynowych średniej wielkości.

Znakomite parametry: najwyższy moment obrotowy, moc i kultura pracy. Nowy turbodoładowany silnik 1.6 SIDI o mocy 147 kW/200 KM to nie tylko moc większa o 11%, lecz także maksymalny moment obrotowy 300 Nm z funkcją overboost — o 70 Nm więcej, niż oferowały starsze, porównywalne turbodoładowane silniki o pojemności 1,6 litra, co oznacza wzrost o nie mniej niż 30%. Moc 125 KM z litra pojemności to zarazem najlepszy wynik wśród silników o zbliżonych parametrach. Dzięki tej jednostce napędowej Cascada osiąga prędkość maksymalną 235 km/h. Mimo tak imponujących osiągów Cascada spala zaledwie 6,7 litra paliwa na 100 km, a ich ilość emitowanego CO2 wynosi 158 g/km (dane wstępne zgodnie z rozporządzeniem WE nr 715/2007).

Sercem nowej turbodoładowanej jednostki SIDI Turbo jest nowy blok silnika, który jest w stanie wytrzymać maksymalne ciśnienie spalania w cylindrze o wartości do 130 bar. Blok wykonano z żeliwa szarego z aluminiową płytą dolną. W porównaniu z wersją o mocy 170 KM w modelu o mocy 200 KM zastosowano inny typ tłoka, a stopień sprężania zmniejszono z 10,5 do 9,5 : 1. Konstruktorzy Opla chcieli również połączyć wysoką moc i doskonałą kulturę pracy z myślą o uzyskaniu wyjątkowego komfortu jazdy. W tym celu wprowadzili wiele poprawek optymalizujących układ dolotowy i wydechowy. Kierowca i pasażerowie z pewnością docenią to, że silnik pracuje cicho i płynnie na wolnych obrotach, a przy wyższej prędkości i pod większym obciążeniem, jakość dźwięków jest wciąż przyjemna dla ucha. Zaawansowane zawieszenie przednie z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut) dodatkowo poprawia doskonałe właściwości jezdne.

« < 1 2 > »

Komentarze