X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Opel ADAM z nowym trzycylindrowym silnikiem

2014-02-21
Strona główna -> Opel -> Adam

Opel ADAM z nowym

trzycylindrowym silnikiem debiutuje w Genewie

Po roku od premiery rynkowej ADAM wciąż jest ulepszany. Elegancki i modny miejski Opel to mistrz indywidualizacji. Cieszy się on opinią najlepiej skomunikowanego ze światem małego samochodu na rynku o największych możliwościach w zakresie personalizacji. Podczas najbliższego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (6–16 marca 2014 r.) zostanie on zaprezentowany z zupełnie nowym trzycylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym, charakteryzującym się wzorową kulturą pracy, wysokim momentem obrotowym w niskim zakresie obrotów i niewielkim zużyciem paliwa. Ale to nie wszystko: silnikowi nowej generacji będzie towarzyszyła sześciobiegowa manualna przekładnia, która również reprezentuje nową generację tych mechanizmów. Niemal nieograniczone możliwości personalizacji ADAMa zwiększą się dzięki nowym kolorom nadwozia i opcjom wykończenia wnętrza.

ADAM jest pierwszym modelem Opla, w którym będzie montowany nowy, wykonany w całości z aluminium, silnik benzynowy 1.0 ECOTEC, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, skonstruowany przez Międzynarodowe Centrum Rozwoju Technicznego producenta w Rüsselsheim w Niemczech. Ten „kieszonkowy” silnik będzie oferowany w dwóch konfiguracjach, rozwijających moc odpowiednio: 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obydwie wersje dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 166 Nm już od 1800 obr./min. Podobnie jak dwa średniolitrażowe silniki nowej generacji Opla wprowadzone w ostatnich miesiącach (benzynowy 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo i wysokoprężny 1.6 CDTI), nowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo charakteryzuje się wzorową kulturą pracy oraz wyjątkowo niskim poziomem hałasu i wibracji jak na jednostkę trzycylindrową, przewyższając pod tym względem wielu czterocylindrowych rywali. Nowy silnik trzycylindrowy współpracuje z innowacyjną 6‑biegową przekładnią oraz jest standardowo wyposażony w funkcję Start/Stop. ADAM z nowym silnikiem w wersji 66 kW/90 KM zużywa w cyklu mieszanym tylko 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 99 g/km (dane wstępne zmierzone wg procedury NEDC). To niezwykłe wartości jak na jednostkę benzynową, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej wysokie osiągi pod względem mocy i maksymalnego momentu obrotowego. Do obniżenia zużycia paliwa przyczyniają się takie rozwiązania, jak bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, lekka, całkowicie aluminiowa konstrukcja i odłączana pompa cieczy chłodzącej.

Produkcja ADAMa z silnikiem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo rozpocznie się latem br. Dostępne będą nie tylko nowe zespoły napędowe, ale także świeże wersje kolorystyczne. Podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie we wrześniu ubiegłego roku firma Opel prezentowała zapowiedzi dalszych możliwości indywidualizacji ADAMa, które właśnie teraz są wprowadzane. W Genewie zostanie pokazanych więcej kolorów oraz detali i opcji wykończenia wnętrza. Dzięki temu ADAM stanie się jeszcze większym indywidualistą.

Elastyczność: małolitrażowy silnik może być wzorem kultury pracy jednostek trzycylindrowych. Elastyczny, mocny i ekologiczny: nowy silnik ADAMa jest nieduży, ale potrafi dostarczyć wiele przyjemności z jazdy. Zapewnienie osiągów nieprzystających do skromnych wymiarów wymagało jubilerskiej precyzji i zastosowania najnowocześniejszych technologii. Dla kieszeni właścicieli ADAMów istotne będą wyjątkowo niskie wartości zużycia paliwa i emisji CO2, wynoszące odpowiednio: 4,3 l/100 km i 99 g/km w cyklu mieszanym. W niektórych krajach oznacza to też korzystniejsze stawki podatków pobieranych od właścicieli takich pojazdów.

12-zaworowy 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo — pierwszy silnik z nowej rodziny małolitrażowych jednostek benzynowych, która będzie rozwijana przez kolejne lata — to następny etap ofensywy firmy Opel w dziedzinie zespołów napędowych po wprowadzonych niedawno seriach średniolitrażowych silników benzynowych i wysokoprężnych 1.6. Powyższe trzy rodziny zespołów napędowych łączą wspólne założenia konstrukcyjne i cel: uzyskanie najwyższej kultury pracy w swoich segmentach. Inżynierowie z Rüsselsheim rozpoczęli pracę od czystej kartki papieru, skupiając się na wyeliminowaniu nierytmicznej pracy typowej dla silników trzycylindrowych, która w tradycyjnych konstrukcjach przysłania zalety płynące z ekonomiki eksploatacji. „Postawiliśmy sobie za cel nie tylko ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2, lecz także udowodnić, że trzy cylindry mogą zapewnić taką samą kulturę pracy, jak cztery lub więcej” — powiedział dr Matthias Alt, główny inżynier Opla z działu małych silników benzynowych. „Udało nam się u samego źródła rozwiązać typowe problemy silników trzycylindrowych związane z wyważeniem, hałasem i drganiami. Jesteśmy przekonani, że klienci z entuzjazmem przyjmą efekty naszej pracy”.

« < 1 2 3 > »

Komentarze