X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

citroen c1 2008 dane techniczne, wymiary

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2008-12-09
Strona główna -> Citroen -> C1

Odnowiony Citroen C1

Zwinny, dynamiczny i przemyślny C1 jest wyjątkowo praktyczny i potrafi dostosować się do wszystkich okoliczności.

Od momentu wprowadzenia do sprzedaży w czerwcu 2005 roku oczarował już ponad 310 000 klientów. Korzystając z okazji zakończenia roku najmniejszy samochód gamy pokazuje nowe oblicze. Zachowując wszystkie atuty, które przesądziły o jego sukcesie, a przede wszystkim zwartą sylwetkę w atrakcyjnym i sympatycznym stylu, bardzo dobre parametry jezdne, bezkompromisowe bezpieczeństwo i wysoki poziom jakości, C1 urzeka nowym, bardziej wyrazistym stylem.


Jednocześnie oferuje wyjątkowo niski poziom zużycia paliwa i emisji: 4,5l/100 km w cyklu mieszanym i 106 g CO2/km w wersji z silnikiem benzynowym 1.0i 68 KM współpracującym z mechaniczną, pięcioprzełożeniową skrzynią biegów.


Prężny i wyrafinowany styl według C1

Od listopada C1 przybiera nowe kształty. Ujmujący, opływowy styl zewnętrzny, który przyczynił się do sukcesu C1, uległ licznym modernizacjom przodu. Osłona przednia ma bardziej wydatny zarys, podkreślając prężną i zgrabną sylwetkę.
Nowoczesne i oryginalne wnętrze C1 zostało poddane licznym zabiegom pod względem tapicerki i wystroju, które zwiększają czarujący urok modelu. W niektórych krajach jest obecnie dostępny trzeci, wyjątkowo elegancki poziom wykończenia.


Oszczędny i ekologiczny : kontrola eksploatacji według C1

Silniki oferowane w C1 umożliwiają uniwersalne użytkowanie samochodu zarówno w warunkach miejskich jak i na dłuższych trasach.
W połączeniu z małym ciężarem samochodu silniki zapewniają niskie zużycie paliwa. Silnik benzynowy 1.0i 68 KM nadaje C1 rangę wzorcowego modelu pod względem ochrony środowiska, wykazując zużycie paliwa na poziomie 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym i emisję CO2 na poziomie 106 g/km (z pięcioprzełożeniową mechaniczną skrzynią biegów).

C1 zachowuje oczywiście zalety, które zapewniły mu powodzenie: bardzo dobre parametry jezdne, wysoki poziom bezpieczeństwa, wyważone proporcje dostosowane do miejskiego życia i oszczędność zarówno w momencie zakupu jak i w czasie eksploatacji.


Bardziej żywiołowy i wyrafinowany styl
Podobnie jak w pierwotnej wersji nowy C1 jest wyrazem strategii Citroëna, która dąży do stworzenia gamy małych samochodów oferujących różnorodność stylistyczną i koncepcyjną. Wychodząc z tego założenia Marka proponuje nowy wizerunek C1 w dwóch zróżnicowanych stylistycznie sylwetkach:
- w wersji 3-drzwiowej dla tych, którzy używają w głównej mierze siedzeń przednich,
- w wersji 5-drzwiowej z myślą o praktycznej wygodzie podróży dla czterech osób.


Wyróżniająca sylwetka
W wyniku modernizacji przodu C1 nabiera bardziej dynamicznego i prężnego wyglądu. Nowa, większa i bardziej krągła osłona nadaje całej sylwetce żywy i silny charakter z akcentem elegancji. Dostępna od drugiego poziomu wykończenia chromowana listwa podkreśla zaokrąglony kształt osłony, potwierdzając jednocześnie energiczny i nowoczesny wizerunek C1.
Na wrażenie bardziej dynamicznej sylwetki C1 składa się również nowy styl tarcz kół o bardziej wyrazistym i dekoracyjnym kształcie.
Obydwie wersje, trzydrzwiowa i pięciodrzwiowa, zachowują oryginalną, przezroczystą tylną klapę. Możliwie jak największe tylne okno tworzy całą powierzchnię klapy bagażnika. Klapę otaczają harmonijnie rozmieszczone tylne światła w tonacji kryształu i antracytu, które naturalnie łączą się z pasem tylnym.


W zależności od kraju nowe kolory, szary Mica i niebieski Electra, uzupełniają paletę oferowanych kolorów karoserii.


Wnętrze wyczarowane, by czarować
Kabina C1 stała się również przedmiotem licznych modernizacji, w szczególności w zakresie wewnętrznego wystroju. Dwie nowe tapicerki z tkaniny z elementami w odcieniu granatowym i bordo, ożywiają wnętrze, nadając mu elegancki wystrój.

W zależności od kraju, wprowadzenie trzeciego poziomu wykończenia obejmującego obicia skórzane i zamszowe, uzupełnia gamę o nową, elegancką propozycję wystroju, który zawiera również obitą skórą kierownicę i gałkę zmiany biegów i dekoracyjne elementy pokryte czarnym, błyszczącym lakierem wokół licznika, obrotomierza, nawiewników na desce rozdzielczej i obudowy klamek drzwi. Klimatyzacja i system audio CD są oferowane w wyposażeniu standardowym w tej wersji wykończenia.


W całej gamie zestaw przełączników umieszczony pod centralną konsolą został oznakowany w sposób bardziej czytelny i widoczny. Dostęp do bagażnika jest ułatwiony dzięki większemu odchyleniu tylnej półki.


Zachowane najważniejsze atuty
Proporcje dostosowane do miejskiego życia. Długości 3,43 m, szerokości 1,63 m i wysokości 1,47 m Citroën C1 jest samochodem o zwartych wymiarach, znakomicie sprawdzającym się w ruchu miejskim. C1 oferuje 4 miejsca oraz przestronne wnętrze, które jest jego prawdziwym atutem, biorąc pod uwagę zewnętrzne wymiary samochodu. Z przodu, szerokość na wysokości łokci (1,38 m) i odpowiednia wysokość kabiny pod sufitem (0,87 m) zapewniają wygodę użytkownikom. Pasażerowie z tyłu docenią natomiast wystarczającą przestrzeń na nogi i prześwit nad głową (0,84 m).


C1 posiada 12 schowków wbudowanych w deskę rozdzielczą, centralną konsolę i drzwi. Dzięki rozmieszczeniu schowków kierowca i pasażerowie mają wszystko, co potrzebne pod ręką.
Doskonałe parametry jezdne Prowadzenie C1 jest przyjemne zarówno w mieście jak i na dłuższych trasach. Przyczepność do nawierzchni sprawia, że samochód dobrze trzyma się drogi, co przyczynia się do aktywnego bezpieczeństwa w czasie jazdy. Pozostałe elementy wyposażenia decydującego o bezpieczeństwie C1 są również najwyższej jakości. Przednie hamulce z wentylowanymi tarczami, ABS, BAS, CSC (Cornering Stability Control – system kontrolujący tor hamowania po łuku) oraz poduszki powietrzne kierowcy i pasażera są montowane seryjnie od pierwszego poziomu wykończenia.


Zróżnicowana oferta silników i skrzyń biegów
Wychodząc naprzeciw różnym oczekiwaniom klientów, C1 jest dostępny w wersji z silnikiem benzynowym lub z silnikiem wysokoprężnym i może być wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów lub w pięcioprzełożeniową, mechaniczną, sterowaną elektronicznie skrzynię biegów SensoDrive, proponując kompletną ofertę, rzadko spotykaną w tej kategorii.


- silnik wysokoprężny HDi rozwija moc 40 kW przy prędkości obrotowej 4000 obr/min oraz moment 130 Nm przy prędkości 1750 obr/min. Silnik wyróżnia się przede wszystkim niskim zużyciem paliwa wynoszącym 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym i poziomem emisji CO2 109 g/km. Silnik współpracuje z mechaniczną, pięcioprzełożeniową skrzynią biegów.


- silnik benzynowy 1.0i 68 KM zapewnia bardzo dużą elastyczność, charakteryzując się płynnymi przełożeniami precyzyjnie dostosowanymi do prędkości. Silnik rozwija moc 50 kW przy prędkości 6000 obr/min oraz moment 93 Nm przy prędkości 3600 obr/min. Silnik benzynowy okazuje się jeszcze bardziej oszczędny, gdyż zużycie paliwa ostało zmniejszone do poziomu 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym przy poziomie emisji CO2 obniżonym do 106 g/km w wersji  pięcioprzełożeniową, mechaniczną skrzynią biegów (i do 107 g CO2/km w wersji z pięcioprzełożeniową, mechaniczną, sterowaną elektronicznie skrzynią biegów SensoDrive).
Silnik benzynowy współpracuje z pięcioprzełożeniową, mechaniczną skrzynią biegów lub z pięcioprzełożeniową, mechaniczną, sterowaną elektronicznie skrzynią biegów. SensoDrive.

 

Oszczędny przy zakupie i w czasie eksploatacji
C1 nie tylko zapewnia atrakcyjną cenę zakupu, lecz także niskie koszty eksploatacji dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa i obniżonym kosztom utrzymania (przeglądy, co 30000 km w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym) a także starannie dopracowanej budowie zabezpieczającej przed skutkami zderzeń przy małej prędkości w celu ochrony części i maksymalnego skrócenia czasu napraw. Systemy bezpieczeństwa skutecznie uzupełniają doskonałe parametry układu jezdnego.

 

źródło: Citroen

Komentarze