X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Od Grand Prix do Green Prix

2013-10-15
Strona główna -> Nissan -> Leaf -> 2 (2013-dziś)

Wyścigi są podzielone na dwie dyscypliny: „efektywność" i „regularność". W pierwszej kategorii celem jest jak najszybsze pokonanie trasy przy zużyciu mniejszej ilości paliwa niż ustalone w regulaminie maksimum. Faktyczne wartości różnią się w zależności od typu samochodu i pojemności silnika.

W kategorii „regularność" kierowca musi zadeklarować czas przejazdu okrążenia, a następnie starać się utrzymać go w kolejnych okrążeniach pod rygorem naliczenia punktów karnych za zbyt szybkie lub zbyt wolne tempo. Zwycięzcą jest samochód/kierowca, który otrzymał najmniej punktów karnych.

W trakcie sezonu zespół Nissana odniósł kilka zwycięstw i aż 33 razy stawał na podium. Na uwagę zasługują również wyjątkowo niskie wartości zużycia paliwa: w finałowym wyścigu tegorocznego sezonu Nissan Juke prowadzony przez Martiego Fabregata i Ivana Andreya wygrał w klasyfikacji ogólnej wynikiem zaledwie 5,5 litra oleju napędowego spalonego w trakcie godzinnej ostrej jazdy z dużą prędkością.

W kategorii pojazdów elektrycznych o zdecydowane zwycięstwo walczyły Nissany LEAF oraz Mercedes klasy A w wersji E-Cell. Dwa z zespołowych LEAFów to zasadniczo pojazdy standardowe, natomiast trzeci jest mobilnym laboratorium testowym startującym w kategorii prototypowych pojazdów elektrycznych. Przed wyścigiem finałowym jego zestaw akumulatorów został podwojony do łącznej pojemności 48 kWh, aby móc konkurować z Mercedesem wyposażonym w ogniwa o pojemności 36 kWh.

Ostatecznie, mimo że LEAF był wyraźnie szybszy od niemieckiego rywala i uzyskał taki sam czas, jak nieobciążony ryzykiem problemów z zasięgiem Nissan Juke, to jednak bezapelacyjnym zwycięzcą został Mercedes, który utrzymywał bardziej regularne, bliższe zadeklarowanemu tempo przejazdu okrążeń.

Zgodnie z założeniem przyjętym w ramach projektu Performance Innovation doświadczenia z toru wyścigowego zostaną wykorzystane bezpośrednio w pracach NTCE. Josep Traver I Viladegut, jeden z dwóch menedżerów zespołu, powiedział: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z pracy naszego zespołu w trakcie tych zawodów. Uzyskiwana przez nas ciągła poprawa wyników pozytywnie wpływa zarówno na wizerunek marki, jak i na morale zespołu".

„Dowiedzieliśmy się bardzo wiele na temat tego, jak zmniejszenie masy i precyzyjna kalibracja silnika mogą przyczynić się do poprawy osiągów i ekonomiki eksploatacji oraz jak styl jazdy wpływa na zużycie paliwa. Dowiedzieliśmy się, jak najskuteczniej pokonywać wyzwania, a zdobyte doświadczenia firma Nissan będzie mogła wykorzystać w sporcie samochodowym w przyszłości, kiedy również w tradycyjnych wyścigach efektywność zacznie się liczyć w równym stopniu, jak szybkość".

„Niemniej ważne jest to, że zapał do pracy w zespole i motywacja, które tak bardzo pomogły nam w ECOseries, przeniosły się na grunt centrum technicznego, gdzie z jeszcze większą wiarą we własne siły tworzymy znakomite przyszłe modele Nissana".

Łącznie w trakcie całego sezonu dla zespołu pracowało 34 kierowców i ponad 60 ochotników.

 

źródło: Nissan

« < 1 2 > »

Komentarze