X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Od Grand Prix do Green Prix

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-10-15
Strona główna -> Nissan -> Leaf -> 2 (2013-dziś)

Od Grand Prix do Green Prix

Nissan pionierem bezemisyjnego sportu samochodowego - LEAF na torze wyścigowym.

Pracownicy Centrum Technicznego Nissana w Barcelonie udowadniają, że w sporcie samochodowym może chodzić o coś więcej niż najkrótszy czas okrążenia.

Uczestniczą oni w zawodach ECOseries, organizowanych według nowej koncepcji premiującej raczej efektywną i oszczędną jazdę niż szybkość. Unikatowymi atutami nowej formuły są jej otwartość dla wszystkich typów samochodów drogowych oraz dostępność dla każdego posiadacza prawa jazdy.

Pracownicy Centrum, uczestniczący w zawodach w czasie wolnym od pracy, korzystają z trzech modeli Nissana zużywających najmniej paliwa: Juke 1,5 dCi, Micra DIG-S oraz - w kategorii bezemisyjnej - Nissana LEAF.

Zawody ECOseries są rozgrywane w Hiszpanii i obejmują zarówno wyścigi torowe, jak i rajdy organizowane w ciągu całego sezonu. Do rywalizacji zgłaszają się kierowcy najróżniejszych modeli samochodów drogowych. Oprócz Nissanów w zawodach uczestniczą auta konkurencyjnych marek, takich jak Peugeot, Toyota, Volkswagen, Porsche czy Mercedes-Benz.

Poza pojazdami z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi, w zawodach startują także modele z napędem hybrydowym, zasilane paliwami alternatywnymi, a nawet prototypy wyposażone w ogniwa paliwowe. Organizatorem serii jest Katalońska Federacja Samochodowa (FCA), korzystająca ze wsparcia Katalońskiego Instytutu Energii (ICAEN). Pierwsze zawody w ramach serii odbyły się w 2010 roku.

W czasie godzinnych wyścigów na takich obiektach, jak kataloński tor Formuły 1 czy Carrera Parc Motor Castelloli, celem jest dotarcie do mety nie tylko w jak najkrótszym czasie, ale także w sposób możliwie najbardziej efektywny i ekonomiczny.

Nissan Ecoteam, startujący w barwach Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTCE), składa się wyłącznie z ochotników będących pracownikami barcelońskiego Centrum i tamtejszych zakładów produkcyjnych NMISA, Iberyjskiej Regionalnej Jednostki Organizacyjnej oraz firm kooperujących.

Ich zaangażowanie jest częścią wewnętrznego projektu Performance Innovation, służącemu promowaniu pracy zespołowej i różnorodności. Przez cały rok użytkowanymi przez zespół Nissanami Micra jeździły panie, również panie były kierowcami wszystkich trzech Nissanów LEAF w trakcie rundy finałowej rozegranej pod koniec września. Celem projektu jest także pokazanie efektywności produktów z aktualnej oferty Nissana.

Samochody uczestniczące w zawodach są w dużej mierze standardowe, choć dopuszczalne są pewne modyfikacje podnoszące ich efektywność. Nissan Ecoteam wprowadził zmiany poprawiające sprawność aerodynamiczną oraz usunął niektóre elementy z wnętrza pojazdu w celu obniżenia jego masy. Zmieniono także charakterystykę podwozia, położenie środka ciężkości oraz kalibrację silnika pod kątem uzyskania wyścigowych osiągów.

Przy wprowadzaniu tych modyfikacji niezwykle przydatne okazały się doświadczenia z codziennej pracy w NTCE. Wyspecjalizowane zespoły, które na co dzień zajmują się kalibracją silników, kwestiami bezpieczeństwa, komfortem jazdy i właściwościami jezdnymi, a także układami napędowymi, mogły sięgnąć do swoich doświadczeń i wykorzystać posiadaną wiedzę i umiejętności w przygotowywaniu samochodów wyścigowych.

« < 1 2 > »

Komentarze