X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

mercedes CLS 63 AMG, napęd 4MATIC, portal motoryzacyjny

2013-01-16
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa CLS -> C218 (2011-dziś)

Sportowa, 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT. Wszechstronność i znakomite tempo to atuty sportowej, 7-biegowego przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT. Cztery tryby jazdy - "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) oraz "M" (Manual) - pozwalają dostosować charakter jej pracy do indywidualnych wymagań kierowcy. W trybie "C" funkcja ECO start/stop unieruchamia jednostkę napędową podczas postoju, a skrzynia wcześniej i łagodniej wybiera kolejne przełożenia. Ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu.

Tandem silnika i skrzyni reaguje znacznie agresywniej w trybach "S", "S+" oraz "M"; funkcja ECO start/stop zostaje wtedy uśpiona. Precyzyjne przerwy w realizacji procesu zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu zapewniają jeszcze szybszą zmianę przełożeń i emocjonujący dźwięk jednostki napędowej. 7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT dysponuje również funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START.

Napęd na obie osie 4MATIC: wyśmienita dynamika jazdy. Wydajny napęd na cztery koła AMG 4MATIC kieruje moment obrotowy do przedniej i tylnej osi w stosunku 33 do 67 procent. Dodatkowe niutonometry na tylnych kołach zapewniają właściwą dla modeli AMG dynamikę i przyjemność z jazdy. Do wymagań permanentnego napędu na obie osie dostosowany został 3-stopniowy system ESP®, w trybie "SPORT Handling" wspomagany przez układ Torque Vectoring Brake, który selektywnie przyhamowuje poszczególne koła. Cel? Jeszcze lepsza zwinność i eliminacja podsterowności w jeździe po łukach.

Napęd na obie osie 4MATIC sprzyja większej przyczepności podczas jazdy po mokrej lub śliskiej nawierzchni. Optymalną trakcję gwarantuje sprzęgło wielotarczowe, dysponujące momentem blokującym o wartości 50 Nm. Sercem napędu jest skrzynia rozdzielcza zintegrowana z obudową przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT w sposób, który nie wymaga dodatkowej przestrzeni. Moment obrotowy płynie za pośrednictwem wału napędowego do kół przedniej osi. Przeniesienie siły napędowej z przedniego dyferencjału do półosi odbywa się poprzez wałek pośredni, biegnący przez kanał w misce olejowej silnika. Kompaktowy mechanizm napędu na obie osie został zoptymalizowany pod kątem masy - całość waży jedynie 70 kg.

Dodatkowo, model CLS 63 AMG w wersji S wyposażony jest w blokadę tylnego dyferencjału, która zwiększa zapas trakcji i zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie - zwłaszcza na torze wyścigowym.

Wszystkie warianty CLS 63 AMG posiadają sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną kontrolą tłumienia. Z przodu pracują sprężyny stalowe, z tyłu zastosowano układ pneumatyczny. Za naciśnięciem przycisku elektronika zmienia nastawy resorowania z trybu "Comfort" na "Sport" lub "Sport plus".

W modelach z napędem na obie osie inżynierowie Mercedes-AMG zoptymalizowali architekturę przedniego zawieszenia z trzema wahaczami, a nowo opracowane elementy z aluminium przekładają się na dodatkową zwinność i neutralność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Wersja S wyróżnia się dodatkowo zmodyfikowaną elastokinematyką układu jezdnego, który w sytuacjach podbramkowych oferuje jeszcze wyższy poziom przyczepności.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze