X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

mercedes CLS 63 AMG, napęd 4MATIC, portal motoryzacyjny

2013-01-16
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa CLS -> C218 (2011-dziś)

Nowy wymiar stylu i osiągów

CLS 63 AMG teraz również w wersji S i z napędem 4MATIC.

Aktualizacja podzespołów CLS 63 AMG zakończona: odmiany Coupé i Shooting Brake także korzystają z rozwiązań zastosowanych w nowym modelu E 63 AMG. Wersja S otrzymała nie tylko nowy napęd na obie osie 4MATIC, ale i wzmocnioną jednostkę AMG V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM) oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 5,5-litrowy silnik wciąż osiąga szczyty wydajności - jego wyśmienite osiągi i najniższe zużycie paliwa pozostają poza zasięgiem konkurencji. Tylnonapędowy wariant CLS 63 AMG został wzmocniony do 410 kW (557 KM) i 720 Nm. Również ta wersja jest opcjonalnie dostępna z napędem 4MATIC.
 
- CLS 63 AMG jest bezkonkurencyjny zarówno jako Coupé, jak i Shoooting Brake. Zwłaszcza wersje S - z ich imponującą mocą, momentem obrotowym i nowym napędem na obie osie 4MATIC - to najbardziej atrakcyjne propozycje w segmencie - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH. - Nowa, rozbudowana gama modeli jest dopasowana do indywidualnych wymagań lepiej niż kiedykolwiek.


Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ze startu zatrzymanego w czasie 3,6 s zapewnia CLS 63 AMG w wersji S pole position w starciu z konkurencją. Poza zwiększoną mocą wpływ na sprinterskie osiągi ma napęd na obie osie AMG 4MATIC z rozkładem momentu obrotowego w stosunku 33:67 (przednia/tylna oś). Perfekcyjna trakcja podczas przyspieszenia pozwala skutecznie unikać strat spowodowanych uślizgiem kół.

5,5-litrowy silnik AMG V8 biturbo pod maską wersji S generuje moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. W porównaniu do oferowanej dotychczas odmiany z pakietem AMG Performance (dostępnej jako opcja dla odmiany Coupé) jego moc wzrosła o 20 kW (28 KM). Dodatkowy potencjał to efekt m.in. zwiększonego z 0,9 do 1 bara ciśnienia doładowania. Wersja bazowa dysponuje mocą 410 kW (557 KM) i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego - to, odpowiednio, o 24 kW (32 KM) i 20 Nm więcej od poprzednika.

Pomimo wyższej mocy i lepszych osiągów wszystkie wersje odznaczają się znakomitą efektywnością i niewielkim zużyciem paliwa. 5,5-litrowa jednostka V8 biturbo jest najbardziej wydajną produkowaną seryjnie V-ósemką na świecie, choć ma pojemność znacznie wyższą od silników konkurencji. 557-konny model CLS 63 AMG z tylnym napędem zużywa średnio 9,9 l/100 km (NEDC). Wariant z napędem na obie osie i 585-konna wersja S potrzebują niewiele więcej - od 10,4 do 10,6 l/100 km. Co więcej, każda z odmian CLS 63 AMG już teraz spełnia rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6, obowiązujące nie wcześniej niż od 2015 roku. Prędkość maksymalna wszystkich wersji wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze