X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy VW Golf Sportsvan - dane techniczne

2013-09-11
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Koncepcja wnętrza. Wysoki komfort podczas długich podróży. Nowy Golf Sportsvan jest samochodem, przy którym Volkswagen po raz kolejny postawił na maksymalny komfort. Wsiadanie do samochodu jest bardzo wygodne dzięki szeroko otwierającym się drzwiom i wyższym siedzeniom, niż u poprzednika. Tak zwany punkt H (punkt bioder) przednich foteli jest wprawdzie o 7 mm niższy, niż u poprzednika, lecz w zależności od ustawienia wysokości fotela leży o 59 mm i 85 mm powyżej punktu bioder niż w Golfie i Golfie Variancie. Nowością w Golfie Sportsvan jest opcjonalny fotel ergoActive z 14-pozycyjną regulacją. Ten wyjątkowo ergonomiczny fotel kierowcy posiada między innymi 4-pozycyjną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i funkcję masażu. Długość wnętrza wzrosła w porównaniu z poprzednikiem o 30 mm.

Pozytywna atmosfera. O wyjątkowo pozytywną atmosferę dba oferowana po raz pierwszy w Golfie jasna tapicerka Ceramique oraz duży, opcjonalny panoramiczny dach, którego przeszklona powierzchnia rozciąga się aż nad tylne siedzenia. Korzystnie na wnętrze nowego Golfa Sportsvan wpłynęła koncepcja modułowej platformy podłogowej MQB. Mimo że wysokość studyjnego modelu jest dokładnie taka sama, jak Golfa Plus, wysokość wnętrza wzrosła z przodu o 10 mm do 1.017 mm i o 32 mm z tyłu, do 1.008 mm.

Więcej miejsca w drugim rzędzie. Dzięki przedłużonemu rozstawowi osi i większemu zwisowi tylnemu, Golf Sportsvan oferuje z tyłu znacznie więcej miejsca, niż poprzednik. Maksymalna odległość między punktem bioder przednich i tylnich siedzeń wzrosła w drugim rzędzie z 865 do 898 mm (przy tylnej kanapie przesuniętej maksymalnie do tyłu). Te prawie 30 mm jest zauważalne w praktyce, bowiem nawet osoby o wzroście 1,90 metra mogą wygodnie usiąść jedna za drugą.

Wielofunkcyjna tylna kanapa. Główną cechą nowego modelu jest przesuwana wzdłużnie i dzielona w stosunku 60:40 tylna kanapa. Trzyosobową kanapę można przesunąć nawet o 180 mm (poprzednik: 160 mm); alternatywnie pojedyncze siedzenie z prawej strony (40 procent) i podwójne siedzenie z lewej strony (60 procent) mogą być przesunięte pojedynczo o 180 mm. Pasażerowie mają także możliwość regulacji pochylenia oparcia tylnej kanapy. Praktyczna jest również funkcja zwalniania blokady oparcia tylnych siedzeń bezpośrednio z bagażnika. Można przy tym złożyć oddzielnie wszystkie trzy części oparcia (lewe = 40 procent / środek = 20 procent / prawe = 40 procent). Pętle do składania są umieszczone w łatwo dostępnym miejscu, w dolnej części oparć. Po odblokowaniu oparć automatycznie przechylają się do przodu i tworzą prawie równą z podłogą bagażnika płaszczyznę. Podłogę bagażnika można szybko zdemontować lub zmienić jej wysokość. Pozycja górna to wysokość krawędzi klapy bagażnika, wysokość dolna: 130 mm poniżej krawędzi bagażnika.

Pojemność bagażnika większa nawet o 74 litry. Pojemność bagażnika wzrosła w porównaniu z poprzednikiem o 74 litry do 498 litrów (tylna kanapa w standardowym ułożeniu: 50 mm przed skrajną tylną pozycją). Jeżeli dwie części kanapy są przesunięte maksymalnie do przodu, bagażnik Golfa Sportsvan ma pojemność 585 litrów (plus 66 litrów). W przypadku wykorzystania przestrzeni bagażowej aż do oparć przednich siedzeń i załadunku po dach, maksymalna pojemność wynosi 1.512 litrów, co oznacza wzrost o 62 litry.

Imponująca długość. Także maksymalna długość wnętrza studyjnego modelu, wynosząca 1.791 mm, jest najlepszą wartością w tej klasie aut. Poprzednik mógł się pochwalić długością o 31 mm mniejszą. Jeżeli dodatkowo złożymy oparcie przedniego prawego fotela (opcja dla wszystkich wersji wyposażenia), otrzymujemy długość 2.484 mm i całkowicie płaską powierzchnię. Wkładanie bagażu jest również łatwe: obniżona o 13 mm do 652 mm krawędź bagażnika zmniejsza obciążenie kręgosłupa przy wyjmowaniu bagażu.

Jedno z najbardziej wszechstronnych aut w klasie kompaktowej.Suma szczegółowych rozwiązań pokazuje, że Volkswagen w przyszłym Sportsvanie połączy wszystko, co najlepsze w hatchbackach, kombi i vanach, tworząc nowy, sportowy i uniwersalny samochód. Europejski rynek samochodowy wzbogaci się zatem w przyszłym roku o jeden z najbardziej wszechstronnych samochodów w klasie kompaktowej.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze