X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy VW Golf BlueMotion - spalanie i dane techniczne

2012-09-29
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Nowy VW Golf BlueMotion

Swoją światową premierę podczas Mondial de l’Automobile w Paryżu ma jeden z najoszczędniejszych samochodów na świecie.

Prototyp nowego Volkswagena Golfa BlueMotion. Napędzany nowym silnikiem 1,6 TDI Golf zużywa zaledwie 3,2 l/100 km; wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 85 g/km. Jednocześnie dysponujący mocą 81 kW/110 KM i rozwijający prędkość maksymalną 202 km/h Golf BlueMotion jest bezpiecznym i komfortowym pięcioosobowym samochodem rodzinnym. Golf BlueMotion trzeciej generacji pojawi się na rynku latem 2013 roku.

Spalanie obniżone o 15 procent. Coraz oszczędniejsze. Pierwsza generacja Golfa BlueMotion zadebiutowała przed pięcioma laty na Genewskim Salonie Samochodowym, a na rynku pojawiła się pod koniec 2007 roku. Wtedy Golf BlueMotion ze zużyciem paliwa 4,5 l/100 km (119 g/km CO2) wyznaczał standardy pod względem ekologii i kosztów podróży. W roku 2009 Volkswagen zaprezentował – również w Genewie – studyjną wersję drugiej generacji Golfa BlueMotion, ze spalaniem obniżonym do 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).

Fakt, że udało się obniżyć spalanie trzeciego Golfa BlueMotion o kolejne 0,6 litra (15 procent), a emisję CO2 o 14 gramów, jest jednoznacznym dowodem nieustannego postępu technicznego.

Ze zbiornikiem o pojemności 50 litrów i zużyciem paliwa 3,2 l/100 km nowy Golf przejedzie teoretycznie aż 1562 kilometry. Przy średnim rocznym przebiegu 15.000 kilometrów większość kierowców będzie tankować tego Volkswagena tylko dziesięć razy w roku.

Obniżona masa, współczynnik oporu powietrza i oporów toczenia. Lżejszy i efektywniejszy. Najniższe w historii średnie zużycie paliwa w Golfie udało się uzyskać dzięki innowacyjnej, lekkiej konstrukcji (m.in. układ jezdny lżejszy o 26 kg, nadwozie o 37 kg), modyfikacjom wprowadzonym do silnika i całemu pakietowi innych rozwiązań. Należą do nich specjalne opony o niskich oporach toczenia z podwyższonym ciśnieniem, dłuższe przełożenie przekładni (5-biegowa manualna skrzynia biegów), a także takie elementy, jak seryjny we wszystkich nowych Golfach system Start-Stop i tryb rekuperacji oraz odpowiednie modyfikacje aerodynamiczne.

Aerodynamika. Powierzchnia czołowa nowego Golfa zmniejszyła się o 0,03 m2, a opór powietrza (cw x A) o prawie 10 procent. W porównaniu z innymi modelami Golfa aerodynamika wariantu BlueMotion poprawiła się także dzięki obniżonemu zawieszeniu (o 15 mm), spojlerowi na krawędzi dachu, bocznym elementom prowadzącym strumień powietrza na tylnej szybie, zamkniętej osłonie chłodnicy, częściowo zamkniętym osłonom wentylacji, zoptymalizowanemu prowadzeniu powietrza chłodzącego, specjalnej osłonie podwozia, zoptymalizowanym kanałom chłodzenia hamulców i spojlerom na słupkach C. Dzięki tym modyfikacjom współczynnik oporu powietrza cw Golfa BlueMotion wynosi 0,27 i należy do najlepszych w tej klasie samochodów.

« < 1 2 > »

Komentarze