W celu zapewnienia bezpieczeństwa w przypadku dachowania, opracowany został aktywny system pałąków ochronnych. Składa się on z dwóch wysuwanych modułów umieszczonych w niewidoczny sposób za oparciami tylnej kanapy. Moduły są aktywowane w razie wypadku przez centralny sterownik poduszek powietrznych. Dzięki temu już po kilku milisekundach skutecznie chronią, razem ze stabilnymi słupkami A, wszystkich czterech pasażerów. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają seryjne czołowe poduszki powietrzne i poduszki z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową.
Nowy Beetle Cabriolet będzie oferowany z siedmioma wariantami silników. Podstawowym wariantem jest efektywny silnik 1,2 l TSI o mocy 77 kW/105 KM. W momencie wprowadzenia na rynek dostępna będzie także odpowiednia wersja tej benzynowej jednostki z BlueMotion Technology. Kolejne silniki benzynowe to 1,4 l TSI (118 kW/160 KM) i 2,0 l TSI (147 kW/200 KM). Jako silniki wysokoprężne Volkswagen oferuje jednostkę 1,6 l TDI o mocy 77 kW/105 KM (także w wersji BMT) oraz 2,0 l TDI o mocy 103 kW/140 KM.
źródło: Volkswagen