X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Volkswagen Touareg, dane techniczne, spalanie

2010-03-02
Strona główna -> Volkswagen -> Touareg -> 2 (2010-dziś)

Nowy Volkswagen Touareg

Najbardziej innowacyjnym pod względem technicznym modelem Volkswagena od czasu istnienia marki

Samochód ten dysponuje o prawie 20 procent oszczędniejszym układem napędowym oraz szeroką ofertą nowych systemów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo.
Nowy Touareg będzie także dostępny w wersji hybrydowej. Ze zużyciem zaledwie 8,2 litra paliwa wyznacza nowe standardy wśród przystosowanych w pełni do jazdy terenowej SUV-ów z silnikiem benzynowym. Touareg Hybrid może poruszać się na silniku elektrycznym – czyli nie emitując żadnych zanieczyszczeń – z prędkością nawet 50 km/h. Natomiast wariant z silnikiem wysokoprężnym – Touareg V6 TDI – spalając średnio 7,4 litra uzyskuje najlepsze wartości zużycia paliwa w segmencie samochodów terenowych. Obie wersje, Touareg Hybrid i V6 TDI,
są najoszczędniejszymi SUV-ami z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym w swojej klasie, jakie kiedykolwiek wyprodukowano w Europie.

        
SUV naszych czasów – lekki, aerodynamiczny, oszczędny
Volkswagen konsekwentnie stawia na ekologię. Touareg w swojej wersji podstawowej jest o 208 kilogramów lżejszy – to prawdziwy krok milowy. Jednocześnie nadwozie jest o pięć procent sztywniejsze, udało się także uzyskać znacznie lepszy współczynnik oporu powietrza cw. Obok udoskonaleń aerodynamicznych na wartość cw ma wpływ obniżenie wysokości karoserii w porównaniu z poprzednikiem. Wszystkie silniki połączone seryjnie z 8-biegową przekładnią automatyczną – pierwszą w tym segmencie – w porównaniu z poprzednią wersją zużywają znacznie mniej paliwa.


SUV na wszystkie drogi – napęd na wszystkie koła w dwóch wersjach
Seryjny napęd na wszystkie koła został również zmodyfikowany pod kątem zużycia paliwa. W wersji podstawowej 4MOTION wszystkie Touaregi nowej generacji dysponują napędem na cztery koła z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen (zdolność pokonywania wzniesień wynosi 31 stopni). Podobnie jak Tiguan Track & Field, Touareg posiada program jazdy offroad, który po uruchomieniu odpowiednim przyciskiem dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy terenowej, włącza automatycznie system ułatwiający zjeżdżanie z góry i odpowiednio dostosowuje punkty zmiany przełożenia automatycznej przekładni.

Nowego Touarega V6 TDI będzie można zamówić z pakietem Terrain-Tech. Pakiet ten zamiast mechanizmu Torsen zawiera środkowy i tylny mechanizm różnicowy z możliwością całkowitego blokowania oraz reduktor, dzięki czemu wersja ta jest jeszcze lepiej przystosowana do jazdy w terenie. Rozwiązanie to jest oznaczone jako 4XMOTION; zdolność pokonywania wzniesień wynosi 45 stopni. Wersja z pakietem Terrain-Tech, podobnie jak pierwsza generacja Touarega, posiada pokrętło, którym kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy, zależnie od warunków: 1 – „Onroad”; 2 – „Offroad” (z automatyczne sterowanymi blokadami); 3 – Low (jako „Offroad” z aktywnym reduktorem, podniesieniem punktów zmiany biegów i bez automatycznego przełożenia na wyższy bieg w trybie manualnym); 4 – dodatkowa blokada środkowego mechanizmu różnicowego; 5 – dodatkowa blokada tylnego mechanizmu różnicowego. Z takim wyposażeniem Touareg przejedzie przez niemal wszystkie bezdroża.


SUV na co dzień – więcej przestrzeni, więcej innowacji
Volkswagen Touareg jest nie tylko lżejszy, oszczędniejszy i bardziej zwrotny, lecz także bardziej uniwersalny i funkcjonalny. Tylna kanapa może być przesuwana do przodu i do tyłu w sumie o 160 milimetrów, ponadto oparcie można pochylać oraz złożyć w ciągu kilku sekund, pojemność bagażnika zwiększy się wtedy do 1.642 litrów. Seryjnie już w wersji podstawowej zamontowane są radio z CD i system Info, którymi sterowanie odbywa się przy użyciu ekranu dotykowego o przekątnej 6,5 cala. Hamulec postojowy aktywowany jest przyciskiem. Silnik (wersja V6) wyłącza się automatycznie na czerwonym świetle i uruchamia, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału hamulca (system Start – Stop).
Tylną klapę można zamykać i otwierać pilotem wbudowanym w kluczyk (opcja). Największy w klasie SUV-ów rozsuwany szklany dach panoramiczny dba, aby nawet w pochmurne dni we wnętrzu Touarega było jasno.
Innowacyjny system Area View za pomocą czterech kamer śledzi otoczenie samochodu zwiększając poziom bezpieczeństwa. Ponadto samochód wyposażony może być aż w dziewięć poduszek powietrznych, system Lane Assist, który utrzymuje auto
na właściwym pasie jezdni; Side Assist ostrzegający przy zmianie pasa przed nadjeżdżającymi z tyłu pojazdami; automatyczną regulację odległości ACC ze zintegrowanym Front Assist, która w razie konieczności przyhamowuje Touarega aż do zatrzymania; bi-ksenonowe reflektory z Dynamic Light Assist, które rozpoznają zbliżające się z przeciwka pojazdy i sterują światłami drogowymi tak, by nie oślepiały oraz adaptacyjną kompensację wychyleń dbającą o to aby Touareg doskonale przylegał do drogi. Ponadto po raz pierwszy będą dostępne dla Touarega elementy wyposażenia z nową etykietą Exclusive firmy Volkswagen Individual takie jak: 19-calowe koła ze stopu metali lekkich (typ Girona), wstawki dekoracyjne z drewna szlachetnego (jesion Olivesche)
oraz tapicerka skórzana (Nappa) w dwóch kombinacjach kolorystycznych Dark Burgundy/ czarny Titan lub beżowy Pepper/ czarny Titan.


Touareg – to, co najlepsze na drodze i w terenie

Prawie 500.000 kierowców zdecydowało się na zakup pierwszej generacji tego SUV-a. To samochód terenowy klasy wyższej, który łączy wysoki komfort, sportowe właściwości jezdne, awangardowy design, doskonałą jakość i nieograniczoną przydatność do jazdy
w terenie, czyli to, co najlepsze wśród samochodów do jazdy po drogach i bezdrożach. W czerwcu w polskich salonach zadebiutuje nowy Touareg - wysokiej klasy, wszechstronne auto, które jeszcze lepiej łączy oba te światy.

 

źródło: Volkswagen

Komentarze