X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Volkswagen Scirocco

2014-02-17
Strona główna -> Volkswagen -> Scirocco -> 3 (2008-dziś)

Nowy przód nadwozia. Precyzyjnie wykreślone linie, całkowicie nowa grafika reflektorów oraz tak zwane blades (wąskie elementy aerodynamiczne w stylu Golfa GTI) po bokach zderzaków tworzą nowe oblicze przedniej części nadwozia. Części zderzaka, pokryte lakierem w kolorze nadwozia zamiast czarnym, poszerzają optycznie i podkreślają kontury dolnej części nadwozia. Przy jasnym kolorze lakieru, wąskie elementy aerodynamiczne i czarna, otwarta ku górze rama zderzaka stanowią przykuwający uwagę kontrast. Nową formę otrzymał także czarny, duży wlot powietrza w dolnej części przodu nadwozia oraz górny wlot powietrza. Razem z XL1 i Beetle, Scirocco jest jedynym Volkswagenem z logo VW na masce silnika. Aby lepiej ochronić przód nadwozia przed uszkodzeniem przy parkowaniu, auto zostało wyposażone w czujniki parkowania także w przednim zderzaku.

Nowe reflektory. Charakterystyczna dla każdego Volkswagena jest niepowtarzalna grafika świateł. Także w Scirocco ten znak rozpoznawczy jest bardzo interesujący, szczególnie w przypadku reflektorów bi-ksenonowych. Pod modułem ksenonowym inżynierowie i styliści umieścili wąską linię diod LED w formie fali, przywodząca na myśl powiekę i pełniącą funkcję świateł dziennych. Oddzielnie w zewnętrznych częściach zderzaka umieszczone zostały kierunkowskazy, reflektory przeciwmgielne oraz – w wersji podstawowej – światła do jazdy w dzień. Są one optycznie oddzielone od siebie elementami aerodynamicznymi blades. Razem z pokrytą lakierem w kolorze nadwozia osłoną dolnego wlotu powietrza stanowią one kolejne wyraźne podkreślenie szerokości samochodu. Nowy design sprawia także, że Scirocco zdaje się bardziej przylegać do drogi.

Nowy tył nadwozia. Zgodnie z zasadami DNA designu Volkswagena, szerokość samochodu jest akcentowana poprzez użycie poziomych elementów stylistycznych, zarówno z przodu, jak i z tyłu. W nowym Scirocco wrażenie to jest wzmacniane przez całkowicie nowe diodowe światła tylne i również nową pokrywę bagażnika. Tylne światła o kształcie trapezu zwężające się ku środkowi nadwozia sięgają daleko na tylną klapę. Sama tylna pokrywa posiada pod szybą poziomą linię załamującą światło. W ten atletyczny i precyzyjny design doskonale wkomponowuje się nowy, czarny dyfuzor, dzięki któremu zderzak jest niższy, a samochód pod względem proporcji wygląda na bardziej płaski. Praktycznym rozwiązaniem jest uchylny znaczek VW, obracający się w górę wokół osi poziomej i służący jako (chroniony przed brudem) uchwyt otwierania pokrywy. Za oświetlenie tablicy rejestracyjnej odpowiedzialne są seryjne diody.

Nowe koła i kolory. Patrząc z boku, nie sposób nie zauważyć nowych, 17-calowych obręczy Shanghai i 18-calowych obręczy ze stopu metali lekkich Lisboa i Salvator. Seryjnie Scirocco porusza się na 17-calowych obręczach ze stopu metali lekkich Long Beach i oponach w rozmiarze 205 (od 110 kW – opony 225). Opcjonalnie coupé Volkswagena może być wyposażone – i to także jest nowość – między innymi w legendarne 18 i 19-calowe obręcze Talladega, wcześniej zastrzeżone dla Scirocco R. Nowością w programie jest także pięć z łącznie 13 kolorów: trzy lakiery uniwersalne - biały Pure, czerwony Flash i szary Urano oraz lakiery metaliczne - fioletowy Ultra i złoty Pyramid.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze