X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Volkswagen CC dane techniczne, wyposażenie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-01-30
Strona główna -> Volkswagen -> CC -> 2 (2012-dziś)

Side Assist Plus z Lane Assist. Jako pierwszy Volkswagen, nowy CC jest wyposażony w połączone Side Assist (system ułatwiający zmianę pasa ruchu) i Lane Assist (system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu). W porównaniu z pojedynczymi systemami – które można zamawiać również oddzielnie – kombinacja Side Assist i Lane Assist ma rozszerzone funkcje i przez zdecydowane ostrzeżenie w przypadku zagrożenia znacznie poprawia bezpieczeństwo.

Poszczególne systemy działają w następujący sposób: Side Assist migającymi diodami w lusterkach zewnętrznych zwraca kierowcy uwagę na pojazdy znajdujące się w martwym polu widzenia lub zbliżające się od tyłu. Side Assist współpracuje z czujnikami radarowymi. Lane Assist korzysta z sygnałów kamery. Gdy tylko okaże się, że kierowca bez włączenia kierunkowskazu opuszcza swój pas ruchu, Lane Assist skieruje kierownicę w przeciwną stronę naprowadzając samochód na właściwy tor jazdy.

Oba systemy jako całość – czyli Side Assist Plus – działają następująco: jeżeli przy zmianie pasa ruchu w niewidocznym dla kierowcy obszarze znajduje się inny pojazd, system ostrzega kierowcę Volkswagena CC miganiem diod w prawym lub lewym lusterku oraz wibracjami kierownicy i ułatwia mu jednocześnie wykonanie manewru powrotu na dotychczasowy tor jazdy. Procedura ta wykonywana jest zarówno przy włączonym, jak i wyłączonym kierunkowskazie. Połączenie obu tych systemów może jeszcze skuteczniej zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia. Jednak nadal przez cały czas odpowiedzialność za bezpieczeństwo spoczywa na kierowcy.

System rozpoznający znaki drogowe. Zaprezentowany po raz pierwszy w Phaetonie system rozpoznający znaki drogowe jest sukcesywnie oferowany dla coraz większej liczby Volkswagenów. Wraz ze zmianą modelu na nowego Volkswagena CC, system ten został wprowadzony również do tego auta. Opcjonalna funkcja rozpoznawania znaków drogowych dostępna jest z systemem nawigacji RNS 315 lub RNS 510 w połączeniu ze współpracującym z kamerą systemem Lane Assist lub Dynamic Light Assist. Jeżeli system zarejestruje przy użyciu kamery (wbudowanej w przednią szybę przy lusterku) znaki ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania, wyświetli je na ekranie komputera pokładowego przed kierowcą i na wyświetlaczu systemu nawigacji (maksymalnie 3 znaki jednocześnie). Komunikat zawierać będzie wszystkie dodatkowe informacje (np. „22-6 h”, „przy mokrej nawierzchni”) w logicznej kolejności: bezpośrednio obowiązujący znak drogowy (np. „130 km/h”) będzie umieszczony zawsze na pierwszym miejscu, znaki z ograniczeniem czasowym (np. „80 km/h przy mokrej nawierzchni”) pojawią się na drugim miejscu. Jeżeli jednak czujnik deszczu rozpozna opady, obowiązujący w danej chwili znak z dodatkową informacją „przy mokrej nawierzchni” przesunie się na pierwszą pozycję. Ponadto system rozpoznaje zakazy wyprzedzania oraz tablice wjazdów i wyjazdów z miejscowości i informuje odpowiednio o prędkościach maksymalnych obowiązujących w danym kraju na terenie zabudowanym.

Dynamiczna regulacja świateł drogowych Dynamic Light Assist. Manualna zmiana świateł drogowych na mijania i odwrotnie jest już przeszłością dla kierowców Volkswagena CC z opcjonalnym systemem Dynamic Light Assist. Przy prędkościach powyżej 65 km/h światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają aktywne przez cały czas. We współpracy z wbudowaną za przednią szybą kamerą moduły świateł drogowych reflektorów bi-ksenonowych (z diodowymi światłami do jazdy w dzień i funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów) zostają przesłonięte tylko w tych obszarach, w których system stwierdzi potencjalne zagrożenie oślepieniem innych uczestników ruchu. Za zasłonięcie części strumienia światła odpowiedzialna jest przesłona między bezrtęciowym palnikiem ksenonowym DS3 a soczewką. W połączeniu z bocznym wychyleniem modułu (poprzez funkcję doświetlania zakrętów) oraz indywidualnym sterowaniem prawym i lewym reflektorem maskowana jest tylko odpowiednia część strumienia światła. Wyeliminowane zostaje zatem ryzyko oślepienia nadjeżdżających z przeciwka lub jadących przed Volkswagenem CC kierowców.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze