X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy SEAT Leon Sport Coupé

2013-02-28
Strona główna -> Seat -> Leon -> 3 (2012-dziś)

Jednostka napędowa - niezwykle mocna i wydajna. Nowy SEAT Leon SC jest dostępny z szerokim wachlarzem niezwykle mocnych i wydajnych silników TDI i TSI, których pojemność mieści się w zakresie od 1,2 do 2,0 l. Wszystkie silniki charakteryzuje bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie oraz szybkie nagrzewanie się i niski poziom wewnętrznego tarcia.

Jednostka 1.6 TDI osiąga moc 77 kW (105 KM) i generuje 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Gdy Leon z powyższym silnikiem posiada również system start/stop i rekuperacji potrzebuje średnio 3,8 l oleju napędowego na 100 km, generując przy tym dwutlenek węgla na poziomie 99 gramów na kilometr. Silnik o pojemności 2.0 TDI i mocy maksymalnej 110 kW (150 KM) oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego spala jedynie 4,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Zakres silników wysokoprężnych dopełniają silniki 1.6 TDI osiągający moc 66 kW (90 KM) oraz nowy 2-litrowy turbo diesel o mocy maksymalnej 135 kW (184 KM) i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Gamę jednostek benzynowych otwiera silnik 1.2 TSI dostępny w dwóch wersjach: 63 kW (86 KM) i 77 kW (105 KM). Oferowana będzie również nowa jednostka 1.4 TSI osiągająca moc 90 kW (122 KM) i dostarczająca 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik jest dostępny w standardzie razem z systemem start/stop i rekuperacji. Potrzebuje zaledwie 5,2 l benzyny na 100 kilometrów, generując przy tym dwutlenek węgla na poziomie 120 gram na 1 kilometr.

Leon w swojej gamie posiada również jednostkę 1.4 TSI osiągający moc 103 kW (140 KM) i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie spalanie zawiera się w granicach 5,2 l na 100 kilometrów i produkcji dwutlenku węgla na poziomie 119 gram na kilometr. Najmocniejsza jednostka benzynowa 1.8 TSI dostarczy maksymalnie 180 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Dołączy ona do gamy jednostek SEAT-a w trakcie 2013 roku.

W zależności od wersji silnikowej napęd jest przenoszony za pomocą różnych skrzyń biegów. Pierwsze to manualne 5- lub 6-biegowej przekładnie. Kolejnymi dostępnymi są kompaktowe i lekkie, 2-sprzęgłowe skrzynie DSG, zmieniająca biegi niezwykle szybko i płynnie. Niektóre wersje wyposażone są w funkcje free-wheeling (funkcja rozłączająca sprzęgło, gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału przyśpieszenia), która pozwala jeszcze bardziej zmniejszyć spalanie.

Układ jezdny – dynamika i komfort. Układ jezdny nowego Leona SC nadaje mu jeszcze więcej dynamizmu. Układ kierowniczy jest dopracowany, reagujący nawet na najdelikatniejszy ruch kierownicą, zaś zawieszenie wygłusza wszelkie nierówności na drodze. Przednie zawieszenie to kolumna MacPhersona z ramą pomocniczą. Z tyłu nowego SEAT-a zastosowano zawieszenie z belką skrętną dla silników do 110 kW (150 KM). Mocniejsze wersje wyposażone będą w zawieszenie wielowahaczowe, które lepiej oddziałuje na obciążenia wzdłużne i poprzeczne.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze