X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy SEAT Ibiza dane techniczne

2012-02-07
Strona główna -> Seat -> Ibiza -> 5 (2008-dziś)

Dbałość o szczegóły
Niepowtarzalny kształt reflektorów to jeden z przykładów dbałości projektantów o najdrobniejsze detale wyglądu Ibizy. Intrygujący kontur reflektorów, idealnie wpasowujący się w sylwetkę pojazdu, jest jednym z charakterystycznych elementów nowej stylistyki SEAT a. Reflektory są oferowane w wersji z dwiema żarówkami halogenowymi lub jako opcjonalne lampy biksenonowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Światła te podkreślają kontur kloszy, podobnie jak opcjonalne diody w tylnych światłach zamiast tradycyjnych żarówek.

Wyrazisty i muskularny charakter

Z profilu nowa Ibiza prezentuje się jak precyzyjnie wymodelowana i wypolerowana rzeźba na kołach. Charakterystyczna „Línea Dinámica” biegnie od reflektorów, ponad mocno wysklepionymi nadkolami, ku tyłowi nadwozia. Drugie, równie mocne przetłoczenie znajduje się na tylnych muskularnych błotnikach i prowadzi w kierunku tylnych świateł. Obydwie linie wyznaczają granice napiętych płaszczyzn składających się na sportową sylwetkę 3-drzwiowego lub 5-drzwiowego nadwozia. Niezrównana dynamika jest widoczna nawet w funkcjonalnym kombi, które nie traci przez to wyjątkowych walorów użytkowych.

„Ibiza nowej generacji doskonale wpisuje się w wizerunek marki SEAT. Mocna i solidna sylwetka znamionuje dynamiczny charakter, chociaż nie brakuje jej elegancji i pewności siebie” – mówi Alejandro Mesonero-Romanos, szef SEAT Design.

Wysoka klasa wnętrza
Charakter nadwozia znajduje kontynuację we wnętrzu, w tym w wyglądzie efektownego, ale też wyjątkowo minimalistycznego i uporządkowanego kokpitu. Klimat wysokiej jakości i precyzji wykonania, szeroki wybór kolorów i materiałów wykończenia z delikatną skórą tapicerki włącznie służą podkreśleniu wysokiego standardu SEAT-a. Dbałość o detale jest zauważalna w całym wnętrzu – od koła kierownicy poprzez nowy układ panelu sterowania klimatyzacją aż do lakierowanych elementów. Wszystko jest jednak nadal podporządkowane funkcjonalności – nowy zestaw wskaźników z dwoma głównymi zegarami osadzonymi w osobnych tunelach jest jeszcze czytelniejszy, a schowek w desce rozdzielczej został znacznie powiększony. 10,7 litra pojemności to mnóstwo miejsca na akcesoria i przydatne drobiazgi, a nie tylko na tradycyjną parę rękawiczek.

Wersje nadwozia dostosowane do różnych wymagań
Trzy odmiany nadwozia gwarantują, że każdy kierowca może wybrać pojazd odpowiadający jego stylowi życia. Trzydrzwiowa Ibiza SC i jej pięciodrzwiowa kuzynka to świetnie zaprojektowane pojazdy, doskonale przygotowane do wyzwań codziennej eksploatacji – z przestronnym jak na tę klasę wnętrzem, bagażnikiem o objętości 284 lub 292 litrów oraz przesuwaną tylną kanapą. Kombi czyli Ibiza ST jest jeszcze bardziej funkcjonalna. Mimo sportowej sylwetki, pojemność jej bagażnika wynosi od 400 do imponujących 1164 litrów. Zmieszczą się w nim nawet dwa rowery – oczywiście po zdemontowaniu kół.

Sportowe i wydajne silniki

Na uwagę zasługuje bogata oferta silników. Gamę jednostek benzynowych otwiera ekonomiczny silnik 1.2 44 kW (60 KM). Najmocniejszy silnik benzynowy to jednostka 1.4 TSI z doładowaniem mechanicznym i turbosprężarką. Moc 110 kW (150 KM) i standardowa przekładnia DSG pozwalają na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy i dalsze rozpędzanie się do 212 km/h. W nowej Ibizie ta konfiguracja jest oferowana także z nadwoziem kombi. Wzorem efektywności może być natomiast wersja 1.2 TSI Ecomotive z supernowoczesnym silnikiem o mocy 77 kW (105 KM), zapewniającym przyjemność z jazdy dzięki 175 niutonometrom momentu obrotowego już przy 1550 obr./min. i zużywającym raptem 5,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Takie parametry to zasługa między innymi standardowego systemu start/stop.

« < 1 2 3 > »

Komentarze