X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy SEAT Ibiza FR, dane techniczne, osiągi

2010-02-16
Strona główna -> Seat -> Ibiza -> 5 (2008-dziś)

Nowy SEAT Ibiza FR 2.0 TDI CR 143 KM

Sportowy, ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. Nowa wersja z serii FR – najmocniejszy silnik Diesla w segmencie

•    2.0 TDI po raz pierwszy w Grupie Volkswagena na platformie Ibizy
•    Znakomite osiągi i tylko 119 g CO2 na kilometr

Gama silników dostępnych w modelu SEAT Ibiza FR została rozszerzona o jednostkę 2.0 TDI CR o mocy 143 KM (105 kW), wyposażoną w najnowocześniejszy układ common rail i filtr cząstek stałych DPF. Dzięki temu Ibiza może być prawdziwym wzorem, jeżeli chodzi o osiągi (jest najmocniejszym samochodem z silnikiem wysokoprężnym w swoim segmencie) i poziom emisji CO2 (bezkonkurencyjne 119 g/km).

Z takimi parametrami nowa Ibiza FR 2.0 TDI CR to prawdziwy hot hatch, a przy tym samochód przyjazny dla środowiska. Emisja CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km to unikatowy wynik w takim samochodzie i istotna poprawa w porównaniu z poprzednią FR TDI wyposażoną w 130-konny silnik 1.9 TDI. Warto podkreślić, że w Hiszpanii klienci kupujący to auto są zwolnieni z podatku rejestracyjnego.

Znakomite osiągi

Ze sportowym wizerunkiem Ibizy FR idą w parze osiągi auta. Samochód rozpędza się do maksymalnie 210 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy. Elastyczność na poszczególnych biegach także nie powinna budzić zastrzeżeń. Wartości te nie przekładają się jednak na zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Ibiza FR zużywa skromne 4,6 litra paliwa na 100 kilometrów i spełnia wymagania najnowszej normy EU-5 dotyczącej emisji spalin.

Postarano się także, aby bardzo skuteczne nawet w podstawowej wersji zawieszenie i podwozie nowej Ibizy pozwalało w pełni wykorzystywać dostępny zapas mocy. Znakomite osiągi odpowiadają koncepcji modelu. Niemałe znaczenie dla poprawy właściwości trakcyjnych Ibizy ma zastosowanie innowacyjnej elektronicznej automatycznej blokady mechanizmu różnicowego XDS.

 

Ewolucja ekskluzywnej estetyki

Podobnie jak w przypadku wersji benzynowej nowa Ibiza FR będzie dostępna zarówno jako sportowe SC, jak i praktyczny pięciodrzwiowy hatchback z elementami wzorniczymi wyróżniającymi ją na tle pozostałych wersji modelu. Nową Ibizę FR można rozpoznać po specjalnych zderzakach, osłonach chłodnicy z siatki z sześciokątnymi oczkami i chromowaną obwódką centralnego grilla, charakterystycznej „koncepcji strzały”, srebrnych obudowach lusterek bocznych, specjalnym wzorze 17-calowych obręczy kół z oponami o rozmiarze 215/40 i podwójnej końcówce wydechu umieszczonej z boku.

Sportowy klimat wnętrza tworzą błyszczące czarne elementy deski rozdzielczej, w tym daszek nad panelem wskaźników i obwódki kratek wentylacyjnych. Sportowy wygląd mają też same wskaźniki z logo FR oraz kierownica. Sportowe fotele z pikowaną tapicerką również są inne niż w pozostałych wersjach modelu. Na oparciach przednich foteli umieszczono logo FR.

SEAT Ibiza FR 2.0 TDI CR jest oczekiwaną nowością w dotychczasowej gamie wersji Ibizy i zapowiada pojawienie się kolejnych mocnych silników Grupy Volkswagena na platformie Ibizy.

 

źróło: Seat

Komentarze