X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Peugeot 308 dane techniczne

2011-02-12
Strona główna -> Peugeot -> 308 -> 2 (2011-dziś)

Technologia mikrohybrydowa e-HDi
Po modelu 508, nowy Peugeot 308 będzie drugim samochodem Marki, korzystającym z innowacyjnej technologii mikrohybrydowej e-HDi, czyli nowej generacji systemu Stop & Start.


Innowacyjność polega na połączeniu dieslowskiego silnika 1,6 HDi, spełniającego normę Euro 5, z dwufunkcyjnym alternatorem, umożliwiającym wprowadzenie funkcji „Stop/Start”. System sterowania pracą alternatora (Volt Control) umożliwia odzyskiwanie energii w czasie hamowania i gromadzenie jej w akumulatorze hybrydowym. Zgromadzona energia używana jest przy rozruchu silnika (e-booster), co pozwala jednostce napędowej HDi uzyskać:

  • o 15% niższe zużycie paliwa w ruchu miejskim,
  • o 5 g/km niższą emisję CO2 w oficjalnych cyklach pomiarowych,
  • o 40% szybszy rozruch (400 ms) w porównaniu do układu Stop & Start, korzystającego tylko z rozrusznika,
  • odłączanie silnika już od 20 km/h przy przekładni manualnej (8 km/h przy przekładni sterowanej elektronicznie),
  • wysoką kulturę pracy systemu Stop & Start (ciche działanie, brak wibracji).

W opisanym systemie użyto dwufunkcyjnego alternatora drugiej generacji, mającego moc 2,2 kW i pozwalającego na wykonanie 600 tysięcy rozruchów silnika. System Stop & Start może zostać wyłączony przez kierowcę za pomocą przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej.

Silnik 1,6 e-HDi FAP 112 KM
Nowy Peugeot 308 korzysta z technologii e-HDi połączonej z „bazowym” silnikiem 1,6 HDi 112 KM FAP, który może współpracować z jedną z dwóch przekładni – manualną, bądź sterowaną elektronicznie. Dotychczas technologia e-HDi sprzęgnięta była tylko z elektronicznie sterowaną przekładnią BVMP6. Zastosowanie przekładni manualnej umożliwia wyłączenie silnika przy poruszaniu się z prędkością poniżej 20 km/h, co oznacza wydłużenie odcinków, na których jazda odbywa się w kompletnej ciszy.

Pełna gama silników najnowszej generacji
Znacząca redukcja emisji CO2 była możliwa dzięki zastosowaniu w modelu 308 silników najnowszej generacji, co dotyczy zarówno odmian benzynowych (VTi lub THP), jak i dieslowskich (nowe silniki HDi zgodne z normą Euro 5).


W hatchbacku do wyboru jest 8 silników w kombinacji z różnymi przekładniami (manualną, elektronicznie sterowaną lub automatyczną), co pozwoli klientowi na znalezienie optymalnej dla niego wersji.


Oferowane silniki benzynowe zgodne z normą Euro 5:

  • 1,4 l VTi 98 KM z 5-biegową przekładnią manualną,
  • 1,6 l VTi 120 KM z 5-biegową przekładnią manualną lub z przekładnią automatyczną,
  • 1,6 l THP 156 KM z 6-biegową przekładnią manualną lub z przekładnią automatyczną,
  • 1,6 l THP 200 KM z 6-biegową przekładnią manualną (wyłącznie w wersji GTi).

Silniki Diesla zgodne z normą Euro 5:

  • 1,6 l HDi FAP 92 KM z 5-biegową przekładnią manualną,
  • 1,6 l e-HDi FAP 112 KM z 6-biegową przekładnią manualną lub z przekładnią sterowaną elektronicznie,
  • 2,0 l HDi FAP 150 KM z 6-biegową przekładnią manualną,
  • 2,0 l HDi FAP 163 KM z przekładnią automatyczną lub z 6-biegową przekładnią manualną (wyłącznie w 308 CC).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze