X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Nissan Qashqai - dane techniczne

2013-11-07
Strona główna -> Nissan -> Qashqai

Nowa przekładnia Xtronic. Nowa przekładnia Xtronic została opracowana specjalnie na potrzeby Nissana Qashqai drugiej generacji i jest dostępna z silnikiem 1,6 dCi.

Xtronic to wysoce zaawansowana konstrukcja oparta na przekładni bezstopniowej, której mechanizm udoskonalono pod kątem zapewnienia wyższej kultury pracy i lepszych wrażeń z jazdy. W odróżnieniu od tradycyjnych przekładni bezstopniowych, skrzynia Xtronic w modelu Qashqai imituje działanie przekładni automatycznej o wielu przełożeniach, co ujawnia się zwłaszcza przy gwałtownym przyspieszaniu, kiedy przełożenia zmieniają się sekwencyjnie. W trakcie spokojniejszej jazdy zmiana przełożeń następuje subtelniej i łagodniej. Xtronic łączy zatem zalety obydwu systemów przeniesienia napędu: pracuje płynnie i delikatnie przy małym obciążeniu silnika, ale jednocześnie bardziej bezpośrednio reaguje na zdecydowane wciśnięcie pedału przyspieszenia.

Qashqai drugiej generacji wyznacza nowy standard w stylistyce crossoverów. W 2007 roku Nissan stworzył oryginalną koncepcję crossovera. Dziś japońska marka rozpoczyna nowy etap, prezentując pojazd wyróżniający się odważnym wzornictwem, zaawansowaną konstrukcją, inteligentnym technologiami i wyjątkową dbałością o szczegóły.

Qashqai drugiej generacji to model nowy pod każdym względem, a nie tylko unowocześniona wersja swego przełomowego poprzednika. Jest od niego o 20 mm szerszy, o 49 mm dłuższy i o 15 mm niższy. Mimo zmiany tego ostatniego wymiaru, ilość miejsca nad głową z przodu i z tyłu wzrosła o 10 mm, a pozycja kierowcy nadal jest podwyższona w stosunku do aut kompaktowych.

Nowy Qashqai zwraca uwagę atrakcyjną stylistyką z wyraźnie zarysowanymi krzywiznami i krawędziami oraz intrygującymi detalami, takimi jak na przykład opcjonalne 19‑calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich. Wyrazisty i dynamiczny wizerunek samochodu podkreślają odważnie zaprojektowane elementy, w tym uniesiona linia maski silnika i muskularne nadkola.

W pełni diodowe reflektory przednie. W przedniej części Nissana Qashqai zastosowano rozwiązania należące do najbardziej zaawansowanych technologicznie w klasie crossoverów. Wszystkie wersje modelu są wyposażone w diodowe światła do jazdy dziennej, a w niektórych zastosowano nawet w pełni diodowe przednie oświetlenie, czyli reflektory z diodowymi światłami mijania i drogowymi. Nissan dokłada wszelkich starań, by technologie stosowane w samochodach tej marki były naprawdę użyteczne, więc zastąpienie świateł ksenonowych diodami było nie tylko kwestią stylu. Reflektory diodowe emitują bielsze i jaśniejsze światło, zużywając o połowę mniej energii niż ksenonowe. Ponadto kolor światła diodowego jest bardziej zbliżony do koloru światła słonecznego, co zapewnia lepszą widoczność w nocy. Diodowe oświetlenie tworzy także charakterystyczny kontur, który rozszerzając się od środkowej części przodu ku narożnikom pojazdu jest znakiem rozpoznawczym Nissana Qashqai.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze