X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Nissan Qashqai - dane techniczne

2013-11-07
Strona główna -> Nissan -> Qashqai

1,5 dCi 110 KM (81 kW). Najnowsza wersja uznanego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem paliwa to jednocześnie najoszczędniejsza jednostka napędowa oferowana w Nissanie Qashqai, emitująca CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km. Szósta generacja silnika 1,5 dCi, stosowana również w pojazdach produkowanych przez partnera Nissana w sojuszu, Renault, charakteryzuje się jeszcze wyższą kulturą pracy i jest jeszcze oszczędniejsza od poprzednika. Dzięki gruntowym modyfikacjom silnik 1,5 dCi zyskał dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na lepszą elastyczność na poszczególnych biegach.

Duże zmiany dotyczące podzespołów silnika zaowocowały także cichszą pracą i redukcją drgań. Usunięcie górnego mocowania drążka stabilizacyjnego wyeliminowało przyczynę możliwego przenoszenia się hałasu silnika do kabiny, zaś zastosowanie lżejszych podzespołów przyczyniło się do obniżenia ogólnej masy jednostki.

Silnik 1,5 dCi został także wyposażony w sterowany komputerowo automatyczny system Stop/Start, który uruchamia jednostkę w ciągu zaledwie 0,5 sekundy od wciśnięcia pedału sprzęgła. Ograniczenie hałasu powstającego w procesie spalania również przyczyniło się do poprawy ogólnej kultury pracy silnika.

Pod względem zużycia paliwa jednostka 1,5 dCi wyznacza nowy standard w segmencie crossoverów: według norm europejskich w cyklu mieszanym wynosi ono zaledwie 3,8 l/100 km. W porównaniu z modelem Qashqai 1,5 dCi poprzedniej generacji (5,2 l/100), nowy model jest oszczędniejszy o 36 procent.

1,6 dCi 130 KM (96 kW). Qashqai z najmocniejszym dieslem dostępny jest z napędem na przednią lub obie osie. Silnik 1.6 dCi o mocy 130 KM (96 kW), opracowany wspólnie z Renault jako partnerem w sojuszu, jest najbardziej zaawansowaną jednostką wysokoprężną w swoim segmencie. Zastosowano w niej szereg innowacji technicznych służących obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

Silnik 1,6 dCi, oferowany już w modelu pierwszej generacji, jest lekki, kompaktowy i zaskakuje doskonałym kompromisem między imponującymi osiągami a wyjątkowo niskimi kosztami eksploatacji. Jedną z wielu innowacji jest niskociśnieniowy układ recyrkulacji chłodzonych spalin, co umożliwia ograniczenie emisji tlenków azotu i CO2.

Znacznie poprawiono także gospodarkę cieplną silnika 1,6 dCi. Skrócenie fazy rozgrzewania oznacza mniejsze straty spowodowane tarciem i niższe zużycie paliwa.

W wersji z przekładnią manualną i napędem na przednią oś, Qashqai 1,6 dCi emituje CO2 w ilości 115 g/km, przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym (pomiar wg norm europejskich) wynoszącym 4,4 l/100 km. Analogiczne wartości dla wersji ze skrzynią Xtronic wynoszą 119 g/km oraz 4,6 l/100 km, natomiast dla odmiany z napędem na cztery koła i przekładnią manualną emisja i zużycie oleju napędowego to odpowiednio 129 g/km oraz 4,9 l/100 km.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze