Na zewnątrz:
- Zmodernizowana krata wlotu powietrza zapewniająca lepszy współczynnik Cd
- Nowa gama kół
- Rozszerzona paleta kolorów
Wnętrze:
- Nowe, lepiej dopasowane siedzenia
- Nowe ekologiczne materiały tapicerki siedzeń
- Dostępna tapicerka skórzana
- Więcej przestrzeni bagażowej
- Większy wybór wyposażania, w tym system kamer 360°
- Trzy poziomy wykończenia
Na pierwszy rzut oka nowy LEAF nie wygląda na zbytnio odmienionego w porównaniu do wielokrotnie nagradzanego oryginału. Ale zakres i stopień zmian oznacza, że mamy do czynienia z zupełnie nowym samochodem.
Jest on bardziej komfortowy i przestronniejszy, a nawet lepiej się nim jeździ. Po naładowaniu jest on w stanie pokonać dłuższy dystans niż poprzednia wersja i w zależności od rynku, można go naładować dwa razy szybciej.
„Kompleksowe udoskonalenia, które wprowadziliśmy w tym pionierskim samochodzie, wzmacniają jego unikatowy charakter: nieoczekiwany, inteligentny, dostępny i progresywny", powiedział Paul Willcox.
Wszystkie te zmiany razem wzięte podkreślają i rozszerzają innowacyjność oraz atrakcyjność oryginału.
Zachwyt wzbudza największa zmiana techniczna - nowy, w pełni zintegrowany układ napędowy, który po raz pierwszy zespala ze sobą zespół ładowarki, falownik oraz silnik.
Obecnie elementy te są zespolone w jeden moduł. Nowy zespół napędowy ponownie opiera się na wydajnym silniku synchronicznym o mocy 80 kW AC zasilanym przez opracowane przez Nissana kompaktowe 48-modułowe akumulatory litowo-jonowe, które są zamontowane pod kabiną w celu obniżenia środka ciężkości. Ma to zapewnić optymalne właściwości jezdne.
Przeniesienie ładowarki z tyłu modelu LEAF do przestrzeni pod pokrywą silnika umożliwiło zwiększenie przestrzeni bagażowej o 40 litrów. Mówiąc obrazowo, można włożyć do bagażnika o jedną standardową walizkę podróżną więcej. Pojemność bagażnika wzrosła do 370 litrów.