X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Mercedes-Benz Sprinter dane techniczne

2013-05-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Sprinter -> 3 (2006-dziś)

6-biegowa skrzynia manualna i 7-biegowa przekładnia automatyczna - teraz jeszcze bardziej ekonomiczne. Dzięki zastosowaniu zmniejszającego tarcie oleju 6-stopniowa skrzynia manualna ECO Gear jest teraz jeszcze bardziej ekonomiczna. Automatyczna przekładnia z konwerterem 7G-TRONIC PLUS współpracuje natomiast z szybką funkcją ECO start/stop - po raz pierwszy w segmencie. Lepsza amortyzacja pozwala na obniżenie hałasu, a ograniczony poślizg sprzęgła blokującego zapewnia bezpośrednie połączenie z pedałem gazu i co za tym idzie - bardziej spontaniczne przyspieszenie.

Dodatkowo, projektanci precyzyjnie dostosowali momenty zmiany przełożeń automatycznej skrzyni do charakterystyki silników, zoptymalizowali proces nagrzewania się oleju w fazie zimnego rozruchu, a także hydrauliczny obieg konwertera. W rezultacie olej nagrzewa się szybciej, zaś straty wynikające z tarcia w porównaniu z przekładnią 5-stopniową zostały zminimalizowane. Dotyczy to także modeli z ręcznie uruchamianym napędem na obie osie, fabrycznie przygotowanych do montażu retardera Telma lub tych z niską ramą.

Tylna oś o zredukowanym tarciu na rzecz lepszej ekonomiki. Każdy podzespół nowego Sprintera został zoptymalizowany pod kątem maksymalnej wydajności. Jednym z kluczowych przykładów jest tu napędzana tylna oś. W trosce o ograniczenie tarcia i ekonomiczną pracę przeprowadzono modyfikacje obejmujące nawet mikrogeometrię zębów dyferencjału, precyzję montażu i usprawnienie przepływu oleju w celu zmniejszenia strat wynikających z pienienia się płynu. Zabiegi te dotyczą wszystkich rodzajów osi. Aby zminimalizować tarcie, silniki zalewane są specjalnym olejem silnikowym, opracowanym z myślą o vanach, samochodach osobowych i ciężkich pojazdach użytkowych. Nowe są również niskooporowe łożyska kulkowe. Jednocześnie osie poddano licznym testom. Sumaryczny efekt tych zabiegów pozwolił zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 0,2 l/100 km, zależnie od warunków.

Pakiet BlueEFFICIENCY pozwala na dalsze ograniczenie apetytu. Skromny apetyt nowego Sprintera może być jeszcze skromniejszy, a to za sprawą opcjonalnego pakietu BlueEFFICIENCY, który ogranicza zużycie paliwa nawet o 0,5 l/100 km. Odpowiada to emisji 13,3 g dwutlenku węgla na kilometr. Pakiet ten dostępny jest dla wszystkich kategorii wagowych i wersji Sprintera i składa się z kilku elementów. Funkcja ECO start/stop automatycznie wyłącza silnik podczas postoju samochodu, dopóki wybrany jest bieg jałowy, a kierowca nie wciśnie pedału sprzęgła. Aby unieruchomić jednostkę napędową w modelach z przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS, wystarczy zatrzymać się i oprzeć nogę na hamulcu. System zarządzania alternatorem został zoptymalizowany w celu jeszcze większej wydajności, podobnie jak pompa paliwa i elektryczna pompa wspomagania układu kierowniczego ECO, która działa wyłącznie wtedy, gdy wspomaganie jest niezbędne. Także opony o obniżonych oporach toczenia potrzebują mniej energii, gdy Sprinter jest w ruchu.

Wyjątkowo niskie zużycie paliwa z pakietem BlueEFFICIENCY plus. Sprintery 213 lub 313 BlueTEC z manualną skrzynią i pakietem BlueEFFICIENCY plus to właściwy wybór dla tych, którzy dążą do ograniczenia wydatków na paliwo podczas indywidualnej eksploatacji. Pakiet ten pozwala obniżyć zużycie oleju napędowego o kolejne 0,3 l/100 km dzięki elektrycznie aktywowanemu wentylatorowi chłodnicy i dostępnej od dawna tylnej osi z przełożeniem i=3,692. Oferowany jest on dla zamkniętych wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t. Z pakietem BlueEFFICIENCY plus nowy Sprinter zgodny z Euro VI w wersji kombi (w nawiasach dane dla furgonu z zabudową blaszaną, zarejestrowanego jako samochód ciężarowy) zużywa w mieście 7,7 (7,7) l/100 km, 5,7 (6,4-6,5) l/100 km poza miastem i 6,3 (6,9-7,0) l/100 km w cyklu mieszanym. Te sensacyjne wartości stanowią rekord nie tylko w tej kategorii wagowej - do niedawna wydawały się nieosiągalne dla aut dostawczych.

Także Sprinter spełniający normę Euro 5b+ jest niezwykle oszczędny i występuje ze wspomnianymi pakietami wydajnościowymi. I tu zużycie paliwa spada do zaledwie 6,3 l/100 km w cyklu mieszanym, co w niektórych przypadkach oznacza o ponad 1 l/100 km mniej od poprzednika.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze