X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Mercedes-Benz Sprinter dane techniczne

2013-05-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Sprinter -> 3 (2006-dziś)

Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od niskich obrotów w szerokim zakresie prędkości. Technologia downsizingu silników ma kluczowe znaczenie dla skromnego zapotrzebowania na paliwo, któremu towarzyszy niska emisja spalin i niewielka masa własna jednostek. Mechanizm wyrównoważający Lanchestera z dwoma wałkami obracającymi się w przeciwnych kierunkach, napęd rozrządu zlokalizowany w tylnej części silnika i dwumasowe koło zamachowe zapewniają ekstremalnie gładką pracę. Połączenie układu recyrkulacji spalin z dwustopniowym chłodzeniem, technologii SCR z wtryskiem AdBlue dla silników BlueTEC oraz filtra cząstek stałych pozwala na skuteczne oczyszczanie spalin.

4-cylindrowy silnik OM 651 dostępny jest w trzech wersjach mocy:
- 70 kW (95 KM) przy 3800 obr./min, maks. moment 250 Nm przy 1400-2400 obr./min,
- 95 kW (129 KM) przy 3800 obr./min, maks. moment 305 Nm przy 1200-2400 obr./min,
- 120 kW (163 KM) przy 3800 obr./min, maks. moment 360 Nm przy 1400-2400 obr./min.
6-cylindrowa jednostka BlueTEC: genialna technologia, wysoki komfort

Silnik V6 OM 642 o pojemności 3 litrów to jedyna V-szóstka pod maską europejskiego vana. Jego długoskokowa konstrukcja (średnica x skok: 83 x 92 mm) wykorzystuje aluminiową skrzynię korbową o stopniu rozwarcia cylindrów równym 72 st. Przesunięcie czopów korbowych i zastosowanie wałka wyrównoważającego skutkuje wyjątkowo aksamitną kulturą pracy. O technicznym wyrafinowaniu jednostki świadczy też komplet czterech napędzanych łańcuchem wałków rozrządu oraz system wtrysku common rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o 8-otworowych dyszach.

6-cylindrowy silnik OM 642 dostępny jest w jednej wersji:
- 140 kW (190 KM) przy 3800 obr./min, maks. moment 440 Nm przy 1600-2600 obr./min.
Sprinter zgodny z Euro 5 wciąż w sprzedaży

Klienci, którzy nie chcą lub nie potrzebują samochodu spełniającego normę Euro 6, nadal mogą kupić Sprintera zgodnego z Euro 5. A właściwie Euro 5b+, bowiem od września br. zaostrzy się standard Euro 5 dla wszystkich pojazdów homologowanych przed wrześniem 2011 roku. Limit cząstek stałych zmniejszy się o 10 proc., z 5 do 4,5 mg pyłu/km. Sprintery Euro 5b+ i Euro 6 są identyczne pod względem wersji mocy, momentu obrotowego i charakterystyki. Modele Euro 5b+ również notują niższe zużycie paliwa dzięki modyfikacjom tylnej osi i optymalizacji 7-stopniowej skrzyni automatycznej 7G-TRONIC PLUS.

Silnik benzynowy: M 271 o mocy 115 kW (156 KM). Mercedes-Benz zmodernizował paletę pozostałych silników, również dostępnych w wersjach zgodnych z Euro 6. Jednostki benzynowe reprezentuje doładowana mechanicznie, rzędowa "czwórka" M 271 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,8 litra i mocy 115 kW (156 KM), która swoją wartość potwierdziła już w wielu modelach marki. W przyszłości 3,5-litrowy wariant V6 będzie oferowany wyłącznie poza Europą. W palecie znajduje się również zasilany gazem ziemnym Sprinter NGT z jednostką M 271 o tej samej mocy, dostępny z systemem mono- lub biwalentnym. 4-cylindrowy silnik M 271 może być zasilany benzyną lub gazem ziemnym i występuje w jednej wersji mocy:
- 115 kW (156 KM) przy 5000 obr./min, maks. moment 240 Nm przy 3000-4000 obr./min.
Dodatkowy osprzęt dostosowany do maksymalnej wydajności

Wyjątkowo niskie zużycie paliwa nowego Sprintera to nie tylko zasługa układu napędowego. Aby je osiągnąć, inżynierowie Mercedes-Benz odpowiednio dostroili również osprzęt silnika. Podczas hamowania lub zmniejszania prędkości system inteligentnego zarządzania alternatorem w pierwszej kolejności ładuje akumulator.

Elektryczna pompa kontroluje ciśnienie i przepływ paliwa w zależności od potrzeb, a sprężarka opcjonalnej klimatyzacji wyposażona jest w wolne koło, więc pracuje wyłącznie wtedy, gdy układ jest włączony.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze