X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy kompaktowy Opel OPC — najmocniejsza Astra w historii

2012-06-22
Strona główna -> Opel -> Astra -> J (2009-dziś)

Sportowy charakter samochodu podkreślają też standardowe, 19-calowe koła z lekkich stopów. Inżynierowie OPC skorygowali także charakterystykę zawieszenia i podwozia poprzez modyfikację amortyzatorów oraz usztywnienie sprężyn i tulei wahaczy.

Astra OPC jest wyposażona w wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z mechaniczną blokadą na przedniej osi, który pozwala wykorzystać maksimum momentu obrotowego. Mechanizm złożony z kilku sprzęgieł tarczowych pomaga ograniczyć ślizganie się kół na przykład przy bardzo dużych siłach bocznych w czasie przyspieszania czy po zmianie faktury nawierzchni. System ten znakomicie sprawdza się też na torze wyścigowym. Koordynacja pracy mechanizmu różnicowego i statycznego podstawowego momentu blokującego gwarantuje harmonijne reakcje i przechodzenie między przyspieszaniem a hamowaniem silnikiem, eliminuje oddziaływanie na układ kierowniczy i samosterowność przy zwolnionym pedale przyspieszenia, a także zapewnia zapas przyczepności w przypadku dużych różnic między obciążeniem kół.

Układ stabilizujący (ESP) w Astrze OPC może pracować w trzech różnych trybach, w zależności od apetytu kierowcy na sportowe wrażenia. Oprócz trybu standardowego, który zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo w każdej sytuacji drogowej, kierowca ma też do dyspozycji tryb Competitive, w którym podwyższono próg interwencji automatycznych systemów. ESP można również całkowicie wyłączyć.

Układ hamulcowy Astry OPC jest dopasowany do wysokich osiągów i wysoce skuteczny nawet przy ekstremalnym obciążeniu. Zastosowano 18-calowe serwo hamulcowe Brembo, powiększone, wentylowane, dodatkowo chłodzone i perforowane tarcze o wymiarach 355 x 32 mm oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu. W Astrze OPC zamontowano także specjalne wyczynowe okładziny cierne hamulców. Atutem hamulców Brembo jest też podwyższona odporność na wzrost temperatury wywołany częstym hamowaniem oraz wyczynowa charakterystyka przy długim hamowaniu.

Zgodnie z tradycją OPC konstrukcję samochodu dopracowywano na Północnej Pętli („Nordschleife”) toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech. Na tym uchodzącym za jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających torów na świecie — któremu brytyjski kierowca wyścigowy Jackie Stewart nadał przydomek „Zielone Piekło” — testowane są wszystkie samochody OPC. W ramach prac rozwojowych każdy model OPC jest poddawany testowi wytrzymałościowemu na dystansie 10 000 kilometrów, polegającym na wielokrotnym, szybkim pokonywaniu odcinka Nordschleife o długości 20,8 km. Taki test odpowiada przebiegowi 180 000 kilometrów po zwykłych drogach. W tak ekstremalnych warunkach można sprawdzić, czy wszystkie podzespoły są dostatecznie wytrzymałe, aby zagwarantować jak najwyższy poziom zadowolenia klienta.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze