X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy kompaktowy Opel OPC — najmocniejsza Astra w historii

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-06-22
Strona główna -> Opel -> Astra -> J (2009-dziś)

Nowy kompaktowy Opel OPC — najmocniejsza Astra w historii

Gama wersji Opla Astra została rozszerzona o wyczynową Astrę OPC z silnikiem o mocy 206 kW/280 KM.

Samochód dołączył do rodziny OPC: małej Corsy OPC i przedstawiciela klasy średniej, czyli Insigni OPC. Astra OPC (Opel Performance Center) napędzana dwulitrowym silnikiem z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. To najszybsza Astra w historii tego modelu, osiągająca prędkość maksymalną 250 km/h.

Czterocylindrowy silnik samochodu oferuje o 25 procent wyższy maksymalny moment obrotowy w porównaniu z Astrą OPC poprzedniej generacji, a także dodatkowe 40 KM mocy. Moc uzyskana z jednego litra pojemności wzrosła do 140 KM – jest to najwyższa wartość w historii samochodów produkcyjnych Opla – w porównaniu do 120 KM w modelu poprzedniej generacji. Nowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem jest oparty na najnowszej 250-konnej benzynowej konstrukcji Opla o pojemności 2 litrów, której moc zwiększono o 30 KM. Mimo to obniżono zużycie paliwa o 12% a emisje dwutlenku węgla o 14 procent w porównaniu do swojej poprzedniczki. Emisję CO2 obniżono do 189 g/km (z 221 g/km), a zużycie paliwa spadło do 8,1 l/100 km (z 9,2 l/100 km).

Konstruktorzy Opla opracowali zupełnie nowy, supernowoczesny układ dolotowy, którego zadaniem jest doprowadzenie jak największej ilości powietrza do turbosprężarki. Zoptymalizowano też układ wydechowy, aby usprawnić odprowadzanie spalin i podnieść osiągi silnika. Udoskonalona turbosprężarka może sprostać wyższemu ciśnieniu. Trwałość sprężarki wzrosła dzięki zastosowaniu nowych komponentów.

Wyczynowe podwozie z FlexRide, HiPerStruts i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu
Wyczynowe podwozie zaprojektowano w celu opanowania bocznej dynamiki i podkreślenia znakomitych właściwości jezdnych nowej Astry OPC, wyposażonej w potężny silnik rozwijający 206 kW/280 KM mocy i oferujący 400 Nm momentu obrotowego. W podwoziu zastosowano szereg elementów poprawiających dynamikę pojazdu, takich jak wyczynowe kolumny (HiPerStruts) z przodu, mechatroniczny system zawieszenia FlexRide, wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z mechaniczną blokadą oraz hamulce Brembo.

System zawieszenia FlexRide pozwala kierowcy na usztywnienie amortyzatorów, układu kierowniczego i pedału przyspieszenia. Każdy z trzech dostępnych trybów pracy tych układów gwarantuje wyjątkowe przeżycia podczas jazdy wyczynowej. W trybie Standard przeznaczonym do codziennego użytkowania można korzystać ze sportowych osiągów, nie rezygnując z komfortu. Po włączeniu trybu Sport zawieszenie usztywnia się; dzięki dalszemu ograniczeniu przechyłów poprawia się zwrotność pojazdu, a układ kierowniczy działa bardziej bezpośrednio. Trzeci tryb — OPC — służy do ekstremalnie wyczynowej jazdy: układ kierowniczy pracuje w sposób jeszcze bardziej bezpośredni niż w trybie Sport, przepustnica reaguje szybciej, a nastawy zawieszenia są podporządkowane maksymalnym osiągom.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze