X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Jeep Cherokee

2014-02-03
Strona główna -> Jeep -> Cherokee -> 5 (2014-dziś)

Jednym z najbardziej innowacyjnych systemów nowego Cherokee jest Forward Collision Warning-Plus, umożliwiający ocenę odległości pomiędzy pojazdami w ruchu drogowym, a w razie nagle zbliżającej się przeszkody przed pojazdem przygotowujący hamulce do natychmiastowego działania i alarmujący kierowcę o konieczności odpowiedniej reakcji. Asystent parkowania równoległego i prostopadłego Park Sense Paralell/Perpendicular Park Assist z kolei wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe w zderzakach celem wykrycia dostępnej przestrzeni parkowania i odpowiedniego pokierowania tym manewrem, realizując rozpoczęte działanie kierowcy. System ten przejmuje kierowanie pojazdem, pozostawiając kierowcy kontrolę nad prędkością jazdy, zmianą biegów i hamowaniem. Parkowanie równoległe możliwe jest z obu stron jezdni/samochodu, prostopadłe parkowanie tyłem odbywa się w miarę szerokości dostępnego miejsca.

System Adaptive Cruise Control-Plus utrzymuje uprzednio zaprogramowaną prędkość jazdy,a w przypadku nadmiernego zbliżania się do poprzedzającego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub tzw. „zajechania drogi" przez inny samochód odpowiednio ogranicza prędkość jazdy. Gdy poprzedzający pojazd przyspiesza lub zmienia pas ruchu, ACC+ powraca do uprzednio ustawionej prędkości. Inną jego funkcją jest utrzymywanie wybranej przez kierowcę odległośc ido poprzedzającego pojazdu, co jest szczególnie przydatne w trudniejszych warunkach meteorologicznych lub znacznie ograniczonej widoczności.

System Lane Departure Warning-Plus korzysta z kamer video w celu podglądu dokładnego usytuowania samochodu na drodze. W przypadku niezamierzonego opuszczenia dotychczasowego pasa ruchu i braku sygnalizacji kierunkowskazem, system ostrzega kierowcę nie tylko wizualnie lecz także impulsem podawanym przez elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Wizualne ostrzeżenie powtarzane jest w braku należytej reakcji prowadzącego i dalszego zbaczania z pasa ruchu.

W systemie detekcji martwych pól widzenia Blind Spot Monitoring zastosowano szerokopasmowe czujniki radarowe wspomagające kierowcę w sytuacjach zmiany pasa ruchu lub wyprzedzania przez niewidoczne w lusterku bocznym pojazdy. Sygnalizacja obecności pojazdów w martwych polach widzenia odbywa się przy pomocy świetlnych ikonek w lusterku bocznym oraz dźwięku gongu, zgodnie z preferencjami kierowcy.

Zadaniem detektora ruchu Rear Cross Path (RCP) jest ułatwienie manewrowania na ruchliwych parkingach. System ten działa po załączeniu biegu wstecznego i wykrywa obiekty przecinające drogę cofania lub zbliżające się do pojazdu. Sygnalizacja obecności pojazdów po drodze cofania odbywa się przy pomocy świetlnych ikonek w lusterku bocznym oraz dźwięku gongu, zgodnie z preferencjami kierowcy.

Rok ubiegły przyniósł kolejne prestiżowe wyróżnienie w dziedzinie bezpieczeństwa Top Safety Pick, kiedy to nowy Jeep Cherokee uzyskał najwyższy możliwy wynik w każdym z czterech testów amerykańskiego Instytutu Ubezpieczeniowego Ruchu Drogowego (IIHS).

Cykl testowy Top Safety Pick („Najbezpieczniejszy wybór") polega na symulacji uderzenia bocznego badanego pojazdu przez pełnowymiarowy SUV lub samochód półciężarowy, czołowej kolizji off-setowej, uderzenia w dach na równi z efektem wywrotki oraz uderzenia tylnego z zagrożeniem uszkodzenia kręgosłupa szyjnego. Za sprawą 65-procentowego udziału nowoczesnej technologicznie stali w konstrukcji nadwozia oraz siedmiu standardowych poduszek powietrznych i nie tylko, w każdej z tych kategorii nowy Jeep Cherokee uzyskał od IIHS najwyższą klasyfikację „Good" (wynik pozytywny).

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze