X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Jeep Cherokee

2014-02-03
Strona główna -> Jeep -> Cherokee -> 5 (2014-dziś)

Silnik ten dostępny jest także w wersji „low-output" o mocy zmniejszonej do 140 KM przy 3750 obr/min i momencie 350 Nm przy 1500 obr/min, współpracującej z manualną skrzynią sześciobiegową. System common-rail Mutlijet II jest obecnie najbardziej zaawansowaną technologicznie metodą niezależnego sterowania wysokim ciśnieniem wtrysku (1600 bar) i precyzyjnym dozowaniem paliwa. Efektem jest doskonała kontrola prędkości obrotowej i niezwykła płynność pracy silnika we wszelkich praktycznie sytuacjach eksploatacyjnych. Turbodiesel o pojemności 2,0 litrów wyposażony jest ponadto w technologię Start/Stop pozwalającą na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji CO2. Nowy Cherokee to już drugi model w gamie Jeepa z zastosowaniem tego systemu. Start/Stop można dezaktywować przyciskiem na desce rozdzielczej, a status pracy S/S wskazuje ikonka w zestawie wskaźników. Na rynkach Europy 2,0-litrowy turbodiesel z system Start/Stop dostępny będzie w wersjach modelowych Cherokee Longitude i Limited.

Silnik benzynowy Pentastar o pojemności 3,2 litra. Nowa jednostka V-6 o pojemności 3,2 litra jest pierwszą pochodną renomowanego silnika 3.6 Pentastar V-6 i podobnie jak jej wielokrotnie nagradzany „kuzyn" imponuje oszczędnym „apetytem" na paliwo, wysoką mocą oraz wyrafinowaną kulturą pracy. Ograniczenie hałasów, drgań i wibracji (NVH) wpływa na wzrost przyjemności prowadzenia, a ponadto, mimo większej mocy właściwej (85 KM z litra pojemności skokowej), silnik ten zużywa nawet o 30 procent mniej paliwa niż poprzedni V-6 o wyższej pojemności skokowej. Silnik 3.2 Pentastar V-6 rozwija moc 272 KM przy 6500 obr/min oraz moment 315 Nm przy 3500 obr/min i zapewnia imponującą siłę uciągu, pozwalającą holować przyczepę o masie 2200 kg.
Na rynkach Europy 3,2-litrowy silnik benzynowy Pentastar V-6 dostępny będzie w wersjach modelowych Cherokee Limited i Trailhawk.

Silnik benzynowy Tigershark o pojemności 2,4 litra. Ograniczony „apetyt" na paliwo i wyrafinowana kultura pracy to zalety czterocylindrowej, 16-zaworowej jednostki Tigershark MultiAir o pojemności 2,4 litra, oferowanej w nowym Cherokee wyłącznie na rynku Rosji i Bliskiego Wschodu. System „MultiAir2" (drugiej generacji) pozwala jeszcze skuteczniej kontrolować proces spalania paliwa, przez co zmniejsza jego zużycie i emisję spalin. Silnik 2.4 MutiAir2 Tigershark R-4 rozwija moc 177 KM przy 6400 obr/min i moment obrotowy 229 Nm przy 3900 obr/min.

NADWOZIE, ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY.
Architektura klasy światowej. Podstawą konstrukcji nowego Cherokee jest modularna architektura Compact U.S. Wide (CUS-wide) rodem z FIAT Group - umożliwiająca budowanie różnych modeli samochodów na jednej bazie. Efektem wdrożenia platformy CUS-wide jest wyższa jakość produkcji i niezawodność eksploatacyjna przy ograniczeniu kosztów badawczo-rozwojowych oraz wymiany oprzyrządowania. Architektura Cherokee 2014 opiera się na wspólnych, wymiennych komponentach modularnych pozwalających odpowiednio dobierać rozstaw osii kół przednich/tylnych a także zwis przedni, długość i szerokość platformy w obrębie danej linii modelowej. Od strony strukturalnej nadwozie nowego Cherokee składa się w około 65 procentach ze stali o dużej wytrzymałości, a swą lekkość przy wysokiej odporności mechanicznej  skorupa karoserii zawdzięcza zastosowaniu kluczowych elementów tłoczonych na gorąco ze stali o dużej wytrzymałości i nadwytrzymałej.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze