X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Jeep Cherokee

2014-02-03
Strona główna -> Jeep -> Cherokee -> 5 (2014-dziś)

PRZENIESIENIE NAPĘDU.
Pierwsza w segmencie 9-biegowa skrzynia automatyczna. Jako pierwszy samochód segmentu SUV klasy średniej, nowy Jeep Cherokee wyposażony jest seryjnie w dziewięciostopniową automatyczną skrzynię przekładniową, która współpracuje zarówno z 2,0-litrowym turbodieslem o mocy 170 KM, jak i silnikami benzynowym oferowanymi w gamie modelowej. Dziewięciostopniowa skrzynia automatyczna zapewnia wyjątkową wprost kulturę zmiany przełożeń i ich szeroki wybór pod kątem optymalizacji przyspieszeń oraz obniżenia poziom emisji spalin i zużycia paliwa. Do jej zalet należy ponadto większy potencjał agresywnego startu stojącego w połączeniu z elastycznością i płynnością transferu mocy przy prędkościach autostradowych. Nowa, sterowana elektronicznie skrzynia 9-biegowa pozwala zmieniać mapę przełożeń w trakcie jazdy z możliwością manualnego (sekwencyjnego) wyboru biegów w systemie Electronic Range Select. Do optymalizacji płynności oraz punktów zmiany zakresów pracy pod kątem ekonomiki paliwowej, osiągów i warunków jazdy służy ponad 40 map schematu zmiany przełożeń. „Inteligentne" oprogramowanie uwzględnia także czynniki zmienne, m.in. przebieg momentu obrotowego, przypadki redukcji biegu (kick-down), przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, zmiany nachylenia drogi oraz przyczepności do podłoża. Strategia pracy przekładni uwzględnia także parametry uzupełniające, m.in. temperaturę zewnętrzną, prędkość jazdy oraz działanie ESC. Efektem jest idealne dostosowanie pracy skrzyni do dynamiki niemalże każdego stylu prowadzenia pojazdu. 9-biegowa skrzynia automatyczna pozwala zmniejszyć zużycie paliwa poprzez poszerzenie zakresu przełożeń i wydajności pracy oraz poprzez dobór możliwie najniższej prędkości obrotowej silnika podczas jazdy miejskiej i autostradowej. Większa liczba przełożeń to także możliwość ograniczenia „szarpnięć" kojarzonych zazwyczaj podczas zmiany biegów na wyższe lub ich redukcji. Załączanie poszczególnych biegów odbywa się w sposób praktycznie niezauważalny ze względu na proporcjonalny dobór przełożeń. Skrzynia posiada cztery zestawy kół zębatych i sześć zespołów sprzęgłowo-hamulcowych, z których tylko trzy działają jednocześnie. Mniejsza liczba działających razem zespołów sprzęgłowo-hamulcowych oznacza zmniejszenie wewnętrznych strat ciernych, a więc w efekcie obniżenie zużycia paliwa.

Jednostki napędowe. Podstawową jednostką napędową nowego Cherokee na rynkach Europy będzie nowy i ekonomiczny, czterocylindrowy (R-4) turbodiesel o pojemności 2,0 litrów  z bezpośrednim wtryskiem paliwa Multijet II w tandemie z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną lub sześciobiegową skrzynią manualną. Jeep Cherokee oferowany będzie także z dwoma silnikami benzynowymi: V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną. Tylko na rynkach Rosji oraz Bliskiego Wschodu oferowany będzie ponadto benzynowy silnik 2.4 Tigershark MultiAir R-4. Obie benzynowe jednostki napędowe skojarzone są z automatem 9-stopniowym.

2,0-litrowy turbodiesel Multijet II z technologią Stop/Start. Nowy, ekonomiczny turbodiesel R-4 o pojemności 2,0 litrów oferowany w europejskich wersjach nowego Cherokee wyposażony jest w technologię Multijet drugiej generacji, stworzoną i opatentowaną przez Fiat Powertrain. Silnik ten skonstruowany został w technice 16-zaworowej z dwoma wałkami rozrządu w głowicy cylindrów (DOHC) napędzanymi paskiem zębatym. Zasilana systemem wtrysku common-rail o ciśnieniu roboczym 1600 bar z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii kierownic VGT jednostka ta rozwija moc 170 KM przy 3750 obr/min oraz moment obrotowy 350 Nm przy 1500 obr/min, a seryjnie występuje w parze z nową, automatyczną skrzynią 9-biegową.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze