X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Jeep Cherokee 2014

2013-03-27
Strona główna -> Jeep -> Cherokee -> 5 (2014-dziś)

Optymalną konfigurację przestrzeni ładunkowej nowego Cherokee zapewnia niespotykany w tej klasie pojazdów system Jeep Cargo Management, obejmujący m.in. uniwersalny moduł wielofunkcyjny na bok bagażnika z zaczepami na torby oraz wyjmowany wózek zakupowy. Wśród akcesoriów dostępnych z katalogu Mopar (także dla wersji modelowej Trailhawk), a kompatybilnych z tym modułem wymienić warto pakiet liny holowniczej z parą rękawic roboczych, półkę na drobiazgi, matę podłogową bagażnika, składany pojemnik termoizolacyjny oraz apteczkę pierwszej pomocy.

Bezpieczeństwo. Jeep Cherokee  2014 poszczycić się może zestawem ponad 70 systemów i elementów bezpieczeństwa, a jego fundamentem jest struktura nadwozia o 65-procentowym udziale elementów konstrukcyjnych ze stali o dużej wytrzymałości. Bogate wyposażenie bezpieczeństwa czynnego i biernego obejmuje m.in. asystenta parkowania równoległego i prostopadłego Park Sense Paralell /  Perpendicular Park Assist, tempomat adaptacyjny Adaptive Cruise Control-Plus, system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd Forward Collision Warning-Plus i opuszczaniem pasa ruchu Lane Departure Warning-Plus, moduł bezpośredniego wywołania pomocy drogowej 9-1-1, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy Electronic Stability Control, elektroniczny system przeciwdziałający  wywróceniu się pojazdu Electronic Roll Mitigation, monitorowania martwych pól widzenia Blind Spot Monitoring, detektor ruchu przecinającego drogę cofania Rear Cross Path Detection, kamerę podglądu drogi cofania na dynamicznej siatce współrzędnych ParkView oraz 10 standardowych poduszek powietrznych. Asystent parkowania równoległego i prostopadłego Park Sense Paralell /  Perpendicular Park Assist (oferowany po raz pierwszy w pojeździe produkcji Chrysler Group) wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe w zderzakach celem wykrycia dostępnej przestrzeni parkowania i odpowiedniego pokierowania tym manewrem, realizując intencję kierowcy. System ten przejmuje kierowanie pojazdem, pozostawiając kierowcy kontrolę nad prędkością jazdy, zmianą biegów i hamowaniem. Parkowanie równoległe możliwe jest z obu stron jezdni/samochodu, prostopadłe parkowanie tyłem odbywa się w miarę szerokości dostępnego miejsca.


Oferowany po raz pierwszy w samochodzie produkcji Chrysler Group tempomat adaptacyjny Adaptive Cruise Control-Plus potrafi w określonych warunkach zatrzymać pojazd bez udziału kierowcy, korzystając ze wskazań radaru i czujników video dla identyfikacji obiektów znajdujących przed pojazdem. W ten sam sposób ACC-Plus jest w stanie, zgodnie z wyborem kierowcy, utrzymywać dystans od poprzedzającego pojazdu. W przypadku, gdy dystans ten skraca się zbyt gwałtownie, system ESC uruchamia hamulce aż do zatrzymania się pojazdu nawet wtedy, gdy kierowca nie wykazuje żadnej aktywności. Aby kontynuować jazdę, należy dotknąć odpowiedniego przycisku na kierownicy lub choćby lekko wcisnąć pedał przyspieszenia.


System ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd Forward Collision Warning-Plus (również oferowany po raz pierwszy w samochodzie produkcji Chrysler Group) działa w sytuacjach, gdy adaptacyjny tempomat ACC-Plus jest wyłączony. W przypadku nadmiernej prędkości zbliżania się do obiektu przed pojazdem, system ten powoduje wstępne podwyższenie ciśnienia w układzie hamulcowym – oczekując na reakcję kierowcy. Gdy reakcja taka nie następuje, system

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze