X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Jeep Cherokee 2014

2013-03-27
Strona główna -> Jeep -> Cherokee -> 5 (2014-dziś)

Znakomita charakterystyka jezdna na drodze i oszczędne zużycie paliwanowego Cherokee  2014 to efekt innowacyjnych rozwiązań zaproponowanych przez zespół konstruktorów Jeepa. Jeep Cherokee 2014 napędzany jest dwoma nowymi silnikami do wyboru, połączonymi z pierwszą w tym segmencie pojazdów, 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Tego rodzaju kombinacja zapewnia nie tylko optymalną moc do jazdy autostradowej lecz także obniżone nawet o 45 procent zapotrzebowanie na paliwo – w  stosunku do schodzącego modelu Liberty.  Przy zużyciu paliwa rzędu 7,6 l/100 km i zasięgu niemal 800 km na jednym zbiorniku paliwa , nowy Jeep Cherokee 2014 stanowić może  bezkompromisową propozycję dla każdego kierowcy. Jako pierwszy pojazd segmentu SUV klasy średniej, każdy Jeep Cherokee MY 2014 wyposażony jest seryjnie w dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów, w tym przypadku jest to przekładnia typu 948TE firmowana przez Chrysler Group.  Do jej zalet w porównaniu ze skrzynią sześciostopniową należą lepsze wartości przyspieszeń i elastyczności, płynność przekazu mocy przy prędkościach autostradowych oraz znaczące obniżenie zużycia paliwa.  


Standardowy czterocylindrowy (I-4), 16-zaworowy silnik  Tigershark MultiAir2 o pojemności 2,4 litra charakteryzuje się ograniczonym apetytem na paliwo i wyrafinowaną kulturą pracy. W cyklu mieszanym zużywa minimalnie około 7,6 l/100 km (tj. ponad 45 procent mniej niż model poprzedni), co zapewnia zasięg niemal 800 km  na jednym zbiorniku paliwa. Silnik 2.4 MutiAir2 Tigershark rozwija moc 184 KM (137 kW) i moment obrotowy 232 Nm. Znany ze swej skuteczności, elektrohydrauliczny system zmiennego wzniosu zaworów wykorzystuje ciśnienie oleju zamiast tradycyjnego. mechanicznego ‘łącznika’ pomiędzy wałkiem rozrządu a zaworami dolotowymi. Pozwala to niezwykle precyzyjnie kontrolować całość cyklu pracy zaworów i w efekcie – obniżyć straty przepływowe silnika przy podwyższeniu jego wydajności wolumetrycznej. W porównaniu z silnikami o tradycyjnym systemie rozrządu, oprócz ograniczenia emisji dwutlenku węgla – system MultiAir zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo o rząd 7,5 procent.


Tigershark I-4 o pojemności 2,4 litra jest trzecim już silnikiem Chrysler Group z zastosowaniem technologii MultiAir. System „MultiAir2” (drugiej generacji) pozwala jeszcze dokładniej kontrolować proces spalania paliwa, przez co zmniejsza jego zużycie i emisję szkodliwych spalin. Dostępny opcjonalnie silnik  Pentastar V6 o pojemności 3,2 litra jest pierwszą wersją pochodną znanego silnika Pentastar V6, znajdującego się już trzeci rok z rzędu w klasyfikacji Ward’s 10 Best Engines. Tak samo wydajny, potężny i wyrafinowany jak oryginał – 3,2-litrowy Pentastar V6 wyróżnia się niskim poziomem hałasu, drgań i wibracji (NVH) przy wyższej mocy jednostkowej (84,2 KM z litra pojemności) lecz zmniejszonym o 30 procent zużyciem paliwa. Silnik ten rozwija moc 271 KM (201 kW) oraz moment obrotowy 324 Nm i zapewnia największy w kategorii pojazdów z silnikiem  V6  uciąg przyczepy o masie do 2040 kg.


Jeep Cherokee 2014 otrzymał nowe niezależne zawieszenie kół przednich na kolumnach MacPherson oraz także nowe wielowahaczowe zawieszenie tylne typu multi-link. Celem lepszej artykulacji, skok zawieszenia przedniego wynosi 170 mm, a tylnego – 198 mm. Zasługą izolowanej tylnej ramy pomocniczej zawieszenia, aluminiowego drążka poprzecznego   oraz niespotykanej dotąd sztywności skrętnej skorupy nadwozia jest lepsze niż poprzednio wyciszenie kabiny pasażerskiej i wysoki komfort jazdy oraz doskonała charakterystyka jezdna. Elektroniczne wspomaganie przekładni kierowniczej (EPS) to kolejny element zmniejszający nie tylko zużycie paliwa lecz także promień skrętu – do około 10,9 m dla modeli o napędzie 4x2 i 11,6 m dla modeli o napędzie 4x4 oraz ok. 11,9 m dla rasowo off-roadowego Trailhawka. EPS jest systemem wspomagania przekładni kierowniczej przy pomocy siłownika elektrycznego zamiast tradycyjnego układu hydraulicznego.  Elektronika zapewnia dobór optymalnej siły wspomagania w całym zakresie prędkości jazdy, obniżając w ten sposób nie tylko hałaśliwość pracy układu kierowniczego lecz także zużycie paliwa – poprzez eliminację „pasożytniczych” strat energii w pompie wspomagania hydraulicznego.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze