X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Golf kontynuuje pasmo sukcesów

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-02-06
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Nowy Golf kontynuuje pasmo sukcesów

Golf był i jest najczęściej kupowanym samochodem w Europie. Początek sprzedaży nowego Golfa przeszedł wszystkie oczekiwania.

Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG stwierdził: „Od momentu wprowadzenia na rynek siódmej generacji, u naszych dilerów złożonych zostało już ponad 100.000 zamówień na nowego Golfa. Mimo przejścia od szóstej do siódmej generacji i związanego z tym przestawienia produkcji, w 2012 roku z taśm zjechało w sumie ponad 800.000 Golfów. Żaden inny europejski samochód nie cieszył się takim zainteresowaniem.”

Od dziewięciu lat Golf nieprzerwanie znajduje się na pierwszym miejscu listy najczęściej sprzedawanych samochodów w Europie; w Niemczech jest najpopularniejszym samochodem już od 37 lat. Golf jest liderem sprzedaży także w takich krajach jak Szwajcaria, Belgia, Luksemburg, Norwegia czy Austria. W 2013 roku Volkswagen chce umocnić te pozycje między innymi dzięki debiutowi nowego Golfa Varianta. Wersja kombi będzie miała swoją premierę już na początku marca podczas Genewskiego Salonu Samochodowego.

Historia sukcesów Golfa nie ma sobie równych. Statystycznie na jego zakup, od wprowadzenia na rynek przed 38 laty, codziennie zdecydowało się ponad 2000 osób. Wyprodukowanych zostało 29,4 mln egzemplarzy - hatchbacków, kabrioletów, kombi lub Golfów Plus. Golfa można spotkać na wszystkich kontynentach w ponad 120 krajach świata.

Podobnie jak jego poprzednicy, także nowy Golf seryjnie wygrywa testy porównawcze magazynów motoryzacyjnych. W indywidualnych testach także zdobywa bardzo dobre noty. Volkswagen osiągnął doskonałe wyniki nie tylko pod względem jakości, komfortu, najniższych wartości zużycia paliwa i emisji oraz dynamiki, lecz także w najważniejszej kategorii: bezpieczeństwa. Jeden z polskich tygodników opisując siódmą generację Golfa w teście porównawczym z 11 konkurentami, których Golf zdecydowanie pokonał, napisał: ”To ten model stworzył klasę kompaktową, to on ją zdominował na niemal 4 dekady. Mając takie „dziedziczne obciążenie”, Golf po prostu musi być najbardziej wszechstronny… Stworzono bardzo komfortowe auto, które prowadzi się znakomicie: bezpiecznie i sportowo zarazem. Układ kierowniczy i zmiana biegów zasługują na najwyższe oceny. Podobnie jak przestronność wnętrza, jakość wykończenia i materiałów, wyciszenie kabiny, osiągi, skuteczność hamulców czy przyjazność wobec użytkownika – wszystko to jest na najwyższym poziomie.”

W poprzednich generacjach Golfa Volkswagen upowszechnił takie technologie poprawiające bezpieczeństwo, jak ABS, poduszka powietrza i elektroniczny program kontroli stabilności toru jazdy. Teraz w nowym Golfie pojawia się szereg kolejnych systemów wspierających kierowcę. Należą do nich seryjny hamulec multikolizyjny, proaktywny system ochrony pasażerów (m.in. automatyczne napinanie pasów i zamykanie okien), seryjna elektroniczna poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, aktywny tempomat z funkcją automatycznej regulacji odległości ACC i systemem Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system rozpoznający znaki drogowe, najnowsza generacja asystenta parkowania ParkAssist oraz asystent świateł drogowych Dynamic Light Assist.

Niezależna organizacja Euro NCAP wyróżniła Golfa czterema nagrodami za innowacje w zakresie systemów poprawiających bezpieczeństwo. Ponadto model ten otrzymał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym. Hamulec multikolizyjny Volkswagena wyróżniony został przez ADAC „Żółtym Aniołem” za innowacje. Ten seryjny system w Golfie automatycznie przyhamowuje pojazd po poważnej kolizji, redukując energię kinetyczną i zapobiegając kolejnym zderzeniom.

 

źródło: Volkswagen

Komentarze