X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowy ford focus dane techniczne, wyposażenie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2011-01-25
Strona główna -> Ford -> Focus -> 3 (2011-dziś)

Nowy Ford Focus

Na początku 2011 roku na rynku europejskim zadebiutuje nowy Ford Focus oferując trzy atrakcyjne wersje nadwoziowe:

5-drzwiowy hatchback o lekko zaakcentowanej sportowej stylistyce, elegancki i zgrabny 4-drzwiowy sedan oraz pojemne kombi.

Przy ponad 10 milionach egzemplarzy sprzedanych od czasu premiery pierwszej generacji tego modelu w 1998 roku, Ford Focus stał się jednym z najchętniej kupowanych modeli na całym świecie, głównie ze względu na doskonałe walory użytkowe, komfort i bezpieczeństwo,  a także dzięki świetnym własnościom jezdnym i przyjemności prowadzenia, którymi zasłynął od samego początku. Nowy Ford Focus wchodzi jednocześnie do sprzedaży w Ameryce Północnej, zarówno w 4-drzwiowej wersji sedan jak i z 5-drzwiowym nadwoziem hatchback.

Dzięki realizacji globalnego programu prac konstrukcyjnych i badawczych nowy Ford Focus ma wszelkie cechy, które pozwolą mu kontynuować imponujące pasmo sukcesów poprzednich modeli.

Nadwozie nowego Forda Focus, wyróżniające się smukłą, dynamiczną linią o sportowych akcentach, kryje większą niż kiedykolwiek dotąd w tym segmencie rynku liczbę nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań i elementów wyposażenia, które będą dostępne w cenie niższej niż można by oczekiwać.

Nowy Ford Focus oferuje swoim nabywcom także najwyższą jakość i staranność wykonania, bardzo niskie zużycia paliwa, a przy tym otwiera przed użytkownikami zupełnie nowe standardy prowadzenia i własności jezdnych, które już w poprzednich modelach były uznawane za wzorcowe i które stały się elementem legendy tego modelu.

"Nowy Ford Focus jest kolejnym dowodem skuteczności strategii One Ford i reprezentuje wszystko, co najlepsze ma do zaoferowania Ford Motor Company" zapowiada Stephen T. Odell, prezes i dyrektor generalny, Ford of Europe. "Potężne inwestycje, które wiązały się z wdrożeniem nowej platformy podwoziowej dla nowych modeli kompaktowych umożliwiają nam teraz udostępnianie nabywcom w Europie i na całym świecie niedrogich samochodów charakteryzujących się wysoką jakością, oszczędnym spalaniem, wysokim poziomem bezpieczeństwa i zaawansowaniem technicznym na poziomie, który wykracza daleko poza dotychczasowe oczekiwania!"

Opracowany w Europie, przeznaczony na rynki całego globu
Nowy Ford Focus powstał w Europie z myślą o sprzedaży w ponad 120 krajach całego świata. Stanie się zatem sztandarowym modelem zaprojektowanym na nowej "globalnej" platformie podwoziowej Ford Motor Company dla modeli klasy kompaktowej. Przewiduje się, że w samochodach oferowanych na rynkach świata wspólnych będzie aż 80% części i podzespołów. Na platformie tej ma powstać co najmniej dziesięć różnych modeli. Całkowita roczna produkcja samochodów osobowych bazujących na tej platformie ma do 2012 roku osiągnąć poziom 2 mln egzemplarzy.

"Rok temu przedstawiliśmy naszą wizję nowej generacji samochodów kompaktowych, które będą bazowały na zupełnie nowej, wspólnej "globalnej" platformie podwoziowej" przypomina Derrick Kuzak, wiceprezes Ford Motor Company, odpowiedzialny za prace nad nowymi modelami na potrzeby rynku globalnego. "Od tego czasu wprowadziliśmy na rynek europejski nowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX. Teraz, oddając w ręce klientów nowego Forda Focus, udowadniamy jak wielkie możliwości głębokiej transformacji głównej gamy modelowej Forda na całym świecie stwarza nam globalna strategia nakazująca traktować rynek światowy jako jeden wielki rynek."

Obecnie rusza masowa produkcja w wiodących zakładach produkujących nowego Forda Focus – są to wytwórnie Forda w Saarlouis (Niemcy) oraz w Michigan (USA). W połowie 2011 roku z taśmy w rosyjskiej montowni Forda w St. Petersburgu zaczną zjeżdżać 4- i 5-drzwiowe wersje Forda Focus. Na początku 2012 roku ruszy także produkcja w Chongqing (Chiny), poprzedzając premierę nowego modelu na rynkach Azji i Pacyfiku.

Uderzająca, smukła linia nadwozia
Wszystkie trzy wersje nadwoziowe nowego Forda Focus charakteryzują się dynamiczną, sportową linią, która stanowi kolejny etap ewolucji stylistyki Forda Kinetic Design. Właśnie ta nowoczesna i oryginalna stylistyka w znaczącym stopniu przyczyniła się do rosnącej popularności najnowszej generacji małych i średnich modeli Forda opracowanej z myślą o globalnym rynku.

Uderzający kształt przedniej części nadwozia, smukły profil, wydatnie wznoszący się pas boczny oznaczony dolną linią okien oraz masywna, nieco "atletyczna" sylwetka zapowiadają mnóstwo wrażeń za kierownicą.

Wymiary
Przy wysokości 1484 mm, długości 4358 mm i szerokości 1,823 mm (bez lusterek bocznych), wersja 5-drzwiowa nowego Forda Focus jest o 16 mm niższa, 21 mm dłuższa i 16 mm węższa niż wytwarzana do tej pory europejska wersja tego modelu. Rozstaw osi został zwiększony o 8 mm i wynosi obecnie 2648 mm.

Stylowe, funkcjonalne wnętrze
Do smukłej, dynamicznej linii nadwozia nawiązuje nowoczesne wnętrze o charakterystycznym wzornictwie. Miejsce kierowcy nowego Forda Focus zostało zaprojektowane w formie nawiązującej kształtem do kokpitu, który niejako obejmuje kierującego i zapewnia mu bliski i wygodny dostęp do wszystkich przyrządów kontrolnych i przełączników. W kokpicie uwagę zwraca interfejs HMI ułatwiający komunikowanie się kierowcy z układami pojazdu – dwa przełączniki na kierownicy, każdy mający pięć położeń, sterują funkcjami na dwóch głównych wyświetlaczach, z których jeden znajduje się na tablicy przyrządów kierowcy, a drugi - wysoko w środkowej sekcji deski rozdzielczej.

Projektantom wnętrza udało się połączyć funkcjonalność z bardzo wysoką jakością wykończenia. W nowocześnie zaprojektowanej kabinie dominują wyraziste kontury i linie. Uwagę zwraca starannie wymodelowany kształt miękko wykończonej deski rozdzielczej, a całość uzupełniają starannie dobrane materiały wykończeniowe wysokiej jakości. Całość daje pasażerom wrażenie, iż podróżują samochodem wysokiej klasy.

Inteligentne technologie w służbie bezpieczeństwa i funkcjonalności
Globalna skala programu projektowania nowych kompaktowych modeli Forda sprawiła, iż z ekonomicznego punktu widzenia realne stało się zastosowanie znacznie większej liczby nowoczesnych rozwiązań i zaawansowanych elementów wyposażenia niż to było dotąd możliwe w modelach tego segmentu rynku. Ten nie notowany dotąd zakres inwestycji w nowe technologie ma na celu zapewnienie nowemu Fordowi Focus pozycji niekwestionowanego lidera w segmencie aut kompaktowych poprzez zaoferowanie nabywcom szerokiej gamy zaawansowanego technicznie wyposażenia, które do tej pory z reguły można było spotkać jedynie w modelach większych, dostępnych klientom o zasobniejszym portfelu.

Wśród nowości mających kluczowe znaczenie dla jakości jazdy nowego Forda Focus znalazły się między innymi: będący nowością w samochodach marki Ford system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system wspomagający parkowanie, funkcja ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, funkcja ułatwiająca utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczny przełącznik świateł drogowych, inteligentny tempomat, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

Wśród elementów zwiększających bezpieczeństwo bierne wymienić należy przede wszystkim niezwykle wytrzymałą i zarazem bardzo lekką konstrukcję nośną nadwozia, w której użyto znacznie większą liczbę elementów ze stali o podwyższonej wytrzymałości niż w jakimkolwiek innym modelu Forda do tej pory, a także nową generację zaawansowanych technicznie poduszek powietrznych.

Mimo wyższego poziomu bezpieczeństwa i znacznie bogatszego wyposażenia, masa pojazdu w przypadku nowego Forda Focus nie zwiększyła się w porównaniu z ustępującym modelem.

Niedościgniony pod względem własności jezdnych
W chwili swojej premiery w 1998 roku Ford Focus wniósł do segmentu aut kompaktowych zupełnie nową jakość w zakresie własności jezdnych, zwrotności i precyzji prowadzenia. Nowy Ford Focus podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej – celem konstruktorów było bowiem uczynienie nowego modelu liderem w swojej klasie pod względem jakości jazdy poprzez połączenie precyzyjnej pracy układu kierowniczego i zawieszenia ze znacząco poprawionym komfortem podróżowania i jeszcze lepszym trzymaniem się drogi.

Nowy Ford Focus został standardowo wyposażony w układ TVC poprawiający stabilność na zakrętach, który znacząco poprawia zwrotność pojazdu i daje większe bezpieczeństwo podczas jazdy na łukach. Rozwiązanie to do tej pory można było z reguły spotkać jedynie w wysokiej klasy samochodach sportowych.

Konstruktorzy Forda ulepszyli także innowacyjne rozwiązania zawieszenia wprowadzone w poprzednich modelach, znajdując dla nich precyzyjniejsze ustawienia. Przede wszystkim zoptymalizowano tylne zawieszenie wielowahaczowe z płaskim wahaczem ustalającym Control Blade oraz ramę pomocniczą przedniego zawieszenia o mocowaniach częściowo izolujących ją od spodu podwozia. W układzie jezdnym zastosowano także nową wersję elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPAS.

Bardzo dobre osiągi i niskie zużycie paliwa
Niezwykłą atrakcyjność nowego Forda Focus jako samochodu opracowanego z myślą o zadowoleniu kierowcy dodatkowo zwiększa szeroki wybór jednostek napędowych. Wszystkie dostępne silniki charakteryzują się pełnymi temperamentu osiągami, które idą w  parze z ograniczonym spalaniem i niskimi wskaźnikami emisji CO2.

W ofercie silników przewidziano nową, 1,6-litrową jednostkę benzynową Ford EcoBoost z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, oraz wybór zaawansowanych technologicznie silników Diesel Duratorq TDCi, charakteryzujących się niższym zużyciem paliwa niż w przypadku ustępującego modelu.

Technologia Ford ECOnetic minimalizuje emisję CO2
Obok wydajnych i bardzo oszczędnych jednostek benzynowych i silników Diesel, w nowym Fordzie Focus przewidziano także szereg innowacyjnych rozwiązań z programu Ford ECOnetic, mających na celu dalsze ograniczenie zużycia paliwa i obniżenie ilości CO2 wydalanego do atmosfery.

Ford Focus jest pierwszym modelem Forda, który w wyposażeniu seryjnym otrzymuje działający automatycznie układ Auto-Start-Stop, odcinający zapłon przy zatrzymaniu samochodu. W układ ten wyposażone są wszystkie wersje napędzane 1,6-litrowym silnikiem benzynowym Ford EcoBoost i 1,6-litrową jednostką Diesel TDCi, przy czym emisja CO2 w silniku wysokoprężnym wynosi tylko 109 g/km.

Ford Focus – Długie pasmo sukcesów
Dzięki ponad 10 mln sprzedanych egzemplarzy od czasu premiery pierwszej generacji tego modelu, Ford Focus odniósł ogromny sukces na wielu rynkach całego świata. Poprzednie generacje tego modelu były produkowane w fabrykach Forda w takich krajach jak: Niemcy, Hiszpania, USA, Meksyk, Chiny, Tajwan, Rosja, Filipiny, Wietnam, Republika Południowej Afryki.

Premiera nowego Forda Focus wyznacza początek kolejnego rozdziału w imponującym paśmie sukcesów tego modelu. Tym razem bowiem jeden i ten sam model został zaprojektowany i skonstruowany na bazie jednej platformy podwoziowej w sposób pozwalający na zaspokojenie oczekiwań nabywców na ponad 120 rynkach całego świata.

"Z wielką niecierpliwością czekamy na wprowadzenie nowego Forda Focus na rynek europejski, zważywszy na świetną opinię, jaką ten model cieszy się wśród europejskich klientów" podkreśla Stephen T. Odell. "Jesteśmy przekonani, że przy tak udanym połączeniu dynamicznej linii nadwozia, świetnego prowadzenia i wielu rozwiązań ułatwiających zadanie kierowcy, bardzo wysokim poziomie zastosowanych rozwiązań i imponująco niskim zużyciu paliwa, nowy model nie tylko ucieszy naszych obecnych klientów, ale także zjedna Fordowi Focus zupełnie nową i całkiem sporą rzeszę zadowolonych klientów."

 

źródło: Ford

Komentarze