X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Citroen Grand C4 Picasso - dane techniczne

2013-06-26
Strona główna -> Citroen -> C4 Grand Picasso -> 2 (2013-dziś)

W przypadku wersji z silnikiem 1.6 e-HDi 115 Exclusive masa zredukowana została o prawie 110 kg w porównaniu z analogiczną wersją modelu poprzedniej generacji.

Redukcja masy w połączeniu z optymalnymi parametrami aerodynamicznymi (SCx 0,7 rekordowy w segmencie) i gamą udoskonalonych silników wpłynęła istotnie na obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa: średnio zyskano 30 gramów, tj. ponad 1 litr na 100 km w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu.

Ponadto, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso jest pierwszym minivanem z silnikiem spalinowym, który wykazuje emisję poniżej 100 g CO2/km. Silnik 1.6 e-HDi 90 Airdream, montowany z najnowszej generacji 6-przełożeniową manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG6, emituje tylko 98 g CO2 /km, tzn. spala w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km, co stanowi rekordowy w tej kategorii wynik!

Gama silników Nowego CITROËN GRAND C4 Picasso wyróżnia się istotnymi atutami:

  • Wszystkie silniki Diesla wyposażone zostały w technologię Stop&Start;
  • Najczęściej wybierany silnik z gamy czyli 1.6 e-HDi 115 emituje 104 g CO2 w wersji ze skrzynią ETG6 (105 g CO2 w wersji ze skrzynią manualną) i spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km.

Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso jest pierwszym modelem CITROËNA korzystającym ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi*: 2.0 BlueHDi 150, który przy mocy 150 KM emituje jedynie 110 g CO2/km, co stanowi rekordowy wynik w tej kategorii (117 g CO2/km w wersji z automatyczną skrzynią biegów). Silnik wyposażony został w moduł SCR (Sselective Catalytic Reduction), czyli najbardziej skuteczną technologię redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2. Dzięki zainstalowaniu go przed filtrem cząstek stałych, katalizator SCR zaczyna funkcjonować po osiągnięciu odpowiednio wysokiej temperatury silnika i pozostaje skuteczny podczas jazdy w środowisku miejskim. Kombinacja ta pozwala zwiększyć wydajność silników, głównie dzięki uzyskaniu większego stopnia sprężania, i zapewnia redukcję poziomu spalania i emisji CO2 od 2 do 4%.

Silnik 2.0 BlueHDi 150 dostępny jest również z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią biegów najnowszej generacji, która charakteryzuje się:

  • mniejszym zużyciem paliwa, głównie dzięki redukcji tarcia wewnętrznego
  • szybkością zmiany przełożeń 
  • niższym poziomem wibracji dzięki wytłumieniu odgłosów pracy silnika

Ta nowa automatyczna przekładnia jest kompatybilna z technologią Stop&Start dzięki zastosowaniu zaworu, który umożliwia utrzymanie ciśnienia oleju po wyłączeniu silnika.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Komentarze