X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Citroen C4 Picasso

2013-04-02
Strona główna -> Citroen -> C4 Picasso

Rezultat: Nowy CITROËN C4 Picasso przeszedł prawdziwą kurację odchudzającą i dorównał ciężarem C3 Picasso! Redukcja masy w połączeniu z optymalnymi parametrami aerodynamicznymi (SCx 0,71) i gamą udoskonalonych silników wpłynęła istotnie na obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa: średnio zyskano 30 gramów, tj. ponad 1 litr na 100 km w stosunku do poprzedniej wersji tego modelu. Ponadto, Nowy CITROËN C4 Picasso jest pierwszym kompaktowym minivanem z silnikiem spalinowym, który wykazuje emisję poniżej 100 g CO2/km. Silnik e-HDi 90 KM Airdream, montowany z najnowszej generacji 6-przełożeniową manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG6, emituje tylko 98 g CO2 /km, tzn. spala w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km, co stanowi rekordowy w tej kategorii wynik!


Ponadto, gama silników Nowego C4 Picasso wyróżnia się istotnymi atutami:

  • Wszystkie silniki Diesla wyposażone zostały w technologię Stop&Start (z wyjątkiem HDi 90 KM z mechaniczną skrzynią biegów).
  • Najczęściej wybierany silnik z gamy czyli e-HDi 115 KM emituje 104 gramów CO2 w wersji ze skrzynią ETG6 (105 gramów CO2 w wersji ze skrzynią manualną) i spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km.
  • Nowy C4 Picasso będzie pierwszym modelem CITROËNA korzystającym ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi*: BlueHDi 150 KM, o emisji 110 g CO2/km, który wyposażony został w moduł SCR (selective catalytic reduction), czyli najbardziej skuteczną technologię redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2.

Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla (z wyjątkiem HDi 90 KM), w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa manualna elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami e-HDi 90 KM i e-HDi 115 KM. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji. Skrzynia posiada funkcję pełzania (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu). Dzięki odpowiednio dobranym parametrom pracy pedału przyśpieszenia i optymalnemu dozowaniu mieszanki paliwowej osiągnięty został duży komfort przy ruszaniu i w czasie jazdy. Przekładnia wykorzystując płynną modulację obrotów przy zmianie przełożeń w trakcie przyspieszania, poprawia dynamikę i komfort jazdy. Odpowiednio dobrane przełożenia zwiększają także jej wydajność. Oferta skrzyń biegów uzupełniona zostanie o 6-przełożeniową przekładnię automatyczną, która dostępna będzie w pierwszym półroczu 2014 roku.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze