X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowości w samochodach BMW oferowane od lata 2013

2013-05-16
Strona główna -> BMW -> Serii 1 -> F20 (2011-dziś)

Co więcej, ośmiobiegowa sportowa przekładnia automatyczna dostępna dla BMW serii 1, BMW serii 3 i BMW serii 6 będzie wzbogacona o nową funkcję Launch Control. Funkcja ta pozwala na przyspieszanie z optymalnym wykorzystaniem dostępnej przyczepności kół i na maksymalną dynamikę przyspieszania ze startu zatrzymanego. Funkcja ta w porównywalnej wersji wcześniej była dostępna tylko w samochodach BMW M. Aby skorzystać z Launch Control, kierowca musi aktywować tryb DTC systemu kontroli stabilności jazdy (DSC), przesunąć dźwignię wyboru biegów w pozycję S, wcisnąć mocno pedał hamulca i jednocześnie wcisnąć do oporu pedał przyspieszenia. Po zwolnieniu pedału hamulca, samochód przyspiesza bez poślizgu kół napędzanych, pozwalając na najlepsze w danych warunkach wykorzystanie dostępnej mocy silnika. Ten sposób przyspieszania trwa dopóty, dopóki kierowca wciska pedał przyspieszenia. Automatycznej sportowej przekładni towarzyszy wyposażenie takie jak łopatki zmiany biegów przy kierownicy, specjalna dźwignia wyboru biegów, nie wspominając o niezwykle dynamicznej zmianie przełożeń zapewniającej najwyższe osiągi nawet podczas krótkich i nagłych okresów przyspieszania.

BMW EfficientDynamics: tryb ECO PRO z funkcją jazdy wybiegiem i asystentem przewidywania zmian. Dzięki nowym funkcjom trybu ECO PRO, który może być aktywowany za pomocą funkcji Driving Experience Control, BMW zwiększa możliwości uzyskiwania lepszej ekonomii zużycia paliwa poprzez inteligentne zarządzanie energią. Od lata 2013 roku wszystkie warianty modelowe BMW serii 1, BMW serii 3 i BMW serii 6 wyposażane standardowo lub opcjonalnie w ośmiobiegową przekładnię automatyczną lub w ośmiobiegową sportową przekładnię automatyczną, otrzymają nową funkcję jazdy wybiegiem. Przy prędkościach od 50 do 160 kilometrów na godzinę w trybie ECO PRO napęd jest odłączany, gdy tylko kierowca podnosi stopę z pedału gazu, bez naciśnięcia na pedał hamulca. W rezultacie samochód "żegluje" bez połączenia kół z silnikiem, co pozwala maksymalnie zredukować zużycie paliwa. Oszczędność paliwa jest teraz jeszcze wyraźniejsza przy wykorzystaniu opcjonalnego system nawigacyjnego Professional.

Nowy asystent przewidywania zmian warunków drogowych informuje kierowcę o idealnym momencie na zmniejszenie prędkości jazdy, gdy samochód zbliża się do łuku drogi, zakrętu czy ronda, gdzie obowiązują ograniczenia prędkości. Dzięki temu paliwo może być wykorzystywane w sposób optymalny w danych warunkach drogowych. Po raz pierwszy technologia BMW EfficientDynamics oraz BMW ConnectedDrive zostaną połączone ze sobą w sieć w ramach inteligentnego zarządzania energią, dzięki czemu w trybie jazdy ECO PRO będzie można osiągnąć dalsze oszczędności w zużyciu paliwa.

BMW ConnectedDrive: nowe opcje i powiększona funkcjonalność. Od lata 2013 roku BMW będzie również wyznaczać nowe standardy w dziedzinie inteligentnych sieci informatycznych, dzięki konsekwentnie modernizowanej gamie funkcji systemów BMW ConnectedDrive. Nowe opcje i nowo rozszerzone funkcje zapewnią dalszą optymalizację działania systemów.

Opcje Driving Assistant oraz Driving Assistant Plus początkowo wprowadzone wyłącznie w BMW serii 7 będą dostępne w nowej strukturze funkcjonalnej zarówno w luksusowym sedanie, jak i w kolejnych modelach samochodów BMW. Pakiet bezpieczeństwa Driving Assistant obejmuje układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, jak również układ ostrzegania o możliwości kolizji z pieszym oraz układ ostrzegania przed kolizjami z funkcją automatycznego hamowania. System wykrywa pojazdy jadące z przodu, a przy prędkościach do 60 km/h, również osoby, które mogą znaleźć się na kolizyjnym kursie. W sytuacjach uznanych za groźne kierowca jest ostrzegany za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych. Aby skrócić drogę hamowania, układ hamulcowy jest jednocześnie wstępnie przygotowany do szybkiego zadziałania. Ponadto, przy prędkości do 60 km/h aktywowany jest automatycznie manewr awaryjnego hamowania ze średnimi opóźnieniami pojazdu, co ma na celu zmniejszenie prędkości i jednoznaczne zwrócenie uwagi kierowcy na krytyczną sytuację na drodze.

« < 1 2 3 > »

Komentarze